Diplomová práce pojednává o problematice sociálizačních aspektů společných pro mládež zdravou a s handicapem. Vymezuje základní pojmy a definice, které s touto problematikou souvisí. Seznamuje se vzdělávacím procesem žáků s tělesným postižením a zdravých žáků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of socialization aspects common to youth health and disability. It defines the basic concepts and definitions related to this problem. It introduces the learning process of students with disabilities and students healthy. The thesis is an example of an individual education plan.
Diplomová práce pojednává o problematice sociálizačních aspektů společných pro mládež zdravou a s handicapem. Vymezuje základní pojmy a definice, které s touto problematikou souvisí. Seznamuje se vzdělávacím procesem žáků s tělesným postižením a zdravých žáků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of socialization aspects common to youth health and disability. It defines the basic concepts and definitions related to this problem. It introduces the learning process of students with disabilities and students healthy. The thesis is an example of an individual education plan.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na současné řešení edukace mládeže zdravé a s handicapem;
- na vývoj a zralost současných středoškoláků, odlišnost zdravých a hendicapovaných;
- průnik speciální a sociální pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na současné řešení edukace mládeže zdravé a s handicapem;
- na vývoj a zralost současných středoškoláků, odlišnost zdravých a hendicapovaných;
- průnik speciální a sociální pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
Bartoňová, M. a M. Vítková. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Brno: Paido, 2010.
Havel, J. a H. Fialová et al. Inkluzivní vzdělání v primární škole. Brno: Paido, 2010.
Kubová, L. Speciálně pedagogická centra. Praha: Septima, 1995.
Kremličková, M. a M. Novotná. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha: Pedagogické Nakladatelství akciová společnost, 1997.
Michalík, J. Školská Integrace dětí s postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999.
Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006.
Vítková, M. a M. Bartoňová. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2007.
Vítková, M. a kol. Integrační speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998.
Vítková, M. Somatopedické Aspekty. Brno: Paido, 2006.
Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.
Vítková, M. a M. Bartoňová. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bartoňová, M. a M. Vítková. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Brno: Paido, 2010.
Havel, J. a H. Fialová et al. Inkluzivní vzdělání v primární škole. Brno: Paido, 2010.
Kubová, L. Speciálně pedagogická centra. Praha: Septima, 1995.
Kremličková, M. a M. Novotná. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha: Pedagogické Nakladatelství akciová společnost, 1997.
Michalík, J. Školská Integrace dětí s postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999.
Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006.
Vítková, M. a M. Bartoňová. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2007.
Vítková, M. a kol. Integrační speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998.
Vítková, M. Somatopedické Aspekty. Brno: Paido, 2006.
Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.
Vítková, M. a M. Bartoňová. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Popište výstup z průzkumu
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Neslušanová, PhD.:Co vidíte jako největší faktor, který ovlivňuje spokojenost žáků s postižením ve běžné škole dle vašeho výzkumu? - -odpověděl vyčerpávajícím způsobem