Tato práce se pokouší zjistit, zda se fenomén New Age, pronikající celou společností, a tedy i edukací, dá pojmout i pozitivním způsobem, jako nástroj sociální pedagogiky a pedagogiky vůbec. V praktické části se zabývá analýzou vybraných textů, aby podrobněji doložila etické a výchovné kategorie a ideje, v názorovém proudu New Age se vyskytující.
Anotace v angličtině
This theses tries to determine whether the phenomenon of New Age, penetrating the whole society, and consequently education too, can be used by a positive way as a tool of social pedagogy and pedagogy at all. The practical part deals with the analysis of selected texts to substantiate the ethical and educational categories and ideals, which in the philosophical current of New Age can be found.
Klíčová slova
New Age, alternativní, inovace, sociální pedagogika, společnost, postmoderní, škola.
Klíčová slova v angličtině
New Age, alternative, innovation, social education, society, postmodern, school.
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se pokouší zjistit, zda se fenomén New Age, pronikající celou společností, a tedy i edukací, dá pojmout i pozitivním způsobem, jako nástroj sociální pedagogiky a pedagogiky vůbec. V praktické části se zabývá analýzou vybraných textů, aby podrobněji doložila etické a výchovné kategorie a ideje, v názorovém proudu New Age se vyskytující.
Anotace v angličtině
This theses tries to determine whether the phenomenon of New Age, penetrating the whole society, and consequently education too, can be used by a positive way as a tool of social pedagogy and pedagogy at all. The practical part deals with the analysis of selected texts to substantiate the ethical and educational categories and ideals, which in the philosophical current of New Age can be found.
Klíčová slova
New Age, alternativní, inovace, sociální pedagogika, společnost, postmoderní, škola.
Klíčová slova v angličtině
New Age, alternative, innovation, social education, society, postmodern, school.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objektivní prozkoumání a posouzení výchovných a vzdělávacích ideálů a záměrů hnutí "New Age";
- na inovace, které vlivem hnutí "New Age" pronikají do alternativního školství, do pedagogiky hlavního proudu, i do běžného života;
- na možnosti využití ideálů "New Age" v sociální pedagogice.
Součástí práce bude textová analýza, zaměřená na detailní rozbor reprezentativních textů hnutí, argumentační analýza a komparace argumentace.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objektivní prozkoumání a posouzení výchovných a vzdělávacích ideálů a záměrů hnutí "New Age";
- na inovace, které vlivem hnutí "New Age" pronikají do alternativního školství, do pedagogiky hlavního proudu, i do běžného života;
- na možnosti využití ideálů "New Age" v sociální pedagogice.
Součástí práce bude textová analýza, zaměřená na detailní rozbor reprezentativních textů hnutí, argumentační analýza a komparace argumentace.
Seznam doporučené literatury
CADDY, E. Findhorn: spirituální komunita. Hodkovičky: Pragma, 2003.
ČESKÝ KLUB SKEPTIKŮ - SISYFOS, Akademie věd České republiky. Věda kontra iracionalita: sborník přednášek. Praha: Academia, 1998.
DVOŘÁČEK, J. a kol. Co hlásá New Age.Velehrad: Refugium Velehrad-Roma, 2000.
HAY, L. Miluj svůj život. Praha: Pragma, 2003.
NOVOTNÁ, E. Sociologie sociálních skupin. Praha: Grada, 2010.
PETRÁK, M. Skrytá autorita: iracionalita a dav v člověku. Praha: Dybbuk, 2011.
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
TYCHO, A. Tak mnoho cest: příručka o náboženství, sektách, New Age a nových duchovních směrech. Olomouc: Spolek moravských nakladatelů, 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
CADDY, E. Findhorn: spirituální komunita. Hodkovičky: Pragma, 2003.
ČESKÝ KLUB SKEPTIKŮ - SISYFOS, Akademie věd České republiky. Věda kontra iracionalita: sborník přednášek. Praha: Academia, 1998.
DVOŘÁČEK, J. a kol. Co hlásá New Age.Velehrad: Refugium Velehrad-Roma, 2000.
HAY, L. Miluj svůj život. Praha: Pragma, 2003.
NOVOTNÁ, E. Sociologie sociálních skupin. Praha: Grada, 2010.
PETRÁK, M. Skrytá autorita: iracionalita a dav v člověku. Praha: Dybbuk, 2011.
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
TYCHO, A. Tak mnoho cest: příručka o náboženství, sektách, New Age a nových duchovních směrech. Olomouc: Spolek moravských nakladatelů, 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Dalajka: Na základě čeho jste vybírala metodologii?