Hlavním cílem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti produktu Whisky Gold Cock v České Republice. Bakalářská práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části byly popsány poznatky získané z odborné literatury zaměřené na konkurenci, marketingový výzkum, SWOT analýzu, BCG matici a na marketingový mix. Praktická část byla zaměřena na analýzu konkurence na českém trhu, dále byly sbírány, zpracovány a vyhodnoceny údaje získané dotazníkovým šetřením. V závěru práce byla firmě navrhnuta doporučení, která by měla vést ke zvýšení znalosti značky a prodejů.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to analyse the competitiveness of the product Whisky Gold Cock in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part provides in- formation obtained from literary sources dealing with competitiveness, marketing analysis, SWOT analysis, BCG matrix and marketing mix. The practical part focuses on competitive analysis of the Czech market. Data acquired through survey were analysed and evaluated. At the conclusion, recommendations, that could enhance the brand awareness and increase sales, are presented.
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti produktu Whisky Gold Cock v České Republice. Bakalářská práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části byly popsány poznatky získané z odborné literatury zaměřené na konkurenci, marketingový výzkum, SWOT analýzu, BCG matici a na marketingový mix. Praktická část byla zaměřena na analýzu konkurence na českém trhu, dále byly sbírány, zpracovány a vyhodnoceny údaje získané dotazníkovým šetřením. V závěru práce byla firmě navrhnuta doporučení, která by měla vést ke zvýšení znalosti značky a prodejů.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to analyse the competitiveness of the product Whisky Gold Cock in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part provides in- formation obtained from literary sources dealing with competitiveness, marketing analysis, SWOT analysis, BCG matrix and marketing mix. The practical part focuses on competitive analysis of the Czech market. Data acquired through survey were analysed and evaluated. At the conclusion, recommendations, that could enhance the brand awareness and increase sales, are presented.
{Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k analýze konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Analyzujte současné konkurenční postavení produktu na trhu v České republice.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti produktu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
{Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k analýze konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Analyzujte současné konkurenční postavení produktu na trhu v České republice.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti produktu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CANNON, Joseph P, William D PERREAULT a E MCCARTHY. Basic marketing: a global-managerial approach. 16th ed. New York: McGraw-Hill, 2008, 790 s. ISBN 978-007-127747-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-86419-76-2.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2009, 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
CANNON, Joseph P, William D PERREAULT a E MCCARTHY. Basic marketing: a global-managerial approach. 16th ed. New York: McGraw-Hill, 2008, 790 s. ISBN 978-007-127747-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-86419-76-2.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2009, 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí 54b.:
Žádné otázky k obhajobě.
Oponent 53b.:
Proč se firma R. Jelínek nezabývala propagací tohoto produktu v jiných krajinách než v Olomouci? A čím je dáno to, že v Olomouckém kraji je produkt znám a v jiných ne? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Uvažovalo se nabízet whiskey na open - air festivalech, jako Masters of Rock a pod.? Zodpovězeno zcela. O kolik je levnější "Kohout" jako klasický Jim Beam? Zodpovězeno zcela.