Diplomová práce se zabývá elektronickými službami města. Práce je rozdělena na dvě části na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je provedena rešerše dané problematiky. Praktická část práce seznamuje s problematikou e-města
a porovnává služby města Zlína a Ostravy. Na základě výzkumu je proveden návrh úprav nejžádanější elektronické služby a vyhodnoceny očekávané přínosy a dopady z pohledu občanů a úředníků. Dále jsou diskutovány bezpečnostní otázky e-governmentu a je navržen nový směr vývoje systému městského e-governmentu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the electronic services of the city. The work is divided into two parts, the theoretical and practical part. In the theoretical part of the work the research of the issue is carried out. The practical part of the thesis introduces the issue of e-town and compares the services of the city of Zlín and Ostrava. On the basis of the research some necessary modifications to the most popular electronic services are carried out and evaluated. Next, based on the research, new suggestions are made in the most demanded electronic service and expected benefits and impacts from the perspective of citizens and officials are valuated. The security issues of e-Government are discussed and the new direction of the development of urban system of e-Government is designed.
Klíčová slova
e-government, Informační systém veřejné správy, Czech POINT, Informační systém základních registrů, datová schránka, elektronické služby.
Klíčová slova v angličtině
e-government, public administration information system, Czech POINT, the information system of the basic registers, data box, electronic services
Rozsah průvodní práce
70 s. (11 483 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá elektronickými službami města. Práce je rozdělena na dvě části na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je provedena rešerše dané problematiky. Praktická část práce seznamuje s problematikou e-města
a porovnává služby města Zlína a Ostravy. Na základě výzkumu je proveden návrh úprav nejžádanější elektronické služby a vyhodnoceny očekávané přínosy a dopady z pohledu občanů a úředníků. Dále jsou diskutovány bezpečnostní otázky e-governmentu a je navržen nový směr vývoje systému městského e-governmentu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the electronic services of the city. The work is divided into two parts, the theoretical and practical part. In the theoretical part of the work the research of the issue is carried out. The practical part of the thesis introduces the issue of e-town and compares the services of the city of Zlín and Ostrava. On the basis of the research some necessary modifications to the most popular electronic services are carried out and evaluated. Next, based on the research, new suggestions are made in the most demanded electronic service and expected benefits and impacts from the perspective of citizens and officials are valuated. The security issues of e-Government are discussed and the new direction of the development of urban system of e-Government is designed.
Klíčová slova
e-government, Informační systém veřejné správy, Czech POINT, Informační systém základních registrů, datová schránka, elektronické služby.
Klíčová slova v angličtině
e-government, public administration information system, Czech POINT, the information system of the basic registers, data box, electronic services
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši elektronických služeb v oblasti e-governmentu, veřejné správy.
Seznamte se s problematikou e-města.
Porovnejte elektronické služby města Zlína a Ostravy.
Na základě výzkumu proveďte návrh úprav nejžádanější elektronické služby.
Vyhodnoťte očekávané přínosy a dopady z pohledu občanů a úředníku.
Diskutujte bezpečnostní otázky e-governmetnu.
Navrhněte možný směr vývoje systémů městského e-governmentu.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši elektronických služeb v oblasti e-governmentu, veřejné správy.
Seznamte se s problematikou e-města.
Porovnejte elektronické služby města Zlína a Ostravy.
Na základě výzkumu proveďte návrh úprav nejžádanější elektronické služby.
Vyhodnoťte očekávané přínosy a dopady z pohledu občanů a úředníku.
Diskutujte bezpečnostní otázky e-governmetnu.
Navrhněte možný směr vývoje systémů městského e-governmentu.
Seznam doporučené literatury
LENK, Klaus. Electronic Service Delivery-A driver of public sector modernisation. Information Polity, 2002, 7.2: 87-96.
KAYLOR, Charles; DESHAZO, Randy; VAN ECK, David. Gauging e-government: A report on implementing services among American cities. Government Information Quarterly, 2002, 18.4: 293-307.
BEKKERS, Victor JJM; ZOURIDIS, Stavros. Electronic service delivery in public administration: Some trends and issues. International Review of Administrative Sciences, 1999, 65.2: 183-195.
VAN DEURSEN, Alexander; VAN DIJK, Jan; EBBERS, Wolfgang. Why e-government usage lags behind: explaining the gap between potential and actual usage of electronic public services in the netherlands. In: Electronic Government. Springer Berlin Heidelberg, 2006. p. 269-280.
SCHEDLER, Kuno; SUMMERMATTER, Lukas. Customer orientation in electronic government: Motives and effects. Government information quarterly, 2007, 24.2: 291-311.
TUŠEROVÁ, Lenka. E-government a jeho projevy v českém právu. Dny práva, 2008, 190-197. odkaz: https://science.law.muni.cz/sborniky/dp08/files/pdf/sprava/tuserova.pdf
Seznam doporučené literatury
LENK, Klaus. Electronic Service Delivery-A driver of public sector modernisation. Information Polity, 2002, 7.2: 87-96.
KAYLOR, Charles; DESHAZO, Randy; VAN ECK, David. Gauging e-government: A report on implementing services among American cities. Government Information Quarterly, 2002, 18.4: 293-307.
BEKKERS, Victor JJM; ZOURIDIS, Stavros. Electronic service delivery in public administration: Some trends and issues. International Review of Administrative Sciences, 1999, 65.2: 183-195.
VAN DEURSEN, Alexander; VAN DIJK, Jan; EBBERS, Wolfgang. Why e-government usage lags behind: explaining the gap between potential and actual usage of electronic public services in the netherlands. In: Electronic Government. Springer Berlin Heidelberg, 2006. p. 269-280.
SCHEDLER, Kuno; SUMMERMATTER, Lukas. Customer orientation in electronic government: Motives and effects. Government information quarterly, 2007, 24.2: 291-311.
TUŠEROVÁ, Lenka. E-government a jeho projevy v českém právu. Dny práva, 2008, 190-197. odkaz: https://science.law.muni.cz/sborniky/dp08/files/pdf/sprava/tuserova.pdf
Přílohy volně vložené
1 dotazníkové šetření, CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka jasně prezentovala výsledky diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponenta a následně byla vedena rozprava nad diplomovou prací, během které byly položeny následující dotazy:
dr. Šilhavý Radek: V práci je velmi dobře zpracována rešerše problematiky e-governmentu, dobře proveven
průzkum požadavků a potřeb. Zajímavá je také analýza situace ve dvou velkých moravských
městech.
Ing. Kladníček: Čím je podle Vás způsobeno, že je malý zájem o vyřizování agend elektronicky? Lze stanovit, jaké opatření by nejvíce podpořily rozvoj elektronických služeb? Vysvětlete význam časového razítka ve Vámi navrhovaném systému elektronické komunikace.
doc. Lukáš: Co je to časové razítko? Je to něco jiného než elektronický podpis?
dr. Malaník: K čemu tam máte časové razítko? Koho identifikuje? Proti čemu snažíte ochránit výstup? Uvádíte, že by bylo dobré občanské průkazy a pasy realizovat elektronicky. Co je třeba provést, aby byla zabezpečena ochrana dat? Čím se to liší od návštěvy úřadu kvůli vytvoření fotografie. Provedla jste analýzu rozdílů náávštěvy osobní a realizace elektronicky?
dr. Sysala: Co z vaší prací bude dál? Co bylo motivem pro realizaci vaší práce? Téma jste si přinesla vy?
Studentka všechny dotazy zodpověděla.