Bakalářská práce se zabývá aspekty rodiny, jejího vlivu na socializaci, výchovu a hodnotovou orientaci dětí. Teoretická část pojednává o vlivu rodiny na výchovu, socializaci, hodnoty a hodnotové preference dětí. Zabývá se pojmy jako hodnota, etika, morálka, socializace, výchova a hodnotová orientace. Empirická část formou dotazníku zjišťuje vliv rodiny na hodnotovou orientaci dětí a jejich vztah k individuálním a společenským hodnotám současné společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with aspects of the family, its effect on socialization, education and value orientation of children.The theoretical part deals with the influence of family upbringing, socialization, values and value preferences of children. It deals with concepts such as values, ethics, morals, socialization, education and value orientation. The empirical part of a questionnaire determines the influence of family upon the children and their relationship to individual and social values of contemporary society.
family, socialization, education, morals, ethics, values, value orientation
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá aspekty rodiny, jejího vlivu na socializaci, výchovu a hodnotovou orientaci dětí. Teoretická část pojednává o vlivu rodiny na výchovu, socializaci, hodnoty a hodnotové preference dětí. Zabývá se pojmy jako hodnota, etika, morálka, socializace, výchova a hodnotová orientace. Empirická část formou dotazníku zjišťuje vliv rodiny na hodnotovou orientaci dětí a jejich vztah k individuálním a společenským hodnotám současné společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with aspects of the family, its effect on socialization, education and value orientation of children.The theoretical part deals with the influence of family upbringing, socialization, values and value preferences of children. It deals with concepts such as values, ethics, morals, socialization, education and value orientation. The empirical part of a questionnaire determines the influence of family upon the children and their relationship to individual and social values of contemporary society.
family, socialization, education, morals, ethics, values, value orientation
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na souvislosti mezi výchovou v rodině a hodnotovou orientací dětí
- na determinaty utvářející hodnotový systém dětí
- na možnosti sociální pedagogiky v oblasti hodnotové orientace dětí
- na návrhy a opatření v dané problematice
Součástí práce bude kvantitativní výzkum, zaměřený na žáky 1. a 2. stupně ZŠ, který bude zjišťovat hodnotovou orientaci dětí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na souvislosti mezi výchovou v rodině a hodnotovou orientací dětí
- na determinaty utvářející hodnotový systém dětí
- na možnosti sociální pedagogiky v oblasti hodnotové orientace dětí
- na návrhy a opatření v dané problematice
Součástí práce bude kvantitativní výzkum, zaměřený na žáky 1. a 2. stupně ZŠ, který bude zjišťovat hodnotovou orientaci dětí.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogické spoločnosť SAV, 2011.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Makarenko, A., S. O výchově dětí v rodině. Praha: SPN, 1953.
Mühlpachr, P. Sociopatie. Brno: IMS, 2009.
Mühlpachr, P., Vavřík, M. Sociální patologie. Brno: IMS, 2010.
Nevorálek, J., Řehoř, A. Kapitoly ze sociologie rodiny. Brno: IMS, 2004.
Tomášek, F. Pedagogika. Brno: Nibowaka, 1992.
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2012
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogické spoločnosť SAV, 2011.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Makarenko, A., S. O výchově dětí v rodině. Praha: SPN, 1953.
Mühlpachr, P. Sociopatie. Brno: IMS, 2009.
Mühlpachr, P., Vavřík, M. Sociální patologie. Brno: IMS, 2010.
Nevorálek, J., Řehoř, A. Kapitoly ze sociologie rodiny. Brno: IMS, 2004.
Tomášek, F. Pedagogika. Brno: Nibowaka, 1992.
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2012
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Dalajka: Co přesně jste vyvodila z dat, které uvádíte.
- odpověděla dobře