Cílem bakalářské práce je navrhnout marketingovou komunikační strategii českým prodejcům potravin. Návrh byl vytvořen na základě výsledků analýz z primárních a sekundárních zdrojů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá nákupním rozhodovacím procesem a faktory ovlivňující chování spotřebitele. Následně jsou v práci popsány složky marketingové komunikace, trendy v marketingové komunikaci a marketingová komunikační strategie. Praktická část zahrnuje analýzu spotřeby potravin, analýzu počtu obchodů s potravinami a vlastní dotazníkové šetření zacílené na nákupní chování spotřebitele s následným vyhodnocením. Byl vytvořen návrh marketingová komunikační strategie malých obchodů, supermarketů, diskontů a hypermarketů.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to propose a marketing communication strategy for Czech food retailers. The proposal was created based on the results of analyses of primary and secondary sources. This thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part deals with the consumer purchase decision process and the factors influencing consumer behavior. Subsequently, the thesis describes components of marketing communication, trends in marketing communication and marketing communication strategy. The practical part includes the analysis of food consumption, the analysis of the number of grocery stores and own questionnaire survey focused on the consumer behavior with subsequent eva-luation. The proposal of marketing communication strategy of small shops, supermarkets, discount stores and hypermarkets was created.
Cílem bakalářské práce je navrhnout marketingovou komunikační strategii českým prodejcům potravin. Návrh byl vytvořen na základě výsledků analýz z primárních a sekundárních zdrojů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá nákupním rozhodovacím procesem a faktory ovlivňující chování spotřebitele. Následně jsou v práci popsány složky marketingové komunikace, trendy v marketingové komunikaci a marketingová komunikační strategie. Praktická část zahrnuje analýzu spotřeby potravin, analýzu počtu obchodů s potravinami a vlastní dotazníkové šetření zacílené na nákupní chování spotřebitele s následným vyhodnocením. Byl vytvořen návrh marketingová komunikační strategie malých obchodů, supermarketů, diskontů a hypermarketů.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to propose a marketing communication strategy for Czech food retailers. The proposal was created based on the results of analyses of primary and secondary sources. This thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part deals with the consumer purchase decision process and the factors influencing consumer behavior. Subsequently, the thesis describes components of marketing communication, trends in marketing communication and marketing communication strategy. The practical part includes the analysis of food consumption, the analysis of the number of grocery stores and own questionnaire survey focused on the consumer behavior with subsequent eva-luation. The proposal of marketing communication strategy of small shops, supermarkets, discount stores and hypermarkets was created.
HES, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Vyd. 1. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 156 s. ISBN 978-80-87197-20-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Consumer behavior. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, 2007, 561 s. ISBN 0-13-186960-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939.
Seznam doporučené literatury
HES, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Vyd. 1. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 156 s. ISBN 978-80-87197-20-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Consumer behavior. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, 2007, 561 s. ISBN 0-13-186960-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: doc.Ing.Miloslava Chovancová,CSc. - 54b
Otázky: zodpovězeno během obhajoby
Oponent BP: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. - 44b
Otázky:
1. Jaké faktory ovlivňují studenta při nákupu potravin? zodpovězeno zcela
2. Jako návrh marketingové komunikační strategie pro hypermarkety student uvedl implementaci event marketingu. Může tento svůj návrh dále prakticky naplánovat až po jeho možnou realizaci (co, kdy, kde, jak a podobně)? zodpovězeno zcela
Další otázky:
Prof. Ing. Ján Porvazník, CSc. - A odkud zajistí ty kvalitnější výrobky do ČR? Zodpovězeno zcela
Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D. - Většinou se zákazníci předzásobí v supermarketech a hypermarketech v různých akcích. Jaké byste navrhoval řešení pokud některé marketingové nástroje nefungují? Zodpovězeno zcela