Pozitivem dnešní společnosti je zvyšující se průměrný věk jejich členů. S tímto však musí být spojena i nutnost jejich celoživotního seberozvoje, pro dosažení co nejdelší možné soběstačnosti.
Cílem práce je zjistit, zda se lidé zajímající se o zdravý životní styl, věnují jeho rozvoji z pohledu psychické i tělesné stránky osobnosti. Informace ke zjištění priorit v těchto oblastech byly prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů získávány od respondentů ve věkové hranici 40+. Současně s názory odborníků zabývajících se osobním rozvojem člověka s cílem zjištění preference právě jejich oboru.
Anotace v angličtině
A positive aspect of today's society as an extension of lifespan. However, there is a need for lifelong self-development to achieve the longest possible self-sufficiency.
The goal is to determine whether the people who are interested in a healthy lifestyle, devoted its development from the perspective of both mental and physical aspects of personality. Information to determine priorities in these areas through semi-structured interviews were collected from respondents in the age of 40 +. Along with the opinions of experts dealing with personal development of man in order to determine their preference right field.
Klíčová slova
Kvalita života, zdravý životní styl, životospráva, aktivní pohyb, stránka osobnosti psychická a duchovní, stres, komunikace, působení světla.
Klíčová slova v angličtině
Quality of life, healthy lifestyle, diet, active movement, aspects of personality and psychological and spiritual, stress, communication, exposure to light.
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Pozitivem dnešní společnosti je zvyšující se průměrný věk jejich členů. S tímto však musí být spojena i nutnost jejich celoživotního seberozvoje, pro dosažení co nejdelší možné soběstačnosti.
Cílem práce je zjistit, zda se lidé zajímající se o zdravý životní styl, věnují jeho rozvoji z pohledu psychické i tělesné stránky osobnosti. Informace ke zjištění priorit v těchto oblastech byly prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů získávány od respondentů ve věkové hranici 40+. Současně s názory odborníků zabývajících se osobním rozvojem člověka s cílem zjištění preference právě jejich oboru.
Anotace v angličtině
A positive aspect of today's society as an extension of lifespan. However, there is a need for lifelong self-development to achieve the longest possible self-sufficiency.
The goal is to determine whether the people who are interested in a healthy lifestyle, devoted its development from the perspective of both mental and physical aspects of personality. Information to determine priorities in these areas through semi-structured interviews were collected from respondents in the age of 40 +. Along with the opinions of experts dealing with personal development of man in order to determine their preference right field.
Klíčová slova
Kvalita života, zdravý životní styl, životospráva, aktivní pohyb, stránka osobnosti psychická a duchovní, stres, komunikace, působení světla.
Klíčová slova v angličtině
Quality of life, healthy lifestyle, diet, active movement, aspects of personality and psychological and spiritual, stress, communication, exposure to light.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na (zejména sociální) rizika pramenící z dnešního životního stylu člověka;
- na hledání odpovědi na otázku, zda více informací a správná motivace umožní změnu k lepšímu;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude sociologické šetření zaměřené na zjištění současné situace současného životního stylu nejen v oblasti stravy, ale i psychické a fyzické.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na (zejména sociální) rizika pramenící z dnešního životního stylu člověka;
- na hledání odpovědi na otázku, zda více informací a správná motivace umožní změnu k lepšímu;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude sociologické šetření zaměřené na zjištění současné situace současného životního stylu nejen v oblasti stravy, ale i psychické a fyzické.
Seznam doporučené literatury
ASTL, J. Jak jíst a udržet si zdraví. Praha: Maxdorf, 2009.
DIEHL, H. Umění žít zdravě. Praha: Advent-Orion, 2007.
DOSEDLOVÁ, J. Předpoklady zdraví a životní spokojenost. Brno: MSD, 2008.
KREJČÍK, V. Powerjóga 2013. Praha: Grada, 2013.
KUKAČKA,V. Zdravý životní styl. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009.
MALCOLMOVÁ, L.L. Jak žít zdravě a bez stresu. Bratislava: Perfekt, 2003.
MÜLLEROVÁ, A. Wellness jako životní styl. Brno: ERA, 2008.
PAYNE, J. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005.
VONDRUŠKA, V. Zdravý životní styl aneb "Prevence založená na důkazech". Hradec Králové: Ústav tělovýchovného lékařství FN a LFUK, 2002.
Seznam doporučené literatury
ASTL, J. Jak jíst a udržet si zdraví. Praha: Maxdorf, 2009.
DIEHL, H. Umění žít zdravě. Praha: Advent-Orion, 2007.
DOSEDLOVÁ, J. Předpoklady zdraví a životní spokojenost. Brno: MSD, 2008.
KREJČÍK, V. Powerjóga 2013. Praha: Grada, 2013.
KUKAČKA,V. Zdravý životní styl. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009.
MALCOLMOVÁ, L.L. Jak žít zdravě a bez stresu. Bratislava: Perfekt, 2003.
MÜLLEROVÁ, A. Wellness jako životní styl. Brno: ERA, 2008.
PAYNE, J. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005.
VONDRUŠKA, V. Zdravý životní styl aneb "Prevence založená na důkazech". Hradec Králové: Ústav tělovýchovného lékařství FN a LFUK, 2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla dobře
3. doc. Kutnohorská: Otázky, které jste pokládala, vycházela jste z vlastní zkušenosti nebo jste použila nějaký vzor?
- odpověděla dobře
doc. Kutnohorská: Dělala jste si předvýzkum?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem