Diplomová práce shrnuje informace o životním pojištění, jeho myšlence a historii. Zabývá se psychologickým portrétem klienta, tomuto účelu je zde využito Eysenckova modelu faktorů osobnosti, konstituční typologie a Maslowovy teorie potřeb. Dále mapuje komuni-kaci pojišťoven s veřejností a její trendy do budoucna.
V praktické části je provedena analýza současného stavu prezentací životního pojištění a na základě kontaktů s klienty vytvořen psychologický portrét klienta. Na základě těchto analýz je následně vytvořen vhodný projekt prezentace idey životního pojištění a dále je zhodnocen z pohledu jeho uvedení do praxe.
Anotace v angličtině
Graduation theses includs information about life insurance, its idea and its history. Then considers psychological portrait of client, for this theses takes use of Eysenck´s model, consitutional typology and Maslow´s theory of needs. Then charts a communication of insurance company with public and her future trends.
In practic part is made analysis of present level of presentation of life insurance and on basics of meeting with clients is created psychological portrait of client. On this basics is made a project of presentation of idea of life insurance and then is evaluated its practicability.
Klíčová slova
životní pojištění, psychologický portrét klienta, komunikace pojišťoven s veřejností, idea životního pojištění
Klíčová slova v angličtině
life insurance, psychological portrait of klient, communication of insurance company with public, idea of life insurance
Rozsah průvodní práce
111 s., 8 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce shrnuje informace o životním pojištění, jeho myšlence a historii. Zabývá se psychologickým portrétem klienta, tomuto účelu je zde využito Eysenckova modelu faktorů osobnosti, konstituční typologie a Maslowovy teorie potřeb. Dále mapuje komuni-kaci pojišťoven s veřejností a její trendy do budoucna.
V praktické části je provedena analýza současného stavu prezentací životního pojištění a na základě kontaktů s klienty vytvořen psychologický portrét klienta. Na základě těchto analýz je následně vytvořen vhodný projekt prezentace idey životního pojištění a dále je zhodnocen z pohledu jeho uvedení do praxe.
Anotace v angličtině
Graduation theses includs information about life insurance, its idea and its history. Then considers psychological portrait of client, for this theses takes use of Eysenck´s model, consitutional typology and Maslow´s theory of needs. Then charts a communication of insurance company with public and her future trends.
In practic part is made analysis of present level of presentation of life insurance and on basics of meeting with clients is created psychological portrait of client. On this basics is made a project of presentation of idea of life insurance and then is evaluated its practicability.
Klíčová slova
životní pojištění, psychologický portrét klienta, komunikace pojišťoven s veřejností, idea životního pojištění
Klíčová slova v angličtině
life insurance, psychological portrait of klient, communication of insurance company with public, idea of life insurance
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se životního pojištění, psychologického portrétu klienta a komunikace pojišťoven s veřejností.
II. Praktická část
Analyzujte současnou úroveň prezentací životní pojišťovny AVIVA, a. s. a vytvořte psychologický portrét klienta.
Na základě výsledků analýz vypracujte projekt vhodných prezentací idey životního pojištění životní pojišťovny AVIVA, a. s.
Projekt zhodnoťte z hlediska jeho aplikace do praxe
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se životního pojištění, psychologického portrétu klienta a komunikace pojišťoven s veřejností.
II. Praktická část
Analyzujte současnou úroveň prezentací životní pojišťovny AVIVA, a. s. a vytvořte psychologický portrét klienta.
Na základě výsledků analýz vypracujte projekt vhodných prezentací idey životního pojištění životní pojišťovny AVIVA, a. s.
Projekt zhodnoťte z hlediska jeho aplikace do praxe
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČEJKOVÁ, V. Pojišťovnictví. 1. vyd. Brno. Ekonomicko-správní fakulta MU. 1997.177 s. ISBN 80-210-1637-X.
[2] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. 1. vyd. Praha, Grada. 2002. 119 s. ISBN 80-247-0137-5.
[3] FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno, Computer Press. 2003. 275 s.ISBN 80-247-0016-6.
[4] FREY, P. Marketingová komunikace - nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha,Management Press. 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
[5] GLOGAR, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Zlín.UTB ve Zlíně, 2001. ISBN 80-7318-040-5.
Seznam doporučené literatury
[1] ČEJKOVÁ, V. Pojišťovnictví. 1. vyd. Brno. Ekonomicko-správní fakulta MU. 1997.177 s. ISBN 80-210-1637-X.
[2] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. 1. vyd. Praha, Grada. 2002. 119 s. ISBN 80-247-0137-5.
[3] FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno, Computer Press. 2003. 275 s.ISBN 80-247-0016-6.
[4] FREY, P. Marketingová komunikace - nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha,Management Press. 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
[5] GLOGAR, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Zlín.UTB ve Zlíně, 2001. ISBN 80-7318-040-5.