Tato bakalářská práce zahrnuje marketingové přístupy na trhu, které popisují postoje komerčních subjektů vůči ostatním na trhu. Cílem této práce je charakterizovat a popsat výhody a nevýhody používaných forem reklamy na Internetu a zhodnotit jejich kvalitu z pohledu účinnosti. Hlavní přínos práce spočívá v dotazníkovém šetření, zkoumající postoje a účinnost forem reklamy u běžných uživatelů Internetu. Komplexnost těchto vyhodnocených informací doplňuje průzkum pozice internetové reklamy a její efektivity na trhu z pohledu reklamních agentur. Praktické využití internetové reklamy a její cílení je zachyceno na sociálních sítích Facebook a YouTube.
Anotace v angličtině
This thesis includes marketing admittance to market, which subscribe stance of commercial subjects against others at the market. The aim of this work is to characterize and describe advantage and disadvantage of used forms of adverting on internet and to evaluate its quality of effectiveness. The principal merit of this work is based on questionnaire survey, which looks at stance and effectiveness of advertising forms of common internet users. The complexity of those evaluated information is refilled by research of internet advertising's position and its effectiveness at market from the perspective of advertising agencies. The practical using of internet advertising and its influence is noticed at socials networks sites Facebook and YouTube.
Klíčová slova
internetová reklama, formy internetové reklamy, dotazníkové šetření, internetová reklama na Facebooku, internetová reklama na YouTube
Klíčová slova v angličtině
internet advertising, forms of internet advertising, questionnaire survey, internet advertising on Facebook, internet advertising on YouTube
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zahrnuje marketingové přístupy na trhu, které popisují postoje komerčních subjektů vůči ostatním na trhu. Cílem této práce je charakterizovat a popsat výhody a nevýhody používaných forem reklamy na Internetu a zhodnotit jejich kvalitu z pohledu účinnosti. Hlavní přínos práce spočívá v dotazníkovém šetření, zkoumající postoje a účinnost forem reklamy u běžných uživatelů Internetu. Komplexnost těchto vyhodnocených informací doplňuje průzkum pozice internetové reklamy a její efektivity na trhu z pohledu reklamních agentur. Praktické využití internetové reklamy a její cílení je zachyceno na sociálních sítích Facebook a YouTube.
Anotace v angličtině
This thesis includes marketing admittance to market, which subscribe stance of commercial subjects against others at the market. The aim of this work is to characterize and describe advantage and disadvantage of used forms of adverting on internet and to evaluate its quality of effectiveness. The principal merit of this work is based on questionnaire survey, which looks at stance and effectiveness of advertising forms of common internet users. The complexity of those evaluated information is refilled by research of internet advertising's position and its effectiveness at market from the perspective of advertising agencies. The practical using of internet advertising and its influence is noticed at socials networks sites Facebook and YouTube.
Klíčová slova
internetová reklama, formy internetové reklamy, dotazníkové šetření, internetová reklama na Facebooku, internetová reklama na YouTube
Klíčová slova v angličtině
internet advertising, forms of internet advertising, questionnaire survey, internet advertising on Facebook, internet advertising on YouTube
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši na téma reklamy na Internetu.
Uveďte nejčastější formy reklamy a marketingových nástrojů využívaných v současnosti na Internetu.
Popište možnosti a pravidla pro využití reklamy v sociálních sítích.
Prozkoumejte možnosti internetové reklamy taktéž z pohledu reklamních agentur.
Sestavte dotazník, který bude zjišťovat povědomí a postoje uživatelů k reklamě na Internetu a výsledky patřičně okomentujte.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši na téma reklamy na Internetu.
Uveďte nejčastější formy reklamy a marketingových nástrojů využívaných v současnosti na Internetu.
Popište možnosti a pravidla pro využití reklamy v sociálních sítích.
Prozkoumejte možnosti internetové reklamy taktéž z pohledu reklamních agentur.
Sestavte dotazník, který bude zjišťovat povědomí a postoje uživatelů k reklamě na Internetu a výsledky patřičně okomentujte.
Seznam doporučené literatury
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 247 s. ISBN 8071699578.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích:prosaďte se na Facebooku a Twitteru. vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Reklama na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 226 s. ISBN 8024702010.
HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, x, 156 s. ISBN 8072264982.
STUCHLÍK, Petr, Martin DVOŘÁČEK a Martin PEGNER. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 198 s. ISBN 8071696307.
Seznam doporučené literatury
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 247 s. ISBN 8071699578.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích:prosaďte se na Facebooku a Twitteru. vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Reklama na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 226 s. ISBN 8024702010.
HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, x, 156 s. ISBN 8072264982.
STUCHLÍK, Petr, Martin DVOŘÁČEK a Martin PEGNER. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 198 s. ISBN 8071696307.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Matušů (oponent): Myslíte, že by se mohlo stát, že si někteří respondenti ani nemusí uvědomovat, jaký druh reklamy a zda vůbec na ně nakonec zapůsobil a přiměl je k nákupu konkrétního produktu/služby?
doc. Chovancová: Jak určujete ve Vašem vyhodnocování parametr účinnost propagace?
Studentka zodpověděla všechny dotazy.