Práce se zabývá vznikem konfliktních situací ve vztahu rodič dítě a jejich zvládání. V teoretické části rozebírám základní pojmy jako rodina, konflikt, výchovné vlivy, metody, styly. Zjišťuji možné příčiny vzniku a vybrané typy konfliktních situací.
V praktické části zpracovávám a vyhodnocuji rozhovory s rodiči dětí na dané téma. Zabývám se otázkou, zda konfliktní situace ovlivňují pohodu rodiče, v rodině. Jakou dávají rodiče konfliktům váhu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the conflict between a child and his parents and its managing. The theoretical part describes basic concepts such are family, conflict, impact of upbringing, methods and manners. I look for possible reasons of conflict situations and their types.
In the practical part I evaluace interviews with parents. I bring up the question whether conflict situations affect the well-being of a parent and the whole family and how serious conflict situations for parents are.
Klíčová slova
rodina, výchova, konflikt, konfliktní situace, zvládnutí konfliktu
Práce se zabývá vznikem konfliktních situací ve vztahu rodič dítě a jejich zvládání. V teoretické části rozebírám základní pojmy jako rodina, konflikt, výchovné vlivy, metody, styly. Zjišťuji možné příčiny vzniku a vybrané typy konfliktních situací.
V praktické části zpracovávám a vyhodnocuji rozhovory s rodiči dětí na dané téma. Zabývám se otázkou, zda konfliktní situace ovlivňují pohodu rodiče, v rodině. Jakou dávají rodiče konfliktům váhu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the conflict between a child and his parents and its managing. The theoretical part describes basic concepts such are family, conflict, impact of upbringing, methods and manners. I look for possible reasons of conflict situations and their types.
In the practical part I evaluace interviews with parents. I bring up the question whether conflict situations affect the well-being of a parent and the whole family and how serious conflict situations for parents are.
Klíčová slova
rodina, výchova, konflikt, konfliktní situace, zvládnutí konfliktu
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenoskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena na:
- popis pojmů rodina, výchova, konflikt;
- příčiny vzniku konfliktů při výchově;
- popis nejčastějších konfliktů vznikajících při výchově;
- zvládání výše popsaných konfliktů.
Součástí práce bude kvalitativní metoda výzkumu - rozhovor s rodiči dětí, otázky směřující k problému vzniku konfliktů při výchově a jejich následné řešení.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenoskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena na:
- popis pojmů rodina, výchova, konflikt;
- příčiny vzniku konfliktů při výchově;
- popis nejčastějších konfliktů vznikajících při výchově;
- zvládání výše popsaných konfliktů.
Součástí práce bude kvalitativní metoda výzkumu - rozhovor s rodiči dětí, otázky směřující k problému vzniku konfliktů při výchově a jejich následné řešení.
Seznam doporučené literatury
Bacus, A. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Praha: Portál, 2004.
Friel, J., Frielová, L. Sedm nejhorších rodičovských omylů. Praha: Knižní klub, 2002.
Helus, Z. Vyznat se v dětech. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
Kopřiva, P. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008.
Špaňhelová, I. Slovník dětského světa. Praha: Mladá fronta, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bacus, A. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Praha: Portál, 2004.
Friel, J., Frielová, L. Sedm nejhorších rodičovských omylů. Praha: Knižní klub, 2002.
Helus, Z. Vyznat se v dětech. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
Kopřiva, P. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008.
Špaňhelová, I. Slovník dětského světa. Praha: Mladá fronta, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl částečně