Diplomová práce se zabývá významem celoživotního vzdělávání a dalšího profesního vzdělávání pro rozvoj lidských zdrojů v ČR a v Evropské unii. Teoretická část je zaměřena na shrnutí poznatků souvisejících s kohezní politikou EU, finančními nástroji kohezní politiky, celoživotním a dalším profesním vzděláváním a jejich významem v teoriích regionálního rozvoje. Dále definuje důležité postavení celoživotního vzdělávání z hlediska zvýšení konkurenceschopnosti regionů v EU. Praktická část je založena na průzkumu nabídky dalšího vzdělávání a poptávky na trhu práce ve Zlínském a Olomouckém kraji a jejich vzájemném srovnání. Následuje návrhová část, kterou tvoří strukturovaná projektová žádost založená na výstupech provedených průzkumů.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to define the importance of lifelong learning and further learning for human resources development in EU. The theoretical part focuses on summarizing fin-dings related to cohesion policy, financial instruments of cohesion policy, lifelong and further learning and its significance embodied in the theories of regional development. Furthe-more, it defines important role for education in terms of enhancing regional competitiveness. The empirical part is based on comparation and a survey of further education supply and of labour market demand in Zlin and Olomouc region. The following suggesting part serves as a structured project application based on detections of performed surveys.
Klíčová slova
Kohezní politika, Evropský sociální fond, celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, nabídka dalšího vzdělávání, konkurenceschopnost, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
Cohesion Policy, European Social Fund, Lifelong Learning, Further Learning, Further Education Offer, Competitiveness, Zlín Region
Rozsah průvodní práce
120 s. (184 279 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá významem celoživotního vzdělávání a dalšího profesního vzdělávání pro rozvoj lidských zdrojů v ČR a v Evropské unii. Teoretická část je zaměřena na shrnutí poznatků souvisejících s kohezní politikou EU, finančními nástroji kohezní politiky, celoživotním a dalším profesním vzděláváním a jejich významem v teoriích regionálního rozvoje. Dále definuje důležité postavení celoživotního vzdělávání z hlediska zvýšení konkurenceschopnosti regionů v EU. Praktická část je založena na průzkumu nabídky dalšího vzdělávání a poptávky na trhu práce ve Zlínském a Olomouckém kraji a jejich vzájemném srovnání. Následuje návrhová část, kterou tvoří strukturovaná projektová žádost založená na výstupech provedených průzkumů.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to define the importance of lifelong learning and further learning for human resources development in EU. The theoretical part focuses on summarizing fin-dings related to cohesion policy, financial instruments of cohesion policy, lifelong and further learning and its significance embodied in the theories of regional development. Furthe-more, it defines important role for education in terms of enhancing regional competitiveness. The empirical part is based on comparation and a survey of further education supply and of labour market demand in Zlin and Olomouc region. The following suggesting part serves as a structured project application based on detections of performed surveys.
Klíčová slova
Kohezní politika, Evropský sociální fond, celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, nabídka dalšího vzdělávání, konkurenceschopnost, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
Cohesion Policy, European Social Fund, Lifelong Learning, Further Learning, Further Education Offer, Competitiveness, Zlín Region
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte cíle, východiska a finanční nástroje kohezní politiky Evropské unie a popište oblast podpory dalšího vzdělávání v rámci Evropského sociálního fondu.
II. Praktická část
Analyzujte nabídku dalšího vzdělávání ve vztahu k poptávce na trhu práce ve Zlínském a Olomouckém kraji.
Srovnejte nabídku dalšího vzdělávání ve vybraných krajích.
Navrhněte projekt k podpoře nabídky dalšího vzdělávání s cílem posílení konkurence Zlínského kraje.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte cíle, východiska a finanční nástroje kohezní politiky Evropské unie a popište oblast podpory dalšího vzdělávání v rámci Evropského sociálního fondu.
II. Praktická část
Analyzujte nabídku dalšího vzdělávání ve vztahu k poptávce na trhu práce ve Zlínském a Olomouckém kraji.
Srovnejte nabídku dalšího vzdělávání ve vybraných krajích.
Navrhněte projekt k podpoře nabídky dalšího vzdělávání s cílem posílení konkurence Zlínského kraje.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ASPIN, David a Judith CHAPMAN. Values Education and Lifelong Learning: Principles, Policies, Programmes. Dordrecht: Springer, 2007, 446 s. ISBN 13-978-1-4020-6183-7.
HUISMAN, Jeroen a Attila PAUSITS. Higher Education Management and Development. New York: Waxmann Verlag, 2010, 173 s. ISBN 978-3-8309-2286-5.
CHVOJKOVÁ, Anna a Viktor KVĚTOŇ. Finanční prostředky fondů EU v programovacím období 2007-2013. Praha: IREAS, 2007, 181 s. ISBN 978-80-86684-43-7.
KANTOR, Tomáš a Dan MAREK. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 2. vyd. Brno: Barrister and Principal, 2009, 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
Seznam doporučené literatury
ASPIN, David a Judith CHAPMAN. Values Education and Lifelong Learning: Principles, Policies, Programmes. Dordrecht: Springer, 2007, 446 s. ISBN 13-978-1-4020-6183-7.
HUISMAN, Jeroen a Attila PAUSITS. Higher Education Management and Development. New York: Waxmann Verlag, 2010, 173 s. ISBN 978-3-8309-2286-5.
CHVOJKOVÁ, Anna a Viktor KVĚTOŇ. Finanční prostředky fondů EU v programovacím období 2007-2013. Praha: IREAS, 2007, 181 s. ISBN 978-80-86684-43-7.
KANTOR, Tomáš a Dan MAREK. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 2. vyd. Brno: Barrister and Principal, 2009, 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 40 bodů Otázka: Blíže prosím popište hlavní zjištění Vámi provedených analýz. Hodnocení: otázka zodpovězena
Oponent DP: 46 bodů Otázka: Domníváte se, že na trhu je nedostatek nabídek kurzů dalšího vzdělávání v oblasti jazykových a soft skills dovedností, které jsou obsahem Vámi navrhovaného projektu? Jak zdůvodníte potřebnost navrhovaného projektu? Hodnocení: otázka zodpovězena
Zkoušející: RNDr. Pavel Bednář, Ph.D. Otázka: Jak jste volila strukturu respondent při tvorbě dotazníkového šetření? Jak jste volila zdroje při zpracování Vaší návrhové části? Hodnocení: otázky zodpovězeny
Zkoušející: Ing. Jiří Macháček Otázka: Dal by se do Vaší návrhové části zahrnout i kurz odborné způsobilosti? Hodnocení: otázka zodpovězena