Diplomová práce se zabývá evaluací efektivity středních škol v okrese Vsetín. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje pojem efektivita a její měření. Druhá kapitola teoretické části se zabývá vzdělávacím systémem v České republice, zejména současnými problémy vzdělávacího systému. Praktická část obsahuje analýzu ukazatelů efektivity středních škol v okrese Vsetín, následuje syntéza získaných dat a vymezení méně efektivních středních škol. V závěru jsou na základě zjištěných informací navržena doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity méně efektivních středních škol.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the evaluation of the effectiveness of secondary schools in the district Vsetín. The thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of effectiveness and its measurement. The second charter of this part deals with the education system in the Czech Republic, especially the current problems of educational system. The practical part includes an analysis indicators of the effectiveness of secondary schools in the district Vsetín, followed by a synthesis of the data and identification of less effective schools. The suggestions contributing towards the increase the efficiency of the less efficient secondary schools are proposed in the conclusion.
Klíčová slova
efektivita, vzdělávací systém, vstupy, výstupy, střední škola
Klíčová slova v angličtině
efficiency, educational system, inputs, outputs, secondary school
Rozsah průvodní práce
90 s. (121 474 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá evaluací efektivity středních škol v okrese Vsetín. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje pojem efektivita a její měření. Druhá kapitola teoretické části se zabývá vzdělávacím systémem v České republice, zejména současnými problémy vzdělávacího systému. Praktická část obsahuje analýzu ukazatelů efektivity středních škol v okrese Vsetín, následuje syntéza získaných dat a vymezení méně efektivních středních škol. V závěru jsou na základě zjištěných informací navržena doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity méně efektivních středních škol.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the evaluation of the effectiveness of secondary schools in the district Vsetín. The thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of effectiveness and its measurement. The second charter of this part deals with the education system in the Czech Republic, especially the current problems of educational system. The practical part includes an analysis indicators of the effectiveness of secondary schools in the district Vsetín, followed by a synthesis of the data and identification of less effective schools. The suggestions contributing towards the increase the efficiency of the less efficient secondary schools are proposed in the conclusion.
Klíčová slova
efektivita, vzdělávací systém, vstupy, výstupy, střední škola
Klíčová slova v angličtině
efficiency, educational system, inputs, outputs, secondary school
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte způsoby měření efektivity veřejných institucí.
Charakterizujte ukazatele pro měření efektivity středních škol v České republice v kontextu existujících rozvojových problémů.
II. Praktická část
Analyzujte ukazatele efektivity středních škol v okrese Vsetín.
Syntetizujte poznatky analýzy ukazatelů efektivity středních škol v okrese Vsetín ve vztahu k jejich dílčím charakteristikám.
Navrhněte opatření pro zvýšení efektivity středních škol v okrese Vsetín.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte způsoby měření efektivity veřejných institucí.
Charakterizujte ukazatele pro měření efektivity středních škol v České republice v kontextu existujících rozvojových problémů.
II. Praktická část
Analyzujte ukazatele efektivity středních škol v okrese Vsetín.
Syntetizujte poznatky analýzy ukazatelů efektivity středních škol v okrese Vsetín ve vztahu k jejich dílčím charakteristikám.
Navrhněte opatření pro zvýšení efektivity středních škol v okrese Vsetín.
Závěr
Seznam doporučené literatury
LANE, Jan-Erik. The Public Sector: Concepts, Models, and Approaches. 3. vyd. Thousand Oaks: Sage Publications, 2000, 357 s. ISBN 978-07-619-6749-4.
OCHRANA, František. Veřejný sektor a efektivní rozhodování. Praha: Management Press, 2001, 246 s. ISBN 978-80-726-1018-X.
PIKE, Andy, Andrés RODRÍGUEZ-POSE a John TOMANEY. Local and Regional Development. New York: Routledge, 2006, 312 s. ISBN 978-04-153-5718-7.
PROVAZNÍKOVÁ, Romana a Olga SEDLÁČKOVÁ. Financování měst, obcí a regionů: teorie a praxe. 2. vyd. Praha: Grada, 2009, 304 s. ISBN 978-80-247-2789-9.
SANTIAGO, Paulo et al. OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Czech Republic 2012. Paris: OECD Publishing, 2012, 164 s. ISBN 978-92-64-11675-7.
Seznam doporučené literatury
LANE, Jan-Erik. The Public Sector: Concepts, Models, and Approaches. 3. vyd. Thousand Oaks: Sage Publications, 2000, 357 s. ISBN 978-07-619-6749-4.
OCHRANA, František. Veřejný sektor a efektivní rozhodování. Praha: Management Press, 2001, 246 s. ISBN 978-80-726-1018-X.
PIKE, Andy, Andrés RODRÍGUEZ-POSE a John TOMANEY. Local and Regional Development. New York: Routledge, 2006, 312 s. ISBN 978-04-153-5718-7.
PROVAZNÍKOVÁ, Romana a Olga SEDLÁČKOVÁ. Financování měst, obcí a regionů: teorie a praxe. 2. vyd. Praha: Grada, 2009, 304 s. ISBN 978-80-247-2789-9.
SANTIAGO, Paulo et al. OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Czech Republic 2012. Paris: OECD Publishing, 2012, 164 s. ISBN 978-92-64-11675-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 44 bodů Otázka: Ve světě existuje široká diskuse o tom, zda je vhodné hodnotit kvalitu škol na základě testování žáků v duchu společné části maturitních zkoušek. Formulujte argumenty pro a proti takovému přístupu.Hodnocení: otázka zodpovězena
Oponent DP: 46 bodů Otázka: Dokážete porovnat Vámi zvolené ukazatele středních škol v okrese Vsetín s celorepublikovým průměrem? Hodnocení: otázka zodpovězena
Zkoušející: doc. Ing. Jena Švarcová, Ph.D. Otázka: Může být evidence na úřadech práce zavádějící a zkreslující? Hodnocení: otázka zodpovězena částečně
Zkoušející: RNDr. Pavel Bednář, Ph.D. Otázka: Máte nějaký návrh pro zachování kvality učitelského sboru, pokud podle Vaší práce dochází k jeho stárnutí? Proč Vám v práci vyšla největší nezaměstnanost v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji? Hodnocení: otázky zodpovězeny částečně