Bakalářská práce Sociálně pedagogické aspekty činností domů dětí a mládeže a školních družin popisuje důležitou roli mimoškolních zařízení určených pro volný čas. Zvlášť vyzdvižena je důležitost a nutnost správné výchovy ve volném čase z hlediska socializačního procesu dětí a mládeže. Praktická část zjišťuje celkovou spokojenost rodičů s činností domu dětí a mládeže a školní družiny. V závěru se zamýšlí nad tím, jak důležité je dětem a mládeži ukázat správnou cestu ke smysluplnému naplnění volného času tak, aby docházelo ke správnému rozvoji jejich osobnosti.
Anotace v angličtině
My bachelor work called Socially pedagogical aspects of activities of after school leisure time club, describes an important role of facilities which are designated for free time of chidren and young people. There is specially emphasized the importance and necessity of proper upbringing in free time from the point of view of socialized process of children and teenagers.The practical part fixes parent´s satisfaction with the activities of after school leisure timeclub. The conclusion deals with the fact how important it is to show children the right way for fulfilling their free time meaningfully to lead to the proper development of their personalities.
Klíčová slova
Děti a mládež, volný čas, činnost, pedagogika, výchova, cíle, funkce, vztahy, proces, prostředí, skupina.
Klíčová slova v angličtině
Children and teenagers, free time, activity, pedagogy, education, goals, functions, relationships.
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Sociálně pedagogické aspekty činností domů dětí a mládeže a školních družin popisuje důležitou roli mimoškolních zařízení určených pro volný čas. Zvlášť vyzdvižena je důležitost a nutnost správné výchovy ve volném čase z hlediska socializačního procesu dětí a mládeže. Praktická část zjišťuje celkovou spokojenost rodičů s činností domu dětí a mládeže a školní družiny. V závěru se zamýšlí nad tím, jak důležité je dětem a mládeži ukázat správnou cestu ke smysluplnému naplnění volného času tak, aby docházelo ke správnému rozvoji jejich osobnosti.
Anotace v angličtině
My bachelor work called Socially pedagogical aspects of activities of after school leisure time club, describes an important role of facilities which are designated for free time of chidren and young people. There is specially emphasized the importance and necessity of proper upbringing in free time from the point of view of socialized process of children and teenagers.The practical part fixes parent´s satisfaction with the activities of after school leisure timeclub. The conclusion deals with the fact how important it is to show children the right way for fulfilling their free time meaningfully to lead to the proper development of their personalities.
Klíčová slova
Děti a mládež, volný čas, činnost, pedagogika, výchova, cíle, funkce, vztahy, proces, prostředí, skupina.
Klíčová slova v angličtině
Children and teenagers, free time, activity, pedagogy, education, goals, functions, relationships.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálech IMS "metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S všdomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- základní činnosti DDM a ŠD, jejich sociálně pedagogické aspekty
- jak přispívají k utváření mezilidských vztahů u dětí
- vymezení formálních a neformálních skupin a jejich vznik
Praktické části:
-výzkumné šetření zaměřené na sociálně pedagogické aspekty působení DDM a ŠD
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálech IMS "metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S všdomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- základní činnosti DDM a ŠD, jejich sociálně pedagogické aspekty
- jak přispívají k utváření mezilidských vztahů u dětí
- vymezení formálních a neformálních skupin a jejich vznik
Praktické části:
-výzkumné šetření zaměřené na sociálně pedagogické aspekty působení DDM a ŠD
Seznam doporučené literatury
1. Hájek,B. Školní družina. Praha: Portál,2009
2. Hájek,B.,Hofbauer,B.Pávková ,J.Pedagogické ovlivnování volného času.Praha: Portál,2011
3. Hofbauer,B. Děti, mládež a volný čas.Praha: Portál, 2004
4. Kraus, B.Základy sociální pedagogiky: Praha: Portál, 2008
5. Muhlpach P., Sorciopatologie.Brno: Masarykova universita, 2009
6. Pávková ,J.a spol.Pedagogika volného času.Praha: Portál, 2002
7. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005
8. Střelec S., Studie z teori a metodiky výchovy I.,II. Brno: Katedra pedagogiky MU, 2004
Seznam doporučené literatury
1. Hájek,B. Školní družina. Praha: Portál,2009
2. Hájek,B.,Hofbauer,B.Pávková ,J.Pedagogické ovlivnování volného času.Praha: Portál,2011
3. Hofbauer,B. Děti, mládež a volný čas.Praha: Portál, 2004
4. Kraus, B.Základy sociální pedagogiky: Praha: Portál, 2008
5. Muhlpach P., Sorciopatologie.Brno: Masarykova universita, 2009
6. Pávková ,J.a spol.Pedagogika volného času.Praha: Portál, 2002
7. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005
8. Střelec S., Studie z teori a metodiky výchovy I.,II. Brno: Katedra pedagogiky MU, 2004
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Tannenbergerová: Jaká cílová skupina byla respondenty Vašeho výzkumu?