Tato bakalářská práce se zabývá problémem nedostatku zákazníků ve firmě XY a tím, jak by je firma mohla získat pomocí nástrojů marketingového mixu. Zkoumá současný stav užívání těchto nástrojů ve firmě XY a pomocí analýz vyvozuje několik návrhů na vyřešení nedostatku zákazníků, se kterým se firma potýká. SWOT analýza odhaluje silné a slabé stránky firmy XY a také její příležitosti, kterých může využít a hrozby, kterých se musí vyvarovat. PEST analýza zjistila, na které faktory z makrookolí by se měla firma zaměřit. Porterova analýza pěti sil objevila velké množství současných konkurentů firmy. Z výsledků těchto analýz bylo navrženo několik řešení a k nim byla provedena časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of the lack of customers in a company XY, further off, it explores possible ways of gaining customers with the help of marketing mix devices. It explores the actual usage of forementiones devices in the company XY and explains the lack of customers using analyses. For example, SWOT analysis reveals firm's strenghts, weaknesses, opportunities and threats, which can either be made a use of or not. PEST analysis showed certain factors of the macroenvironment, which should be taken care of by the company. There is also a big number of competitors as the Porter's Five Forces analysis revealed. According to the results of the forementioned analyses, a set of solutions was offered including the time, expenditure and riscs analysis.
Klíčová slova
marketing, marketing služeb, marketingový mix, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti sil
Klíčová slova v angličtině
marketing, services marketing, marketing mix, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problémem nedostatku zákazníků ve firmě XY a tím, jak by je firma mohla získat pomocí nástrojů marketingového mixu. Zkoumá současný stav užívání těchto nástrojů ve firmě XY a pomocí analýz vyvozuje několik návrhů na vyřešení nedostatku zákazníků, se kterým se firma potýká. SWOT analýza odhaluje silné a slabé stránky firmy XY a také její příležitosti, kterých může využít a hrozby, kterých se musí vyvarovat. PEST analýza zjistila, na které faktory z makrookolí by se měla firma zaměřit. Porterova analýza pěti sil objevila velké množství současných konkurentů firmy. Z výsledků těchto analýz bylo navrženo několik řešení a k nim byla provedena časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of the lack of customers in a company XY, further off, it explores possible ways of gaining customers with the help of marketing mix devices. It explores the actual usage of forementiones devices in the company XY and explains the lack of customers using analyses. For example, SWOT analysis reveals firm's strenghts, weaknesses, opportunities and threats, which can either be made a use of or not. PEST analysis showed certain factors of the macroenvironment, which should be taken care of by the company. There is also a big number of competitors as the Porter's Five Forces analysis revealed. According to the results of the forementioned analyses, a set of solutions was offered including the time, expenditure and riscs analysis.
Klíčová slova
marketing, marketing služeb, marketingový mix, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti sil
Klíčová slova v angličtině
marketing, services marketing, marketing mix, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k využívání marketingového mixu v oblasti služeb.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využívání nástrojů marketingového mixu ve firmě XY.
Na základě poznatků z analýzy vypracujte doporučení pro získání nových zákazníků.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k využívání marketingového mixu v oblasti služeb.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využívání nástrojů marketingového mixu ve firmě XY.
Na základě poznatků z analýzy vypracujte doporučení pro získání nových zákazníků.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HILL, Mark E. Marketing strategy: the thinking involved. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2013, 335 s. ISBN 978-1-4129-8730-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008, 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HILL, Mark E. Marketing strategy: the thinking involved. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2013, 335 s. ISBN 978-1-4129-8730-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008, 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: 48 b.
Otázky vedoucího:
Jaká jsou hlavní rizika rozšíření působnosti do zahraničí? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: 30 b.
Otázky oponenta:
Který z Vámi navržených nástrojů marketingové komunikace, považujete pro XY podnik - vzhledem k typu podnikání a množství konkurence, za nejdůležitější? Zodpovězeno zcela.
Další otázky:
doc. Ing. Mariana Strenitzerová, PhD. V jakém oboru pracuje společnost? Má vypracováno vícero produktových portfolií? Zodpovězeno zcela.
Ing. Kamil Dobeš, Ph.D. Vysvětlení druhu netradiční reklamy navržené v doporučeních. Zodpovězeno částečně.
Ing. Adela Poliaková, Ph.D. Jsou údaje použité v práci podložené? Poznámky k používání hovorových výrazů. Závěry jsou nedotažené. Zodpovězeno zcela.