Předmětem této bakalářské práce je pohled na šikanu očima žáků a učitelů. Teoretická část popisuje základní pojmy, důvody vzniku, možná řešení šikany a projekt MIŠ. Cílem mé práce je zjistit, jaké množství žáků se na vybraných školách se šikanou setkalo, jaká je úroveň jejich informovanosti a jaké jsou jejich subjektivní názory na vznik šikany.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to look at bullying through the eyes of students and teachers. The theoretical part describes the basic concepts of reasons, perhaps of solution and project MIŠ. The aim of my thesis is to determine how many students in the selected schools have bullying met, what is their level of awareness and what are their subjective views on the emergence of bullying.
Předmětem této bakalářské práce je pohled na šikanu očima žáků a učitelů. Teoretická část popisuje základní pojmy, důvody vzniku, možná řešení šikany a projekt MIŠ. Cílem mé práce je zjistit, jaké množství žáků se na vybraných školách se šikanou setkalo, jaká je úroveň jejich informovanosti a jaké jsou jejich subjektivní názory na vznik šikany.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to look at bullying through the eyes of students and teachers. The theoretical part describes the basic concepts of reasons, perhaps of solution and project MIŠ. The aim of my thesis is to determine how many students in the selected schools have bullying met, what is their level of awareness and what are their subjective views on the emergence of bullying.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na problematiku šikany ve školách, vymezení pojmu šikana
- možnosti řešení šikany ve školách
- představy o šikaně z pohledu učitelů a žáků
Součástí práce bude realizovaný výzkum (kvantitativní) zaměřený na zjištění postoje učitelů a žáků k problematice šikany a postojům k možnému řešení.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na problematiku šikany ve školách, vymezení pojmu šikana
- možnosti řešení šikany ve školách
- představy o šikaně z pohledu učitelů a žáků
Součástí práce bude realizovaný výzkum (kvantitativní) zaměřený na zjištění postoje učitelů a žáků k problematice šikany a postojům k možnému řešení.
Seznam doporučené literatury
ERB, Helmut H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Edited by Jana Drtilová. 1. Vyd. Praha: Amulet, 2000. 123 s. ISBN 80-86299-22-8.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003. 383 s. ISBN 8071780268.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 256 s. ISBN 80-7367-014-3.
NOVÁK, Tomáš and Věra CAPPONI, Sám proti agresi. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 123 s. ISBN 80-7169-253-0.
ŘÍČAN, Pavel and Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 155 s. ISBN 9788024729916.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
Seznam doporučené literatury
ERB, Helmut H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Edited by Jana Drtilová. 1. Vyd. Praha: Amulet, 2000. 123 s. ISBN 80-86299-22-8.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003. 383 s. ISBN 8071780268.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 256 s. ISBN 80-7367-014-3.
NOVÁK, Tomáš and Věra CAPPONI, Sám proti agresi. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 123 s. ISBN 80-7169-253-0.
ŘÍČAN, Pavel and Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 155 s. ISBN 9788024729916.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Hungr: Na co ze své práce byste chtěl upozornit?
- odpověděl dobře
dr. Dalajka: Otázky ke vztahu dat z výzkumu a závěrů.