Bakalářská práce "Život a výchova autistických dvojčat" se zaměřuje na charakteristikou autismu, diagnostikou a přidruženým postižením. Zabývá se socializací dětí s autismem, vlivu rodinného prostředí, problémem s chováním a komunikací. V závěru se zabývá sociálně - pedagogickými službami, které jsou poskytovány lidem s postižeím. V praktické části popisuje život rodiny, která vychovává dnes již dospělé dvojčata s autistickým postižením.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "The Life and education of autistic twins" focuses on the characteristics of autism, diagnosis and associated disabilities. It deals with the socialization of children with autism, the influence of family background, behavior problems and communication. In conclusion deals with the socio - educational services that are provided to people with postižeím. The practical part describes the life of a family who is raising twins now adults with autistic disabilities.
Klíčová slova
porucha autistické spektra, rodina, diagnostika,
Klíčová slova v angličtině
Autism Spectrum Disorder, family, diagnostics
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Život a výchova autistických dvojčat" se zaměřuje na charakteristikou autismu, diagnostikou a přidruženým postižením. Zabývá se socializací dětí s autismem, vlivu rodinného prostředí, problémem s chováním a komunikací. V závěru se zabývá sociálně - pedagogickými službami, které jsou poskytovány lidem s postižeím. V praktické části popisuje život rodiny, která vychovává dnes již dospělé dvojčata s autistickým postižením.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "The Life and education of autistic twins" focuses on the characteristics of autism, diagnosis and associated disabilities. It deals with the socialization of children with autism, the influence of family background, behavior problems and communication. In conclusion deals with the socio - educational services that are provided to people with postižeím. The practical part describes the life of a family who is raising twins now adults with autistic disabilities.
Klíčová slova
porucha autistické spektra, rodina, diagnostika,
Klíčová slova v angličtině
Autism Spectrum Disorder, family, diagnostics
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" dle lMS 20091. Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržovaní zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průbežně výsledky práce budou pravidelně konzultovány
s vedoucím bakalařské práce.
S vědomim těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- život a výchovu lidí s autistickým postižením
- socialni vyloučení postižených a jejich rodin.
- formy služeb a pomoci poskytované lidem s postižením.
- možnosti vzdělávání lidí s autistickým postižením
Součástí práce bude i kazuistika.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" dle lMS 20091. Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržovaní zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průbežně výsledky práce budou pravidelně konzultovány
s vedoucím bakalařské práce.
S vědomim těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- život a výchovu lidí s autistickým postižením
- socialni vyloučení postižených a jejich rodin.
- formy služeb a pomoci poskytované lidem s postižením.
- možnosti vzdělávání lidí s autistickým postižením
Součástí práce bude i kazuistika.
Seznam doporučené literatury
BRAGDON, Allen D, GAMON,David . Když mozek pracuje jinak. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 113 s. ISBN 80-736-7066-6.
ČADILOVÁ, Věra,JŮN,Hynek, THOROVÁ,Kateřina . Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 243 s. ISBN 978-807-3673-192.
HRDLIČKA,Michal , KOMÁREK,Vladimír .Dětský autismus: přehled současných poznatků. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 206 s. ISBN 80-717-8813-9.
JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 141 s. ISBN 978-807-3675-905.
VERMEULEN, Peter. Autistické myšlení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 130 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1600-3.
Seznam doporučené literatury
BRAGDON, Allen D, GAMON,David . Když mozek pracuje jinak. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 113 s. ISBN 80-736-7066-6.
ČADILOVÁ, Věra,JŮN,Hynek, THOROVÁ,Kateřina . Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 243 s. ISBN 978-807-3673-192.
HRDLIČKA,Michal , KOMÁREK,Vladimír .Dětský autismus: přehled současných poznatků. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 206 s. ISBN 80-717-8813-9.
JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 141 s. ISBN 978-807-3675-905.
VERMEULEN, Peter. Autistické myšlení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 130 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1600-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponentky bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Dalajka: Co bylo cílem výzkumu?