Tato práce řeší problematiku jednotného vizuálního stylu restauračních podniků. Zabývá se jeho vlivem na zákazníky, jak z designového tak marketingového hlediska. Praktická část je věnována vytvoření jednotlivých prvků vizuálního stylu. Podstatou řešení práce je analýza významu značky pro tržní podnik a její následná aplikace do podoby grafického stylu restaurace. Při návrhu grafických komponent je využito moderních informatických prostředků a metod. Výsledkem této práce jsou jednotlivé části vizuálního stylu, které vychází z předem definovaného, jednotného konceptu gastronomického zařízení. Mezi konkrétní prvky stylu patří logotyp, firemní tiskoviny, vizitky, propagační materiály, jednoduchá vizualizace budovy aj. Tyto vytvořené komponenty mají za následek ucelené vnímání image restauračního podniku. Způsob vyobrazení tváře podniku je důležitou asociační, marketingovou a prodejní složkou.
Anotace v angličtině
The barchelor´s thesis solve issue with graphical design of restaurant. The thesis is concerned with influence of this visual style on customers from design and marketing position. The practical part is concentrate on creation particular visual element. The substance of solving is analysis of brand meaning for market company and application into graphical design of restaurant. During creation of visual element are applied modern informatics systems and methods. The results of this thesis are particular visual components, which throw out of united exactly defined concept of gastronomy organization. Among design components belong to logotype, corporate printed materials, business cards, advertising materials, simply visualization of building etc. These elements have to cause to complete perception image of restaurant. The presentation way is important association, marketing and sale constituent.
United visual style, Corporate design, Restaurant, Corporate identity, Brand, Image of organization, Marketing, Layout, Computer Graphic
Rozsah průvodní práce
74 s, (75 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce řeší problematiku jednotného vizuálního stylu restauračních podniků. Zabývá se jeho vlivem na zákazníky, jak z designového tak marketingového hlediska. Praktická část je věnována vytvoření jednotlivých prvků vizuálního stylu. Podstatou řešení práce je analýza významu značky pro tržní podnik a její následná aplikace do podoby grafického stylu restaurace. Při návrhu grafických komponent je využito moderních informatických prostředků a metod. Výsledkem této práce jsou jednotlivé části vizuálního stylu, které vychází z předem definovaného, jednotného konceptu gastronomického zařízení. Mezi konkrétní prvky stylu patří logotyp, firemní tiskoviny, vizitky, propagační materiály, jednoduchá vizualizace budovy aj. Tyto vytvořené komponenty mají za následek ucelené vnímání image restauračního podniku. Způsob vyobrazení tváře podniku je důležitou asociační, marketingovou a prodejní složkou.
Anotace v angličtině
The barchelor´s thesis solve issue with graphical design of restaurant. The thesis is concerned with influence of this visual style on customers from design and marketing position. The practical part is concentrate on creation particular visual element. The substance of solving is analysis of brand meaning for market company and application into graphical design of restaurant. During creation of visual element are applied modern informatics systems and methods. The results of this thesis are particular visual components, which throw out of united exactly defined concept of gastronomy organization. Among design components belong to logotype, corporate printed materials, business cards, advertising materials, simply visualization of building etc. These elements have to cause to complete perception image of restaurant. The presentation way is important association, marketing and sale constituent.
United visual style, Corporate design, Restaurant, Corporate identity, Brand, Image of organization, Marketing, Layout, Computer Graphic
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Charakterizujte vliv vizuálního stylu restaurace na zákazníka.
Navrhněte a vytvořte grafické podklady loga, propagačních materiálů a dalších tiskovin pro navrhované restaurační zařízení. Při návrhu použijte moderních informatických nástrojů.
Vytvořte (nafoťte) obrazový materiál a použijte ho pro připravované tiskoviny a propagační materiály.
Navrhněte celkový vzhled restauračního zařízení. Specifikujte vhodné doplňky a dekorace.
Navrhněte grafický vzhled jídelních lístků. Použijte připravený grafický materiál.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Charakterizujte vliv vizuálního stylu restaurace na zákazníka.
Navrhněte a vytvořte grafické podklady loga, propagačních materiálů a dalších tiskovin pro navrhované restaurační zařízení. Při návrhu použijte moderních informatických nástrojů.
Vytvořte (nafoťte) obrazový materiál a použijte ho pro připravované tiskoviny a propagační materiály.
Navrhněte celkový vzhled restauračního zařízení. Specifikujte vhodné doplňky a dekorace.
Navrhněte grafický vzhled jídelních lístků. Použijte připravený grafický materiál.
Seznam doporučené literatury
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 213 s. ISBN 978-80-251-3151-0.
CORELclub.cz. CORELclub.cz | klub uživatelů Corel DRAW Graphics Suite [online]. 2014 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://www.corelclub.cz/index.htm.
MCWADE, John. Jak na působivý grafický design: návrhy brožur, log, webů, newsletterů, vizitek či plakátů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 239 s. ISBN 978-80-251-3118-3.
OLIVER, Jenn. Jenn Cuisine: Gluten free cooking and photography. OLIVER, Jenn. Jenn Cuisine [online]. 2014 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://jenncuisine.com/.
SVOBODA, Václav. Corporate identity: učební text. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2003, 67 s., příl. ISBN 8073181061.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 213 s. ISBN 978-80-251-3151-0.
CORELclub.cz. CORELclub.cz | klub uživatelů Corel DRAW Graphics Suite [online]. 2014 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://www.corelclub.cz/index.htm.
MCWADE, John. Jak na působivý grafický design: návrhy brožur, log, webů, newsletterů, vizitek či plakátů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 239 s. ISBN 978-80-251-3118-3.
OLIVER, Jenn. Jenn Cuisine: Gluten free cooking and photography. OLIVER, Jenn. Jenn Cuisine [online]. 2014 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://jenncuisine.com/.
SVOBODA, Václav. Corporate identity: učební text. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2003, 67 s., příl. ISBN 8073181061.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Navrátil (oponent): Byl proveden na počátku zpracování práce nějaký alespoň základní průzkum, včetně jeho vyhodnocení, týkající se restauračních zařízení (typy jídel, struktura restaurace, ?)?
dr. Navrátil (oponent): Byla provedena nějaká zpětná vazba týkající se využití výsledků dané BP?
Student zodpověděl všechny dotazy.