Bakalářská práce je zaměřena na formy a metody vzdělávání dospělých. Teoretická část popisuje formy a metody vzdělávání dospělých, pojednává o rozdílech ve vzdělávání dětí a dospělých a zabývá se nejpodstatnějšími faktory, které ovlivňují vzdělávání dospělých. Praktická část popisuje systém vzdělávání ve vybrané organizaci, kterou je Krajský úřad Jihomoravského kraje. Výstupem praktické části je analýza dotazníkového šetření spokojenosti občanů, starostů a ředitelů příspěvkových organizací kraje s odbornou úrovní a vzdělaností pracovníků úřadu. Cílem práce je objasnit, jak veřejnost vnímá pracovníky úřadu z pohledu vzdělanosti a zda je nastavený systém vzdělávání úřadu efektivní.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with forms and methods of adult's education. The theoretical part describes forms and methods of adult's education, discusses differences in children's and adult's education and deals with the most substantial factors that affect adult's education.
The practical part describes the system of education in chosen organization which is the Regional Office of the South Moravian Region. The output of the practical part is the analysis of the questionnaire's research of the satisfaction of citizens, mayors and governors of contributory organizations of the region with professional level and learning of office workers. The purpose of the thesis is to explain how the general public perceives office workers in light of the learning and if is the adjusted system of education of the office efficient.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, formy vzdělávání, metody vzdělávání, krajský úřad, systém vzdělávání krajského úřadu, vzdělávání úředníků.
Klíčová slova v angličtině
Adult's education, forms of education, methods of education, the Regional Office, the system of education of the Regional Office, office worker's education.
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na formy a metody vzdělávání dospělých. Teoretická část popisuje formy a metody vzdělávání dospělých, pojednává o rozdílech ve vzdělávání dětí a dospělých a zabývá se nejpodstatnějšími faktory, které ovlivňují vzdělávání dospělých. Praktická část popisuje systém vzdělávání ve vybrané organizaci, kterou je Krajský úřad Jihomoravského kraje. Výstupem praktické části je analýza dotazníkového šetření spokojenosti občanů, starostů a ředitelů příspěvkových organizací kraje s odbornou úrovní a vzdělaností pracovníků úřadu. Cílem práce je objasnit, jak veřejnost vnímá pracovníky úřadu z pohledu vzdělanosti a zda je nastavený systém vzdělávání úřadu efektivní.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with forms and methods of adult's education. The theoretical part describes forms and methods of adult's education, discusses differences in children's and adult's education and deals with the most substantial factors that affect adult's education.
The practical part describes the system of education in chosen organization which is the Regional Office of the South Moravian Region. The output of the practical part is the analysis of the questionnaire's research of the satisfaction of citizens, mayors and governors of contributory organizations of the region with professional level and learning of office workers. The purpose of the thesis is to explain how the general public perceives office workers in light of the learning and if is the adjusted system of education of the office efficient.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, formy vzdělávání, metody vzdělávání, krajský úřad, systém vzdělávání krajského úřadu, vzdělávání úředníků.
Klíčová slova v angličtině
Adult's education, forms of education, methods of education, the Regional Office, the system of education of the Regional Office, office worker's education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku vzdělávání dospělých,
- na rozdělení pracovníků Krajského úřadu Jihomoravského kraje,
- na systém vzdělávání pracovníků Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku vzdělávání dospělých,
- na rozdělení pracovníků Krajského úřadu Jihomoravského kraje,
- na systém vzdělávání pracovníků Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002, ISBN 80-247-0469-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1457-8.
LEŠTINSKÁ, Vlasta, Olga VIDLÁKOVÁ, Jan ŠELEŠOVSKÝ a David ŠPAČEK. Personalistika ve veřejné správě: (manuál pro personalisty územních samosprávných celků). Brno: Masarykova univerzita, 2006, ISBN 80-210-3984-1.
MUŽÍK, Jaroslav. Principy, formy a metodika vzdělávání dospělých. Praha: Rozlet servis, 2011, ISBN 978-80-904824-2-5.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002, ISBN 80-247-0469-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1457-8.
LEŠTINSKÁ, Vlasta, Olga VIDLÁKOVÁ, Jan ŠELEŠOVSKÝ a David ŠPAČEK. Personalistika ve veřejné správě: (manuál pro personalisty územních samosprávných celků). Brno: Masarykova univerzita, 2006, ISBN 80-210-3984-1.
MUŽÍK, Jaroslav. Principy, formy a metodika vzdělávání dospělých. Praha: Rozlet servis, 2011, ISBN 978-80-904824-2-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.: Jaký je rozdíl mezi vzděláním a vzděláváním?
- odpověděl dobře