Bakalářská práce se věnuje popisu vzdělávacího systému Policie České republiky. Celá práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o vzdělávání dospělých v obecné rovině, dále je určitý prostor věnován Policii České republiky jako takové a to zejména popis základních pojmů, úkolů a filozofie policie. Dále je rozebrán vzdělávací systém Policie České republiky včetně podkapitoly o historickém vývoji vzdělávání u policie. Následuje pojednání o charakteristice a cílech celoživotního vzdělávání policistů. Zmíněna je i mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání policistů.
Poslední kapitola teoretické části se zaobírá vzdělávacími subjekty Ministerstva vnitra, Policie ČR i vnějšími vzdělávacími subjekty. V praktické části je zpracován realizovaný výzkum zaměřený na názory policistů a postoje policistů k současnému systému vzdělávání příslušníků Policie České republiky.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the educational system of the Police of the Czech Republic. The whole thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with adult education in general terms, then it focuses on the Police of the Czech Republic as it is, especially on the description of basic terms, duties, and philosophy of the police. Next, the thesis analyses the educational system of the Police of the Czech Republic, including a subchapter about historical development of police education. The following part discusses the characteristics and goals of policemen's lifelong learning. Also, the international cooperation in the field of police education is
mentioned in the thesis. The last chapter of the theoretical part studies the educational
subjects in the Interior Ministry, the Police of the Czech Republic, and external educational
subjects. The practical part consist of a research focused on policemen's opinion and
attitude to the actual educational system of the Police of the Czech Republic.
Klíčová slova
Vzdělávání, andragogika, vzdělávání dospělých, celoživotní vzdělávání, vzdělávací
subjekty, Policie České republiky, mezinárodní spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Education, andragogics, adult education, lifelong learning, educational ubjects, Police of the Czech Republic, international cooperation.
Rozsah průvodní práce
67 s. (13387 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje popisu vzdělávacího systému Policie České republiky. Celá práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o vzdělávání dospělých v obecné rovině, dále je určitý prostor věnován Policii České republiky jako takové a to zejména popis základních pojmů, úkolů a filozofie policie. Dále je rozebrán vzdělávací systém Policie České republiky včetně podkapitoly o historickém vývoji vzdělávání u policie. Následuje pojednání o charakteristice a cílech celoživotního vzdělávání policistů. Zmíněna je i mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání policistů.
Poslední kapitola teoretické části se zaobírá vzdělávacími subjekty Ministerstva vnitra, Policie ČR i vnějšími vzdělávacími subjekty. V praktické části je zpracován realizovaný výzkum zaměřený na názory policistů a postoje policistů k současnému systému vzdělávání příslušníků Policie České republiky.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the educational system of the Police of the Czech Republic. The whole thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with adult education in general terms, then it focuses on the Police of the Czech Republic as it is, especially on the description of basic terms, duties, and philosophy of the police. Next, the thesis analyses the educational system of the Police of the Czech Republic, including a subchapter about historical development of police education. The following part discusses the characteristics and goals of policemen's lifelong learning. Also, the international cooperation in the field of police education is
mentioned in the thesis. The last chapter of the theoretical part studies the educational
subjects in the Interior Ministry, the Police of the Czech Republic, and external educational
subjects. The practical part consist of a research focused on policemen's opinion and
attitude to the actual educational system of the Police of the Czech Republic.
Klíčová slova
Vzdělávání, andragogika, vzdělávání dospělých, celoživotní vzdělávání, vzdělávací
subjekty, Policie České republiky, mezinárodní spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Education, andragogics, adult education, lifelong learning, educational ubjects, Police of the Czech Republic, international cooperation.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- obecnou charakteristiku vzdělávacího systému Policie České republiky;
- stručné pojednání o historii vzdělávání policistů od Československého četnictva do rozpadu Československa;
- popis vývoje vzdělávacího systému Policie České republiky od 1.1.1993 do současnosti;
- možnosti využití poznatků sociální pedagogiky při vzdělávání a dalším vzdělávání dospělých.
Součástí práce bude realizovaný (kvalitativní, kvantitativní) výzkum, zaměřený na názory a postoje policistů k současnému systému vzdělávání příslušníků Policie České republiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- obecnou charakteristiku vzdělávacího systému Policie České republiky;
- stručné pojednání o historii vzdělávání policistů od Československého četnictva do rozpadu Československa;
- popis vývoje vzdělávacího systému Policie České republiky od 1.1.1993 do současnosti;
- možnosti využití poznatků sociální pedagogiky při vzdělávání a dalším vzdělávání dospělých.
Součástí práce bude realizovaný (kvalitativní, kvantitativní) výzkum, zaměřený na názory a postoje policistů k současnému systému vzdělávání příslušníků Policie České republiky.
Seznam doporučené literatury
Nařízení ministra vnitra č. 40 ze dne 23. srpna 2010 o vzdělávání v policejních školách a školských zařízeních Ministerstva vnitra a v dalších vzdělávacích zařízeních.
Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.
BENEŠ, M. Andragogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
MACEK, P., FILÁK, A. Základy teorie policejně bezpečnostní činnosti. 1. vyd. Praha: Police history, 2004. ISBN 80-86477-01-0.
MACEK, P., UHLÍŘ, L. Dějiny policie a četnictva I. 1 vyd. Praha: Police history, 1997. ISBN 80-85821-52-4.
MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. ISBN 80-8596-393-0.
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. 1 vyd. Praha: CODEX Bohemia, 1999. ISBN 80-5963-93-0.
Další literatura bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Nařízení ministra vnitra č. 40 ze dne 23. srpna 2010 o vzdělávání v policejních školách a školských zařízeních Ministerstva vnitra a v dalších vzdělávacích zařízeních.
Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.
BENEŠ, M. Andragogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
MACEK, P., FILÁK, A. Základy teorie policejně bezpečnostní činnosti. 1. vyd. Praha: Police history, 2004. ISBN 80-86477-01-0.
MACEK, P., UHLÍŘ, L. Dějiny policie a četnictva I. 1 vyd. Praha: Police history, 1997. ISBN 80-85821-52-4.
MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. ISBN 80-8596-393-0.
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. 1 vyd. Praha: CODEX Bohemia, 1999. ISBN 80-5963-93-0.
Další literatura bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. Otázky obhajoby: X