Ve své bakalářské práci se budu zabývat moderními technologiemi a trendy v oblasti elektronického obchodování. Nejdříve jsem se zaměřila na základní důležité pojmy v oblasti elektronického podnikání a následně jeho vývoj. Dále se věnuji přehledu oblastí elektronického podnikání, představuji modely elektronického obchodování a základní typy e-obchodů. V třetí kapitole pak popisuji dané moderní technologie používané v dnešní informační společnosti. A nakonec porovnávám konkrétní internetové obchody, kde jsem se zaměřila především prvky popisované v kapitole tři.
Anotace v angličtině
I will discuss the latest technologies and trends in e-commerce in my thesis. I focused on the important basic concepts of e-business and consequently its development first. Further, I am focusing on an overview of the e-business and I am introducing the models of e-commerce and the basic types of e-shops. I am describing advanced technology used in today's information society in the third part. And finally, I am comparing specific online stores where I am focusing mainly on features discussed in the third part.
Klíčová slova
Internet, Elektronické podnikání, Elektronické obchodování, Internetový obchod, B2B, B2C, C2C, Mobilní obchodování, Sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Internet, E-business, E-commerce, E-shop, B2B, B2C, C2C, M-commerce, Social networks
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se budu zabývat moderními technologiemi a trendy v oblasti elektronického obchodování. Nejdříve jsem se zaměřila na základní důležité pojmy v oblasti elektronického podnikání a následně jeho vývoj. Dále se věnuji přehledu oblastí elektronického podnikání, představuji modely elektronického obchodování a základní typy e-obchodů. V třetí kapitole pak popisuji dané moderní technologie používané v dnešní informační společnosti. A nakonec porovnávám konkrétní internetové obchody, kde jsem se zaměřila především prvky popisované v kapitole tři.
Anotace v angličtině
I will discuss the latest technologies and trends in e-commerce in my thesis. I focused on the important basic concepts of e-business and consequently its development first. Further, I am focusing on an overview of the e-business and I am introducing the models of e-commerce and the basic types of e-shops. I am describing advanced technology used in today's information society in the third part. And finally, I am comparing specific online stores where I am focusing mainly on features discussed in the third part.
Klíčová slova
Internet, Elektronické podnikání, Elektronické obchodování, Internetový obchod, B2B, B2C, C2C, Mobilní obchodování, Sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Internet, E-business, E-commerce, E-shop, B2B, B2C, C2C, M-commerce, Social networks
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši v oblasti elektronického podnikání a obchodování.
Analyzujte dostupné moderní technologie v obchodování a porovnejte (elektronické obchodování, mobilní obchodování a obchodování na sociálních sítích).
Popište základní modely elektronického obchodování.
Objasněte přínosy a rizika e-obchodování a srovnejte klasické a elektronické obchodování.
Proveďte analýzu konkrétních internetových obchodů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši v oblasti elektronického podnikání a obchodování.
Analyzujte dostupné moderní technologie v obchodování a porovnejte (elektronické obchodování, mobilní obchodování a obchodování na sociálních sítích).
Popište základní modely elektronického obchodování.
Objasněte přínosy a rizika e-obchodování a srovnejte klasické a elektronické obchodování.
Proveďte analýzu konkrétních internetových obchodů.
Seznam doporučené literatury
CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání: informace, komunikace, příležitosti. Vyd. 1. Praha: Extrasystem Praha, 2013, 263 s. ISBN 978-80-87570-10-4.
SUCHÁNEK, Petr. Podnikání a obchodování na internetu. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008, 224 s. ISBN 978-80-7248-458-4.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
TVRDÍKOVÁ, Milena. Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy: nástroje ke zvyšování kvality informačních systémů. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 173 s. ISBN 978-80-247-2728-8.
Digital Intelligence Today: Essential insights for digital marketers. [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupné z: http://digitalintelligencetoday.com/
Seznam doporučené literatury
CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání: informace, komunikace, příležitosti. Vyd. 1. Praha: Extrasystem Praha, 2013, 263 s. ISBN 978-80-87570-10-4.
SUCHÁNEK, Petr. Podnikání a obchodování na internetu. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008, 224 s. ISBN 978-80-7248-458-4.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
TVRDÍKOVÁ, Milena. Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy: nástroje ke zvyšování kvality informačních systémů. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 173 s. ISBN 978-80-247-2728-8.
Digital Intelligence Today: Essential insights for digital marketers. [online]. [cit. 30.1.2014]. Dostupné z: http://digitalintelligencetoday.com/
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací. Vedoucí práce seznámil komisi se svým posudkem a posudkem oponenta.
doc. Ing. Petr Sodomka, Ph.D., MBA pochálil kvalitu zpracování schématu obchodních modelů. Dále položil doplňující otázky, zda existují i další typy obchodních modelů.
doc. Mgr. Roman Jašek, Ph.D.: Znáte pojem bitcoin?