Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace pro postarat loajalitu zákazníků "Make The Moment Speciální " - speciální akce na 20/12/2014 na pod-pora na vánoce a prodeje lunární Nový rok , který je zvláštní čas pro sezónní produkt jako vína na trhu Vietnamu . Na druhou stranu , je to kombinace mezi třemi velkými marketing-ovými aktivitami , které jsou Patron program najít loajalitu zákazníků , "Make The Moment Special" událost jako poděkování od "RD Winery" společnosti svého klienta nakonečné s pečovatelskou službou, pro zákazníka před a po,"aby v okamžiku, kdy zvláštní" události. Teoretická část popisuje pojetí marketingové komunikace a integraci na trhu - ing komu-nikaci . Analýza představuje současnou marketingovou komunikaci "RD Winery", která je v závěrečné části rozpracovány do rozsáhlé komunikační kampaně s cílem podpořit program loajality zákazníků na speciální roční době.
Anotace v angličtině
The aim of this master thesis is to create a project of marketing communication for take care loyalty customer "Make The Moment Special"- special event on 20/12/2014 for the promo-tion in Christmas and Lunar New Year's sales, which is the special time for seasonal prod-uct like wine on Vietnam market. On the other hand, it is the combination among three big marketing activities which are Patron Program to find loyalty customer, "Make The Mo-ment Special" event as an acknowledgements from RD Winery to their customer and final-ly taking care service for customer before and after "make the moment special" event. The theoretical part describes the conception of marketing communication and integrate market-ing communication. The analysis presents the current marketing communication of RD Winery, which is in the final part elaborated into an extensive communication campaign in order to promote the loyalty customer program at the special time of the year.
Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace pro postarat loajalitu zákazníků "Make The Moment Speciální " - speciální akce na 20/12/2014 na pod-pora na vánoce a prodeje lunární Nový rok , který je zvláštní čas pro sezónní produkt jako vína na trhu Vietnamu . Na druhou stranu , je to kombinace mezi třemi velkými marketing-ovými aktivitami , které jsou Patron program najít loajalitu zákazníků , "Make The Moment Special" událost jako poděkování od "RD Winery" společnosti svého klienta nakonečné s pečovatelskou službou, pro zákazníka před a po,"aby v okamžiku, kdy zvláštní" události. Teoretická část popisuje pojetí marketingové komunikace a integraci na trhu - ing komu-nikaci . Analýza představuje současnou marketingovou komunikaci "RD Winery", která je v závěrečné části rozpracovány do rozsáhlé komunikační kampaně s cílem podpořit program loajality zákazníků na speciální roční době.
Anotace v angličtině
The aim of this master thesis is to create a project of marketing communication for take care loyalty customer "Make The Moment Special"- special event on 20/12/2014 for the promo-tion in Christmas and Lunar New Year's sales, which is the special time for seasonal prod-uct like wine on Vietnam market. On the other hand, it is the combination among three big marketing activities which are Patron Program to find loyalty customer, "Make The Mo-ment Special" event as an acknowledgements from RD Winery to their customer and final-ly taking care service for customer before and after "make the moment special" event. The theoretical part describes the conception of marketing communication and integrate market-ing communication. The analysis presents the current marketing communication of RD Winery, which is in the final part elaborated into an extensive communication campaign in order to promote the loyalty customer program at the special time of the year.
Compile the theoretical information about marketing communication.
II. Practical part
Complete the analysis of current marketing situation and marketing environment in Rang Dong Group.
Prepare the project of new marketing plan for next years 2014-2016.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical part
Compile the theoretical information about marketing communication.
II. Practical part
Complete the analysis of current marketing situation and marketing environment in Rang Dong Group.
Prepare the project of new marketing plan for next years 2014-2016.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
DAHLÉN, Micael, Fredrik LANGE a Terry SMITH. Marketing communications: a brand narrative approach. Hoboken: Wiley, 2010, 584 s. ISBN 978-0-470-31992-5.
KOTLER, Philip. Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know. New York: John Wiley and Sons, 2011, 224 s. ISBN 1118045610.
KOTLER, Philip. Social Marketing: Influencing Behaviors for Good. New York: Sage Publications (CA), 2011, 520 s. ISBN 1412981492.
POWELL, Juliette. 33 Million People in the Room: How to Create, Influence, and Run a Successful Business with Social Networking. Bergen County: FT Press, 2009, 200 s. ISBN 0137154356.
SCHULTZ Mike a John DOERR. Professional Services Marketing: How the Best Firms Build Premier Brands, Thriving Lead Generation Engines, and Cultures of Business Development Success. New York: John Wiley and Sons, 2009, 356 s. ISBN 047043899.
Seznam doporučené literatury
DAHLÉN, Micael, Fredrik LANGE a Terry SMITH. Marketing communications: a brand narrative approach. Hoboken: Wiley, 2010, 584 s. ISBN 978-0-470-31992-5.
KOTLER, Philip. Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know. New York: John Wiley and Sons, 2011, 224 s. ISBN 1118045610.
KOTLER, Philip. Social Marketing: Influencing Behaviors for Good. New York: Sage Publications (CA), 2011, 520 s. ISBN 1412981492.
POWELL, Juliette. 33 Million People in the Room: How to Create, Influence, and Run a Successful Business with Social Networking. Bergen County: FT Press, 2009, 200 s. ISBN 0137154356.
SCHULTZ Mike a John DOERR. Professional Services Marketing: How the Best Firms Build Premier Brands, Thriving Lead Generation Engines, and Cultures of Business Development Success. New York: John Wiley and Sons, 2009, 356 s. ISBN 047043899.
Přílohy volně vložené
"1 floppy disk"
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Michal Pilík, Ph.D.,Supervisor, 44 points:
1) The budget of your marketing communication activities is 21088 USD. Is this acceptable for company? Answered completel
doc.Ing.Miloslava Chovancová, CSc., Reviewer, 47 points:
1) On the page of 33, you explain: The majority of Vietnamese do not drink grape wine because they have not acquired a taste for the wine. Vietnamese who do drink wine mainly drink the traditional rice wine ?Imported wine is perceived as a luxury product in Vietnam and demand for it largely comes from expatriates and tourists. Only a small number of Vietnamese from the middle to high income groups drink imported wine? 2) Do you think, that might exist the trends to create their own brands of wine there on the Vietnamese market ? Answered completel
Doc. Olga Březinová, CSc.-Are those revenues from Vietnam? Answered completel