Bakalářská práce se zabývá analýzou bankovních produktů určených pro retailovou klientelu na českém finančním trhu poskytovaných nízkonákladovými bankami. Teoretická část přibližuje problematiku bankovního sektoru a popisuje jednotlivé bankovní produkty. Praktická část se zaměřuje na srovnání jednotlivých produktů nízkonákladových bank a srovnání tržních a hospodářských úspěchů těchto bank. Bankovní produkty Zuno bank AG jsou dále srovnány s Českou spořitelnou. Následuje doporučení pro zlepšení pozice těchto bank a odhad vývoje nízkonákladového bankovnictví.
Annotation in English
The thesis deals with the analysis of bank products which aim at retail customers of the Czech financial market and which are offered by low-cost banks. The theoretical part focuses on bank sector issues and describes particular bank products in details. In the practical part there is a comparison of individual low-cost bank products, in addition, the market and economic achievements of those banks are being introduced there. The bank products of Zuno Bank AG are further compared to the products of Česká spořitelna a.s. Finally, there is a suggestion of getting the bank positions more efficient, as well as an evaluation of a possible development of low-cost banking.
retail banking, a bank product, a low-cost bank, a current account, a competition
Length of the covering note
69 s. (105 603 znaků).
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá analýzou bankovních produktů určených pro retailovou klientelu na českém finančním trhu poskytovaných nízkonákladovými bankami. Teoretická část přibližuje problematiku bankovního sektoru a popisuje jednotlivé bankovní produkty. Praktická část se zaměřuje na srovnání jednotlivých produktů nízkonákladových bank a srovnání tržních a hospodářských úspěchů těchto bank. Bankovní produkty Zuno bank AG jsou dále srovnány s Českou spořitelnou. Následuje doporučení pro zlepšení pozice těchto bank a odhad vývoje nízkonákladového bankovnictví.
Annotation in English
The thesis deals with the analysis of bank products which aim at retail customers of the Czech financial market and which are offered by low-cost banks. The theoretical part focuses on bank sector issues and describes particular bank products in details. In the practical part there is a comparison of individual low-cost bank products, in addition, the market and economic achievements of those banks are being introduced there. The bank products of Zuno Bank AG are further compared to the products of Česká spořitelna a.s. Finally, there is a suggestion of getting the bank positions more efficient, as well as an evaluation of a possible development of low-cost banking.
retail banking, a bank product, a low-cost bank, a current account, a competition
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky vztahující se k bankovnímu sektoru a poskytování retailových bankovních produktů v České republice.
II. Praktická část
Analyzujte pozici nízkonákladových bank a jejich produktů na českém bankovním trhu.
Srovnejte retailové bankovní produkty vybrané nízkonákladové banky s produkty České Spořitelny a.s.
Odhadněte vývoj nízkonákladového bankovnictví v České republice a uveďte návrhy na zlepšení pozice těchto bank.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky vztahující se k bankovnímu sektoru a poskytování retailových bankovních produktů v České republice.
II. Praktická část
Analyzujte pozici nízkonákladových bank a jejich produktů na českém bankovním trhu.
Srovnejte retailové bankovní produkty vybrané nízkonákladové banky s produkty České Spořitelny a.s.
Odhadněte vývoj nízkonákladového bankovnictví v České republice a uveďte návrhy na zlepšení pozice těchto bank.
Závěr
Recommended resources
Bankovnictví v proměnách času: sborník textů k 20 letům České bankovní asociace. Praha: Česká bankovní asociace, 2012, 253 s. ISBN 978-80-260-3016-4.
KIDWELL, David S. Financial institutions, markets and money. 11th ed. Hoboken: John Wiley and Sons, c2012, 708 s. ISBN 978-0-470-56108-9.
BELÁS, Jaroslav. Management komerčných bánk, bankových obchodov a operácií. Žilina: GEORG, 2010, 471 s. ISBN 978-80-89401-18-5.
PTATSCHEKOVÁ, Jitka a Jaroslava DITTRICHOVÁ. Dvacet let české koruny: na pozadí vývoje obchodního bankovnictví v České republice. Praha: Grada, 2013, 144 s. ISBN 978-80-247-4681-4.
REVENDA, Zbyněk. Peněžní ekonomie a bankovnictví. 5., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2012, 423 s. ISBN 978-80-7261-240-6.
Recommended resources
Bankovnictví v proměnách času: sborník textů k 20 letům České bankovní asociace. Praha: Česká bankovní asociace, 2012, 253 s. ISBN 978-80-260-3016-4.
KIDWELL, David S. Financial institutions, markets and money. 11th ed. Hoboken: John Wiley and Sons, c2012, 708 s. ISBN 978-0-470-56108-9.
BELÁS, Jaroslav. Management komerčných bánk, bankových obchodov a operácií. Žilina: GEORG, 2010, 471 s. ISBN 978-80-89401-18-5.
PTATSCHEKOVÁ, Jitka a Jaroslava DITTRICHOVÁ. Dvacet let české koruny: na pozadí vývoje obchodního bankovnictví v České republice. Praha: Grada, 2013, 144 s. ISBN 978-80-247-4681-4.
REVENDA, Zbyněk. Peněžní ekonomie a bankovnictví. 5., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2012, 423 s. ISBN 978-80-7261-240-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí BP 40b.:
Jaké jsou dle Vašeho názoru největší nevýhody nízkonákladových bank v porovnání s "klasickými" bankami ? Zodpovězeno zcela.
Oponent BP 36b.:
Na str. 35 píšete: "Slabá pobočková síť nemusí pro klienta znamenat takový problém." Myslíte si, že např. nemožnost vkládání a vybírání hotovosti nebo nemožnost využití počítače a internetu nepředstavuje pro klient problém? Zodpovězeno zcela. Proč jste v kapitole 9 nesrovnal u ZUNA a České spořitelny také hypoteční úvěr? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Doporučení jsou pro všeobecnou klientelu. Pro koho mají doporučení sloužit? Zodpovězeno částečně.