Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou šikanování žáků na II. stupni ZŠ Morávkova Vyškov, ZŠ Zlaté hory a ZŠ Bělá pod Pradědem. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, ve kterých vysvětluji pojem a stadia šikanování, zabývám se osobností oběti a agresora. Na konci teoretické části se zabývám řešením a prevencí problému šikanování.
Anotace v angličtině
In my Bachelor thesis I deal with bullying pupil at the second stage of the elementary school Moravkova Vyskov, Zlate Hory Elementary School and Primary School in Bela pod Pradedem. The theoretical part is divided into several chapters explaining the concept stage and bullying. Deal with the personality of the victim and the aggressor. At the end of the theoretical part deals with the prevention and solution of the problem of bullying.
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou šikanování žáků na II. stupni ZŠ Morávkova Vyškov, ZŠ Zlaté hory a ZŠ Bělá pod Pradědem. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, ve kterých vysvětluji pojem a stadia šikanování, zabývám se osobností oběti a agresora. Na konci teoretické části se zabývám řešením a prevencí problému šikanování.
Anotace v angličtině
In my Bachelor thesis I deal with bullying pupil at the second stage of the elementary school Moravkova Vyskov, Zlate Hory Elementary School and Primary School in Bela pod Pradedem. The theoretical part is divided into several chapters explaining the concept stage and bullying. Deal with the personality of the victim and the aggressor. At the end of the theoretical part deals with the prevention and solution of the problem of bullying.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynu obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009) případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na vymezení podstaty šikany,charakteristiku agresora a oběti, možné následky a předcházení jim.
Výzkumná část: Dotazník
Praktická část: Pomocí dotazníku zjistit míru povědomí dětí o problematice školního šikanování.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynu obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009) případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na vymezení podstaty šikany,charakteristiku agresora a oběti, možné následky a předcházení jim.
Výzkumná část: Dotazník
Praktická část: Pomocí dotazníku zjistit míru povědomí dětí o problematice školního šikanování.
Seznam doporučené literatury
Černoch, F. a kol. Šikaně stop! MO ČR: Avis, 1997.
Erb, H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000.
Frank, P. Malí velcí tyrani. Liberec: Dialog, 1996.
Kolář, M. Skrytý svět šikanování na školách. Praha: Portál, 2000.
Martínek, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009.
Vágnerová, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha: Portál, 2009.
Seznam doporučené literatury
Černoch, F. a kol. Šikaně stop! MO ČR: Avis, 1997.
Erb, H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000.
Frank, P. Malí velcí tyrani. Liberec: Dialog, 1996.
Kolář, M. Skrytý svět šikanování na školách. Praha: Portál, 2000.
Martínek, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009.
Vágnerová, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha: Portál, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl částečně
3. doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.: Na základě čeho určujete míru šikany?
- odpověděl částečně