Cílem mé práce je seznámit čtenáře s významem jakosti jako nástrojem rozvoje podnikové kultury, ekonomického růstu a zájmu o požadavky zákazníků. Pokusil jsem se seznámit čtenáře se způsobem jak vytvořit a zavést ČSN EN ISO 9001:2001 do podniků průmyslu komerční bezpečnosti. S různými způsoby a nástroji, které nám pomáhají jakost udržovat a neustále zlepšovat ( audity, 7 základních nástrojů jakosti ).Sestavil jsem příručku jakosti pro podnik průmyslu komerční bezpečnosti a analyzoval nejčastěji se vyskytující chyby při zavádění, udržování a neustálého zlepšování systému managementu kvality podle normy ČSN EN ISO 9001:2001.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to give information about the importance of quality which is an instrument of development of company culture, economic growth and interest in customer’s requirements. I tried to outline readers the way how to create and establish ČSN EN ISO 9001:2001 norm in commercial safety companies and acquaint them with instruments that help us to maintain and constantly improve the quality (audits, 7 basic instruments of quality). I compiled a manual of quality for a company that deals with commercial safety and I analyzed the most common defects on installation, maintaining and improving of the system of management of quality according to the ČSN EN ISO 9001:2001 norms.
Klíčová slova
Jakost, systém managementu jakosti, politika jakosti, příručka jakosti, cíle jakosti, řízení jakosti, proces, produkt, monitorování, měření, neustálé zlepšování, neshoda, management, audit, zákazníci, komunikace, dodavatel, požadavek, organizace.
Cílem mé práce je seznámit čtenáře s významem jakosti jako nástrojem rozvoje podnikové kultury, ekonomického růstu a zájmu o požadavky zákazníků. Pokusil jsem se seznámit čtenáře se způsobem jak vytvořit a zavést ČSN EN ISO 9001:2001 do podniků průmyslu komerční bezpečnosti. S různými způsoby a nástroji, které nám pomáhají jakost udržovat a neustále zlepšovat ( audity, 7 základních nástrojů jakosti ).Sestavil jsem příručku jakosti pro podnik průmyslu komerční bezpečnosti a analyzoval nejčastěji se vyskytující chyby při zavádění, udržování a neustálého zlepšování systému managementu kvality podle normy ČSN EN ISO 9001:2001.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to give information about the importance of quality which is an instrument of development of company culture, economic growth and interest in customer’s requirements. I tried to outline readers the way how to create and establish ČSN EN ISO 9001:2001 norm in commercial safety companies and acquaint them with instruments that help us to maintain and constantly improve the quality (audits, 7 basic instruments of quality). I compiled a manual of quality for a company that deals with commercial safety and I analyzed the most common defects on installation, maintaining and improving of the system of management of quality according to the ČSN EN ISO 9001:2001 norms.
Klíčová slova
Jakost, systém managementu jakosti, politika jakosti, příručka jakosti, cíle jakosti, řízení jakosti, proces, produkt, monitorování, měření, neustálé zlepšování, neshoda, management, audit, zákazníci, komunikace, dodavatel, požadavek, organizace.
1. Aplikujte systém jakosti norem řady ISO 9001 do problematiky podniků průmyslu komerční bezpečnosti.
2. Zpracujte vzorovou "příručku jakosti" tak aby ji podniky průmyslu komerční bezpečnosti mohly využít jako vzor při zavádění systému jakosti.
3. Zanalyzujte chyby, kterých se při zavádění systému jakosti řady ISO 9001 dopouštějí manažeři firem PKB a doporučte řešení.
Zásady pro vypracování
1. Aplikujte systém jakosti norem řady ISO 9001 do problematiky podniků průmyslu komerční bezpečnosti.
2. Zpracujte vzorovou "příručku jakosti" tak aby ji podniky průmyslu komerční bezpečnosti mohly využít jako vzor při zavádění systému jakosti.
3. Zanalyzujte chyby, kterých se při zavádění systému jakosti řady ISO 9001 dopouštějí manažeři firem PKB a doporučte řešení.
Seznam doporučené literatury
1. ČSN EN ISO 9001:2001, Český normalizační isntitut, Praha 2002
2. Laucký, V.:Technologie komerční bezpečnosti 1 a 2, UTB Zlín, 2004, Řízení technologických procesů v průmyslu komerční bezpečnosti, UTB Zlín, 2005
3. Nenadál, J.,Noskievičová, D.,Petříková, R., Plura, J.,Tošenovský, J.:Moderní systémy řízení jakosti, Management Press, Praha, 2002
4. Zajíc, J.,Veselý, J.:Jak zavést systém managementu kvality, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha 2005
5. Hrudka, O.,Zajíc, J.:ČSN EN ISO 9001:2001 z pohledu mezinárodních a národních zkušeností při jejím používání, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2005
6. Janeček, Z.:Jakost - potřeba moderního člověka, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004
7. Prokopenko, J.,North, K.:Management produktivity a jakosti: Modulový program, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 1999
Seznam doporučené literatury
1. ČSN EN ISO 9001:2001, Český normalizační isntitut, Praha 2002
2. Laucký, V.:Technologie komerční bezpečnosti 1 a 2, UTB Zlín, 2004, Řízení technologických procesů v průmyslu komerční bezpečnosti, UTB Zlín, 2005
3. Nenadál, J.,Noskievičová, D.,Petříková, R., Plura, J.,Tošenovský, J.:Moderní systémy řízení jakosti, Management Press, Praha, 2002
4. Zajíc, J.,Veselý, J.:Jak zavést systém managementu kvality, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha 2005
5. Hrudka, O.,Zajíc, J.:ČSN EN ISO 9001:2001 z pohledu mezinárodních a národních zkušeností při jejím používání, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2005
6. Janeček, Z.:Jakost - potřeba moderního člověka, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 2004
7. Prokopenko, J.,North, K.:Management produktivity a jakosti: Modulový program, Národní informační středisko pro podporu jakosti, Praha, 1999
Přílohy volně vložené
1 CD-R
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své práce, kterých dosáhl při řešení bakalářské práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise vznesla tyto dotazy:
1. Vysvětlete význam pojmu JIT. (JUDr. Štefka)
2. Lze řídit nějak jinak než příručkou jakosti? (JUDr. Laucký)
3. Jakou výhodu má ISO? (Mgr. Rambousek)
Student zodpověděl všechny položené dotazy. Poté byla obhajoba práce ukončena.