Procesy internacionalizace a globalizace, které se dějí ve světovém měřítku, vytvářejí podnikatelské prostředí mnohem konkurenceschopnější než kdy předtím. Proto, pokud společnost chce soutěžit s mezinárodními hráči na domácím trhu, by měla také rozšířit své aktivity na zahraničních trzích a mít výhodu z úspor z rozsahu.
Cukrářský průmysl je jedním z nejvíce koncentrovaných trhů z hlediska hospodářské soutěže. Existuje několik světových společností, které na těchto trzích působí a které mají kontrolu nad většinou z trhu v důsledku jejich akvizičních činností. To je důvod, proč pro Roshen Corporation jako jednoho z největších výrobců cukrářských výrobků, je velmi důležité rozvíjet své podnikání dál.
Cílem tohoto projektu je analyzovat specifika českého trhu cukrovinek z hlediska jeho atraktivity a ziskovosti pro zahraniční společnosti pro vstup na tento trh. Zaměřuje se také na vývoj marketingové strategie, včetně produktu, cenění, propagace a strategie umístění pro proniknutí na český trh sladkostí.
Anotace v angličtině
The processes of internationalization and globalization which take place on a world scale make business environment more competitive than ever before. Therefore, if company wants to compete with international players on the domestic market, it should also expand its operations to the foreign markets and take an advantage of the economy of scale.
Confectionary industry is one of the most concentrated markets in terms of competition. There are several global companies operating on it, which have a control over the most of the market due to theirs acquisition activities. That is why for Roshen Corporation being one of the biggest confectionary producers, it is crucial to develop its business farther.
The aim of this project is to analyse specifics of the Czech confectionary market from a perspective of its attractiveness and profitability for a foreign company to entry. It also focuses on development of marketing strategy including product, pricing, promotional and placing strategies for penetration the Czech market of sweets.
Klíčová slova
mezinárodní marketing, průmysl cukrovinek, penetrační strategie
Klíčová slova v angličtině
international marketing, confectionary industry, penetration strategy
Rozsah průvodní práce
112 p. (174 005 characters)
Jazyk
AN
Anotace
Procesy internacionalizace a globalizace, které se dějí ve světovém měřítku, vytvářejí podnikatelské prostředí mnohem konkurenceschopnější než kdy předtím. Proto, pokud společnost chce soutěžit s mezinárodními hráči na domácím trhu, by měla také rozšířit své aktivity na zahraničních trzích a mít výhodu z úspor z rozsahu.
Cukrářský průmysl je jedním z nejvíce koncentrovaných trhů z hlediska hospodářské soutěže. Existuje několik světových společností, které na těchto trzích působí a které mají kontrolu nad většinou z trhu v důsledku jejich akvizičních činností. To je důvod, proč pro Roshen Corporation jako jednoho z největších výrobců cukrářských výrobků, je velmi důležité rozvíjet své podnikání dál.
Cílem tohoto projektu je analyzovat specifika českého trhu cukrovinek z hlediska jeho atraktivity a ziskovosti pro zahraniční společnosti pro vstup na tento trh. Zaměřuje se také na vývoj marketingové strategie, včetně produktu, cenění, propagace a strategie umístění pro proniknutí na český trh sladkostí.
Anotace v angličtině
The processes of internationalization and globalization which take place on a world scale make business environment more competitive than ever before. Therefore, if company wants to compete with international players on the domestic market, it should also expand its operations to the foreign markets and take an advantage of the economy of scale.
Confectionary industry is one of the most concentrated markets in terms of competition. There are several global companies operating on it, which have a control over the most of the market due to theirs acquisition activities. That is why for Roshen Corporation being one of the biggest confectionary producers, it is crucial to develop its business farther.
The aim of this project is to analyse specifics of the Czech confectionary market from a perspective of its attractiveness and profitability for a foreign company to entry. It also focuses on development of marketing strategy including product, pricing, promotional and placing strategies for penetration the Czech market of sweets.
Klíčová slova
mezinárodní marketing, průmysl cukrovinek, penetrační strategie
Klíčová slova v angličtině
international marketing, confectionary industry, penetration strategy
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical part
Compile the theoretical information about penetrating planning.
II. Practical part
Complete the analysis of current marketing situation and marketing environment in a foreign company.
Prepare the project of marketing strategy for next 2014-2015 years.
Submit the project to risk, cost, and time analysis.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical part
Compile the theoretical information about penetrating planning.
II. Practical part
Complete the analysis of current marketing situation and marketing environment in a foreign company.
Prepare the project of marketing strategy for next 2014-2015 years.
Submit the project to risk, cost, and time analysis.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
GRIFFIN, Ricky. Management: principles and practices. 11th ed. Australia: South-Western, Cengage Learning, 2013, 702 s. ISBN 978-1-1111-96972-1.
JOHANSON, Johny. Global marketing: foreign entry, local marketing, and global management. 5th ed. New York: McGraw-Hill, 2008, 672 s. ISBN 978-0-07-338101-5.
KOTLER, Philip. Marketing insights from A to Z: 80 concepts every management needs to know. New Jersey: John Wiley and Sons, 2007, 224 s. ISBN 0-470-19313-1.
PERREAULT, William, CANNON, Joseph and MCCARTHY, Jerome. Essentials of marketing: a marketing strategy planning approach. 12th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2010, 690 s. ISBN 978-0-07-340481-3.
USUNIER, Jean-Claude and LEE, Julie Anne. Marketing across cultures. 6th ed. Harlon: Pearson Education, 2009, 479 s. ISBN 978-0-273-71391-3.
Seznam doporučené literatury
GRIFFIN, Ricky. Management: principles and practices. 11th ed. Australia: South-Western, Cengage Learning, 2013, 702 s. ISBN 978-1-1111-96972-1.
JOHANSON, Johny. Global marketing: foreign entry, local marketing, and global management. 5th ed. New York: McGraw-Hill, 2008, 672 s. ISBN 978-0-07-338101-5.
KOTLER, Philip. Marketing insights from A to Z: 80 concepts every management needs to know. New Jersey: John Wiley and Sons, 2007, 224 s. ISBN 0-470-19313-1.
PERREAULT, William, CANNON, Joseph and MCCARTHY, Jerome. Essentials of marketing: a marketing strategy planning approach. 12th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2010, 690 s. ISBN 978-0-07-340481-3.
USUNIER, Jean-Claude and LEE, Julie Anne. Marketing across cultures. 6th ed. Harlon: Pearson Education, 2009, 479 s. ISBN 978-0-273-71391-3.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Jiří Vaněk,Supervisor, 45 points:
1) Who would you suggest to be famous Czech singer on TV Nova who would be participating on the TV commercial? 2) According to what information have you set the amount of EUR in the table 28 (cost allocation)? 3) Will you recommend to use some retailers or wholesalers, if yes which ones? Answered completely
Ing. Janka Vydrová, Ph.D.,Reviewer, 46 points:
1) Will be your project realised? 2) Why did you choose this topic for your master thesis? Answered completely
Doc. Olga Březinová, CSc. -When the company was established? Where they got the products?Answered completely