Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti firmy ŠBB Elektro. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou.
První část obsahuje teoretické poznatky z oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, získaných z průzkumu literárních pramenů, které nabízejí různá pojetí těchto pojmů a dalších, s nimi souvisejících.
Praktická část zahrnuje základní údaje o firmě, jejích produktech a analýzu její konkurenceschopnosti při použití nástrojů Porter analýzy, Benchmarkingu, SWOT analýzy a BCG matice. Po vyhodnocení analýz jsou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on analysis of the competitiveness of the company ŠBB Elektro. The work is divided into two parts, theoretical and practical.
First part includes theoretical facts about competition and competitiveness, which were drawn from literally sources, where we can find variety of explanations for this topic.
The practical part include basic facts about company, its products and analysis its competi-tiveness using instruments as Porter analysis, Benchmarking, SWOT analysis and BCG matrix. After evaluation I suggest recommendation to increase competitiveness of company.
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti firmy ŠBB Elektro. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou.
První část obsahuje teoretické poznatky z oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, získaných z průzkumu literárních pramenů, které nabízejí různá pojetí těchto pojmů a dalších, s nimi souvisejících.
Praktická část zahrnuje základní údaje o firmě, jejích produktech a analýzu její konkurenceschopnosti při použití nástrojů Porter analýzy, Benchmarkingu, SWOT analýzy a BCG matice. Po vyhodnocení analýz jsou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on analysis of the competitiveness of the company ŠBB Elektro. The work is divided into two parts, theoretical and practical.
First part includes theoretical facts about competition and competitiveness, which were drawn from literally sources, where we can find variety of explanations for this topic.
The practical part include basic facts about company, its products and analysis its competi-tiveness using instruments as Porter analysis, Benchmarking, SWOT analysis and BCG matrix. After evaluation I suggest recommendation to increase competitiveness of company.
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky z oblasti konkurenceschopnosti firem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti zvolené firmy, zhodnoťte přednosti, nedostatky a jejich příčiny.
Navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti zvolené firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky z oblasti konkurenceschopnosti firem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti zvolené firmy, zhodnoťte přednosti, nedostatky a jejich příčiny.
Navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti zvolené firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-856-0511-2.
PORTER, Michael E. On competition. Boston, MA: Harvard Business School Publishing, c2008, 1041 s. ISBN 14-221-2696-X.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-856-0511-2.
PORTER, Michael E. On competition. Boston, MA: Harvard Business School Publishing, c2008, 1041 s. ISBN 14-221-2696-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí 41 bodů:
Neuvažuje firma o změně lokality či rozšíření sortimentu, což byly největší slabiny v rámci benchmarkingu? - zodpovězeno zcela Jaké soutěže by firma mohla organizovat, aby získala větší počet fanoušků na facebooku? - zodpovězeno zcela Jaká je profitabilita toho, že budeme mít fanoušky z jiných regionů, kteří k nám díky velké vzdálenosti asi jezdit nakupovat nebudou, a přesto vyhrají hodnotné ceny? - zodpovězeno zcela
Oponent 30 bodů:
Na základě čeho jste zvolil jednotlivé hodnotové kritéria u benchmarkingu? - zodpovězeno zcela Kterou ze strategii byste na základě SWOT ananlýzy firmě doporučil? Své tvrzení zdůvodněte. - zodpovězeno zcela