Diplomová práce na téma "Střídavá výchova jako jedna z variant porozvodové péče o děti" je rozdělena do dvou částí.
Část první, teoretická, analyzuje možnosti úpravy péče o děti, odkazuje na platné právní předpisy a současně podrobě formuluje hlavní předpoklady střídavé výchovy, její klady i zápory. Popisuje průběh soudního řízení a poukazuje na postavení dítě a jeho práva jako účastníka soudního řízení.
V druhé části, praktické, na základě kvalitativního výzkumu za využití případových studií, je zachycena praktická realizace střídavé výchovy v sedmi samostatných kazuistikách.
Anotace v angličtině
The thesis on Alternating Custody as a Form of Post-Divorce Care for Children consists of two parts:
Part one (theoretical) deals with possible arrangements of care for children in the context of legal regulation, formulating the prerequisites for alternating custody and discussing pros and cons thereof. In detail, legal proceedings are described, pointing out the status of the child and his or her rights as a participant in a judicial proceeding.
Part two (practical) covers seven real world examples of alternating custody setups, based on qualitative research and accompanying case studies.
family, children, marriage, divorce, relationship arrangement, parental
responsibility, alternating custody, social and legal protection
Rozsah průvodní práce
91
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma "Střídavá výchova jako jedna z variant porozvodové péče o děti" je rozdělena do dvou částí.
Část první, teoretická, analyzuje možnosti úpravy péče o děti, odkazuje na platné právní předpisy a současně podrobě formuluje hlavní předpoklady střídavé výchovy, její klady i zápory. Popisuje průběh soudního řízení a poukazuje na postavení dítě a jeho práva jako účastníka soudního řízení.
V druhé části, praktické, na základě kvalitativního výzkumu za využití případových studií, je zachycena praktická realizace střídavé výchovy v sedmi samostatných kazuistikách.
Anotace v angličtině
The thesis on Alternating Custody as a Form of Post-Divorce Care for Children consists of two parts:
Part one (theoretical) deals with possible arrangements of care for children in the context of legal regulation, formulating the prerequisites for alternating custody and discussing pros and cons thereof. In detail, legal proceedings are described, pointing out the status of the child and his or her rights as a participant in a judicial proceeding.
Part two (practical) covers seven real world examples of alternating custody setups, based on qualitative research and accompanying case studies.
family, children, marriage, divorce, relationship arrangement, parental
responsibility, alternating custody, social and legal protection
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na postavení sociálního pracovníka OSPOD v soudním řízení o výkonu rodičovské zodpovědnosti;
- na vymezení institutu střídavé výchovy, jeho právní zakotvení;
- na východy a nevýhody střídavé výchovy, mýty o střídavé výchově.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum - případové studie, zpracované, s ohledem na etické zásady, na základě spisové dokumentace vedené orgány SPOD.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na postavení sociálního pracovníka OSPOD v soudním řízení o výkonu rodičovské zodpovědnosti;
- na vymezení institutu střídavé výchovy, jeho právní zakotvení;
- na východy a nevýhody střídavé výchovy, mýty o střídavé výchově.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum - případové studie, zpracované, s ohledem na etické zásady, na základě spisové dokumentace vedené orgány SPOD.
Seznam doporučené literatury
Bakalář, E. Rozvodová tematika a moderní psychologie. Praha: Karolinum, 2006.
Matějček, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 2008.
Špaňhelová, I. Dítě a rozvod rodičů. Praha: Grada, 2010.
Teyber, E. Děti a rozvod. Praha: Návrat domů, 2007.
Warshak, R. A. Rozvodové jedy. Praha: Triton, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bakalář, E. Rozvodová tematika a moderní psychologie. Praha: Karolinum, 2006.
Matějček, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 2008.
Špaňhelová, I. Dítě a rozvod rodičů. Praha: Grada, 2010.
Teyber, E. Děti a rozvod. Praha: Návrat domů, 2007.
Warshak, R. A. Rozvodové jedy. Praha: Triton, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Ocetková: Jaký je Váš názor, z pohledu sociálního pedagoga, na střídavou výchovu a jaké jsou další varianty porozvodové péče?