Tato bakalářská práce přináší empirické poznatky ze života Romů v Brně, se zaměřením na život Romů olašských. Provedený výzkum odpovídá na klíčové otázky integrace, asimilace, definuje rizika vzniku předsudků a specifikuje doporučující stanoviska k jejich eliminaci. Autorka práce směřuje základní význam provedeného výzkumu na poznatky aplikovatelné ve vybraných oblastech sociální pedagogiky, konkrétně v otázkách procesu socializace, výchovy a funkčnosti rodiny či aspektů její funkčnost ovlivňujících. Dílčí význam provedeného výzkumu směřuje autorka vůči práci příslušníků státní policie, neboť i ona sama je policistkou bezpečnostního sboru a shledává nevědomost svých kolegů v oblasti života a chování Romů jako jednu z příčin zmařených služebních úkonů a zákroků. Nabytí nových znalostí v této oblasti dle autorky přispěje k efektivitě a kvalitě policejní práce.
Anotace v angličtině
This work provides empirical evidence of the life of the Roma in Brno, focusing on the life of the Olah Roma. The research answers the key questions of integration, assimilation, defines the risk of prejudice and specifies the advisory opinion to eliminate them. The author of the work is aimed fundamental importance to the research findings applicable in selected areas of social pedagogy, specifically on a process of socialization, education and family functioning or aspects affecting its functionality. Partial importance of pro-conducted research focuses on the author of the work of members of the state police, because she herself is a cop finds security forces and ignorance of their colleagues in the life and behavior of the Roma as one of the causes of frustrated business operations and procedures. Acquisition of new knowledge in this area by the authors contribute to the effectiveness and quality of police work.
Klíčová slova
Romové, integrace, socializace, sociální pedagogika, policejní práce
Klíčová slova v angličtině
Roma, integration, socialization, social education, police works
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce přináší empirické poznatky ze života Romů v Brně, se zaměřením na život Romů olašských. Provedený výzkum odpovídá na klíčové otázky integrace, asimilace, definuje rizika vzniku předsudků a specifikuje doporučující stanoviska k jejich eliminaci. Autorka práce směřuje základní význam provedeného výzkumu na poznatky aplikovatelné ve vybraných oblastech sociální pedagogiky, konkrétně v otázkách procesu socializace, výchovy a funkčnosti rodiny či aspektů její funkčnost ovlivňujících. Dílčí význam provedeného výzkumu směřuje autorka vůči práci příslušníků státní policie, neboť i ona sama je policistkou bezpečnostního sboru a shledává nevědomost svých kolegů v oblasti života a chování Romů jako jednu z příčin zmařených služebních úkonů a zákroků. Nabytí nových znalostí v této oblasti dle autorky přispěje k efektivitě a kvalitě policejní práce.
Anotace v angličtině
This work provides empirical evidence of the life of the Roma in Brno, focusing on the life of the Olah Roma. The research answers the key questions of integration, assimilation, defines the risk of prejudice and specifies the advisory opinion to eliminate them. The author of the work is aimed fundamental importance to the research findings applicable in selected areas of social pedagogy, specifically on a process of socialization, education and family functioning or aspects affecting its functionality. Partial importance of pro-conducted research focuses on the author of the work of members of the state police, because she herself is a cop finds security forces and ignorance of their colleagues in the life and behavior of the Roma as one of the causes of frustrated business operations and procedures. Acquisition of new knowledge in this area by the authors contribute to the effectiveness and quality of police work.
Klíčová slova
Romové, integrace, socializace, sociální pedagogika, policejní práce
Klíčová slova v angličtině
Roma, integration, socialization, social education, police works
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS: Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- zastoupení olašských Romů, jak se liší od ostatních Romů
- konkrétní hierarchie v Brně
- životní styl, rodinné vztahy, volný čas
Při zpracování práce bude použito metody empirické - formou rozhovorů a metody teoretické - obsahové analýzy dokumentů k získání holistického obrazu olašských Romů v Brně.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS: Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- zastoupení olašských Romů, jak se liší od ostatních Romů
- konkrétní hierarchie v Brně
- životní styl, rodinné vztahy, volný čas
Při zpracování práce bude použito metody empirické - formou rozhovorů a metody teoretické - obsahové analýzy dokumentů k získání holistického obrazu olašských Romů v Brně.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s.
ISBN 978-80-262-0219-6.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 73 s. ISBN 80-7318-424-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
NEČAS, Ctibor. Romové v České republice včera a dnes. 5. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 129 s.
ISBN 80-244-0497-4.
Romové - O Roma: tradice a současnost. Brno: SVAN, 1999, 90 s. ISBN 80-7028-141-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s.
ISBN 978-80-262-0219-6.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 73 s. ISBN 80-7318-424-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
NEČAS, Ctibor. Romové v České republice včera a dnes. 5. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 129 s.
ISBN 80-244-0497-4.
Romové - O Roma: tradice a současnost. Brno: SVAN, 1999, 90 s. ISBN 80-7028-141-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla dobře
3. dr. Dalajka: Jakou roli hráli ve výzkumném vzorku Sinti a Rumunger?
- odpověděla částečně