Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a výchovných problémů dětí v rodině. Práce je zaměřena na nejčastější výchovné problémy dětí v rodinném prostředí, na popis možných příčin těchto výchovných problémů a možné způsoby jejich řešení. Součástí práce je analýza případových studií dětí s výchovnými problémy v rodině.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issues of upbringing and educational problems of children in the family. This work focuses on the most common upbringing issues of children in the family environment, the description of the possible causes of those problems and possible solution options. The part of this work is also analysis of exemplary studies of children with educational problems in the family.
Klíčová slova
Rodina, funkce rodiny, rodiče, dítě, výchova, výchovné styly, prostředí, výchovné problémy,prevence
Klíčová slova v angličtině
Family, function of family, parent, child, educational styles, environment, the educational problems, prevention
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a výchovných problémů dětí v rodině. Práce je zaměřena na nejčastější výchovné problémy dětí v rodinném prostředí, na popis možných příčin těchto výchovných problémů a možné způsoby jejich řešení. Součástí práce je analýza případových studií dětí s výchovnými problémy v rodině.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issues of upbringing and educational problems of children in the family. This work focuses on the most common upbringing issues of children in the family environment, the description of the possible causes of those problems and possible solution options. The part of this work is also analysis of exemplary studies of children with educational problems in the family.
Klíčová slova
Rodina, funkce rodiny, rodiče, dítě, výchova, výchovné styly, prostředí, výchovné problémy,prevence
Klíčová slova v angličtině
Family, function of family, parent, child, educational styles, environment, the educational problems, prevention
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Předběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- na nejčastější výchovné problémy dětí v rodinném prostředí
- na popis možných příčin těchto výchovných problémů
- na možné způsoby řešení
Součástí práce bude analýza případových studií dětí s výchovnými problémy v rodině.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Předběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- na nejčastější výchovné problémy dětí v rodinném prostředí
- na popis možných příčin těchto výchovných problémů
- na možné způsoby řešení
Součástí práce bude analýza případových studií dětí s výchovnými problémy v rodině.
Seznam doporučené literatury
Chraska, M. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2007
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 2. vyd. Praha: Portal, 1996
Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991
Průcha, J. Pedagogický výzkum. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995
Sharry, J. Řešíme problémy s výchovou dětí a dospívajících. Computer Press/CP Books, 2006
Train, A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Jak je poznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portal, 2001
Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. 1. vyd. Praha: Portal, 1997
Vagnerova, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997
Vagnerova, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portal, 2004
Seznam doporučené literatury
Chraska, M. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2007
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 2. vyd. Praha: Portal, 1996
Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991
Průcha, J. Pedagogický výzkum. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995
Sharry, J. Řešíme problémy s výchovou dětí a dospívajících. Computer Press/CP Books, 2006
Train, A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Jak je poznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portal, 2001
Train, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. 1. vyd. Praha: Portal, 1997
Vagnerova, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997
Vagnerova, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portal, 2004
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla dobře
3. prof. Jílek: Vyšlo Vám z výzkumu, že je rodičovská výchova intencionální povahy?
- odpověděla částečně
Dr. Tannenbergerová: Co je cílem kvalitativního výzkumu?
- odpověděla částečně
Dr. Tannenbergerová: Jak jste pracovala s těmi případy, aby jste si mohla odpovědět na výzkumnou otázku?