Bakalářská práce má název "Aktivizace seniorů a Alzheimerovou demencí" a je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a části praktické.
Teoretická část má za cíl vymezit pojmy gerontologie, demence a Alzheimerova demence, biologické, psychické a sociální změny ve stáří a stárnutí, příznaky a stádia demencí a aktivizační metody vhodné v prvním, druhém a třetím stádiu Alzheimerovy demence.
Cílem praktické části bakalářské práce je zmapovat využití aktivizačních metod u seniorů s Alzheimerovou demencí v Centru služeb pro seniory Kyjov.
Anotace v angličtině
Bachelor´s Work has name "Activation of seniorswith Alzheimer´s dementia and is divided into two parts: a theoretical and practical.
The theoretical part aims to define the concepts of gerontology, dementia and Alzheimer´s dementia, biological, psychological and social changes in old age and aging, symptoms and stages of dementia and activation methods suitable in the first, second and third stages of Alzheimer´s dementia.
The aim of the practical part of the thesis is to explore the use of activation methods in elderly patients with Alzheimer's dementia in a service center for the elderly Kyjov.
Bakalářská práce má název "Aktivizace seniorů a Alzheimerovou demencí" a je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a části praktické.
Teoretická část má za cíl vymezit pojmy gerontologie, demence a Alzheimerova demence, biologické, psychické a sociální změny ve stáří a stárnutí, příznaky a stádia demencí a aktivizační metody vhodné v prvním, druhém a třetím stádiu Alzheimerovy demence.
Cílem praktické části bakalářské práce je zmapovat využití aktivizačních metod u seniorů s Alzheimerovou demencí v Centru služeb pro seniory Kyjov.
Anotace v angličtině
Bachelor´s Work has name "Activation of seniorswith Alzheimer´s dementia and is divided into two parts: a theoretical and practical.
The theoretical part aims to define the concepts of gerontology, dementia and Alzheimer´s dementia, biological, psychological and social changes in old age and aging, symptoms and stages of dementia and activation methods suitable in the first, second and third stages of Alzheimer´s dementia.
The aim of the practical part of the thesis is to explore the use of activation methods in elderly patients with Alzheimer's dementia in a service center for the elderly Kyjov.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na popis charakteristických znaků demencí, na vymezení pojmu demence
- na fyziologické, psychické změny ve stáří a na sociální aspekty stárnutí
- na aktivizaci a aktivizační programy v domovech pro seniory
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění využívání aktivizačních metod z pohledu pracovníků v přímé péči v Centru služeb pro seniory Kyjov.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na popis charakteristických znaků demencí, na vymezení pojmu demence
- na fyziologické, psychické změny ve stáří a na sociální aspekty stárnutí
- na aktivizaci a aktivizační programy v domovech pro seniory
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění využívání aktivizačních metod z pohledu pracovníků v přímé péči v Centru služeb pro seniory Kyjov.
Seznam doporučené literatury
GAMON, D. Mozek a jak ho cvičit. 1. vyd. Praha: Portál, 2001.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Portál, 1999.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
GAMON, D. Mozek a jak ho cvičit. 1. vyd. Praha: Portál, 2001.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Portál, 1999.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponentky bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Hungr: S jakými problémy jste se setkala?