Cílem mé práce je posoudit možnosti využití ECDL certifikací v pracovních mobilitách v rámci EU i mimo ni a rovněž jejich uplatnění mezi migranty z mimoevropských zemí pobývajících delší dobu na území ČR. Ve spolupráci se Zlínskou pobočkou Centra na podporu integrace cizinců se dále pokusím formou dotazníkového šetření ověřit počítačové znalosti jejich klientů a jejich případný zájem o uspořádání těchto kurzů s možností získat ECDL certifikát.
Annotation in English
The aim of my work is to assess the possibilities of exploiting ECDL certification in work-related mobility within the framework of the EU and beyond, and equally, also their use among immigrants from non-European countries living for a longer time in the Czech Republic. In cooperation with the Zlín branch of the Centre for the Integration of Foreigners it further attempts - in the form of a questionnaire-based survey to verify the IT/Computer-literacy and knowledge of their clients and their potential interest in the aging ECDL certification.
Keywords
Počítačová gramotnost, Pracovní mobilita, Migrace, ECDL certifikace, Trh práce
Cílem mé práce je posoudit možnosti využití ECDL certifikací v pracovních mobilitách v rámci EU i mimo ni a rovněž jejich uplatnění mezi migranty z mimoevropských zemí pobývajících delší dobu na území ČR. Ve spolupráci se Zlínskou pobočkou Centra na podporu integrace cizinců se dále pokusím formou dotazníkového šetření ověřit počítačové znalosti jejich klientů a jejich případný zájem o uspořádání těchto kurzů s možností získat ECDL certifikát.
Annotation in English
The aim of my work is to assess the possibilities of exploiting ECDL certification in work-related mobility within the framework of the EU and beyond, and equally, also their use among immigrants from non-European countries living for a longer time in the Czech Republic. In cooperation with the Zlín branch of the Centre for the Integration of Foreigners it further attempts - in the form of a questionnaire-based survey to verify the IT/Computer-literacy and knowledge of their clients and their potential interest in the aging ECDL certification.
Keywords
Počítačová gramotnost, Pracovní mobilita, Migrace, ECDL certifikace, Trh práce
Definujte předpokládané výstupy práce.
Proveďte literární rešerši na téma významu ECDL na trhu práce.
Formou projektu navrhněte způsob přípravy pro ECDL certifikace.
Proveďte konfrontaci využití certifikací ECDL na trhu práce s praxí.
Proveďte vyhodnocení celého projektu.
Research Plan
Definujte předpokládané výstupy práce.
Proveďte literární rešerši na téma významu ECDL na trhu práce.
Formou projektu navrhněte způsob přípravy pro ECDL certifikace.
Proveďte konfrontaci využití certifikací ECDL na trhu práce s praxí.
Proveďte vyhodnocení celého projektu.
Recommended resources
DOMBROVSKÁ, Michaela, Hana LANDOVÁ a Ludmila TICHÁ. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR [online]. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7-18 [cit. 2013-03-25]. ISSN 1214-0678. Dostupné z: http://knihovna.nkp.cz/nkkr0401/0401007.html
BUREŠ, Vladimír. Používání počítače a správa souborů. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. 57 s. ISBN 978-80-7435-142-6.
ŠTĚPÁNKOVÁ, Olga. S počítačem do Evropy: ECDL. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 152 s. ISBN 978-80-251-1844-3.
ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Druhé vydání. Praha: Profesional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-019-5.
TOMAN, P. Informatika pro koncového uživatele. 1. vyd. Praha: PROFESSIONAL PUBLISHING, 2011. 172 s. ISBN 978-80-7431-057-7.
Recommended resources
DOMBROVSKÁ, Michaela, Hana LANDOVÁ a Ludmila TICHÁ. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR [online]. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7-18 [cit. 2013-03-25]. ISSN 1214-0678. Dostupné z: http://knihovna.nkp.cz/nkkr0401/0401007.html
BUREŠ, Vladimír. Používání počítače a správa souborů. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. 57 s. ISBN 978-80-7435-142-6.
ŠTĚPÁNKOVÁ, Olga. S počítačem do Evropy: ECDL. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 152 s. ISBN 978-80-251-1844-3.
ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Druhé vydání. Praha: Profesional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-019-5.
TOMAN, P. Informatika pro koncového uživatele. 1. vyd. Praha: PROFESSIONAL PUBLISHING, 2011. 172 s. ISBN 978-80-7431-057-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka seznámila komisi s obsahem a výsledky své bakalářské práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Malaník (oponent): Jak se dívají firmy na uchazeče o prácí, kteří vlastní některou z ECDL kvalifikací/certifikací?
dr. Malaník (oponent): Jak by se měl uchazeč o certifikaci na daný kurz připravit?
dr. Malaník (oponent): Jaké závěry vyvozujete z Vašeho dotazníkového šetření? Zde nemyslím jeho srovnání s rok starým výstupem ČSÚ.
dr. Malaník (oponent): Na straně 14 ve druhém odstavci poukazujete na fakt, že "Do roku 2013 prošlo certifikací bezmála 12 milionů účastníků?", zde je uveden zdroj z wikipedie č.9; v daném zdroji ale žádné takové informace nejsou obsaženy.
doc. Úředníček: Co, v rámci Vaší práce, označujete pojmem "základní dovednosti práce s počítačem"?
doc. Chovancová: Kdo zpracovával otázky pro Váš dotazník?
doc. Úředníček: Popište a vysvětlete graf, který uvádíte na str. 26?
doc. Chovancová: Co navrhujete ve Vaší práci na základě bodu č. 2 ze zásad Zadání Vaší bakalářské práce a kde je tento Váš návrh obsažen ve Vaší práci?
Studentka nedokázala uspokojivě reagovat na vznesené dotazy.
Komise navrhla přepracovat bakalářskou práci.