Cílem mé práce je analyzování financování a účtování kulturní akce Mezinárodní folklorní festival Strážnice v souvislosti s financováním a účtováním jejího provozovatele, Národního ústavu lidové kultury Strážnice, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo kultury České republiky. V první části práce bude definována podstata a provozování příspěvkové organizace a způsob jejího účtování. Budou představena základní data a struktura hospodaření Národního ústavu lidové kultury se svými specifiky. V další, praktické části, bude pozornost zaměřena na finanční analýzu organizace s důrazem na analýzu nákladů a výnosů pořádání festivalu v souvislosti s celkovými náklady a výnosy. Na základě těchto ukazatelů bude zhodnocen přínos akce jak po stránce kvalitativní, tak i z pohledu finančního přínosu. V souvislosti se zkoumanými ukazateli bude zvážena možnost lepšího využití zdrojů či snížení nákladů.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to analyse the financing and accounting of the Strážnice Internationation folklore festival in connection with financing and accounting of its operator, National institute of folk culture Strážnice, funder of which is the Ministry of Culture of the Czech Republic. The first part will define the nature and running of the contributory organisation and method of its accounting. Basic data and structure of management of the National Institute of folk culture will be introduced with its specifics. In the following, practical part, the attentation will be turned to the financial analysis of the organisation with emphasis on cost revenue analysis of holding the festival in the context of total costs and revenues. Based on these indicators the benefit of the event will be evaluated from the qualitative point of view as well as its financial benefit. In connection with examined indicators the better use of the resources or reduction of costs will be considered.
Cílem mé práce je analyzování financování a účtování kulturní akce Mezinárodní folklorní festival Strážnice v souvislosti s financováním a účtováním jejího provozovatele, Národního ústavu lidové kultury Strážnice, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo kultury České republiky. V první části práce bude definována podstata a provozování příspěvkové organizace a způsob jejího účtování. Budou představena základní data a struktura hospodaření Národního ústavu lidové kultury se svými specifiky. V další, praktické části, bude pozornost zaměřena na finanční analýzu organizace s důrazem na analýzu nákladů a výnosů pořádání festivalu v souvislosti s celkovými náklady a výnosy. Na základě těchto ukazatelů bude zhodnocen přínos akce jak po stránce kvalitativní, tak i z pohledu finančního přínosu. V souvislosti se zkoumanými ukazateli bude zvážena možnost lepšího využití zdrojů či snížení nákladů.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to analyse the financing and accounting of the Strážnice Internationation folklore festival in connection with financing and accounting of its operator, National institute of folk culture Strážnice, funder of which is the Ministry of Culture of the Czech Republic. The first part will define the nature and running of the contributory organisation and method of its accounting. Basic data and structure of management of the National Institute of folk culture will be introduced with its specifics. In the following, practical part, the attentation will be turned to the financial analysis of the organisation with emphasis on cost revenue analysis of holding the festival in the context of total costs and revenues. Based on these indicators the benefit of the event will be evaluated from the qualitative point of view as well as its financial benefit. In connection with examined indicators the better use of the resources or reduction of costs will be considered.
Proveďte průzkum literárních pramenů o financování a účtování příspěvkových organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současné zdroje příjmů a náklady na pořádání Mezinárodního folklorního festivalu Strážnice.
Zhodnoťte využití finančních prostředků Národního ústavu lidové kultury na propagaci a pořádání Mezinárodního folklorního festivalu Strážnice.
Navrhněte možnosti dalších příjmů, návazných grantů a dotací a vhodný způsob propagace Mezinárodního folklorního festivalu Strážnice.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů o financování a účtování příspěvkových organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současné zdroje příjmů a náklady na pořádání Mezinárodního folklorního festivalu Strážnice.
Zhodnoťte využití finančních prostředků Národního ústavu lidové kultury na propagaci a pořádání Mezinárodního folklorního festivalu Strážnice.
Navrhněte možnosti dalších příjmů, návazných grantů a dotací a vhodný způsob propagace Mezinárodního folklorního festivalu Strážnice.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
NOVÁKOVÁ, Štěpánka. Reforma účetnictví ve vybraných účetních jednotkách. 2. vyd. přeprac. Praha: Oeconomica, 2013, 167 s. ISBN 978-80-245-1923-4.
SVOBODOVÁ, Jaroslava. Vnitřní směrnice pro územní samosprávné celky, příspěvkové organizace, státní fondy a organizační složky státu. 2. vyd. Olomouc: ANAG, 2005, 255 s. ISBN 8072632965.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 183 s. Meritum (ASPI). ISBN 978-807-3574-024.
WILSON, Richard M. S. Accounting for marketing. 1st ed. London: International Thomson Business, 1999. ISBN 18-615-2468-4.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
NOVÁKOVÁ, Štěpánka. Reforma účetnictví ve vybraných účetních jednotkách. 2. vyd. přeprac. Praha: Oeconomica, 2013, 167 s. ISBN 978-80-245-1923-4.
SVOBODOVÁ, Jaroslava. Vnitřní směrnice pro územní samosprávné celky, příspěvkové organizace, státní fondy a organizační složky státu. 2. vyd. Olomouc: ANAG, 2005, 255 s. ISBN 8072632965.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 183 s. Meritum (ASPI). ISBN 978-807-3574-024.
WILSON, Richard M. S. Accounting for marketing. 1st ed. London: International Thomson Business, 1999. ISBN 18-615-2468-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí 46 bodů, otázky:
V tabulce č.5 Finanční struktura NÚLK kolísá v jednotlivých letech VH, vysvětlete proč? - zodpovězeno zcela
Jak je festival závislý na počasí? - zodpovězeno zcela
Oponent 31 bodů, otázky:
Z jakého důvodu poklesla dotace ministerstva kultury na pořádání MFF v roce 2013?
V úvodu uvádíte, že "NÚLK je jedním z devíti typů příspěvkových organizací natolik důležitých pro naši kulturní identitu..."Uveďte prosím, jaké typy příspěvkových organizací máte na mysli. - zodpovězeno zcela
Otázky komise:
Ing. Jarolímová: Umí organizace rozlišit ve svých výnosech výnosy pouze ze vstupného? - zodpovězeno zcela
doc. Kloudová: Při zpracování bakalářské práce jste narazila na nějaké obtíže v typu vedení účetnictví společnosti? - zdpovězeno zcela