Tato bakalářská práce pojednává názory veřejnosti na profesi sociálního pedagoga. Úvod teoretické části práce uvádí historické kořeny oboru, představuje sociální pedagogiku jako vědeckou disciplínu a pokračuje charakteristikou profese sociálního pedagoga. Celek uzavírá průzkumné šetření praktické části práce, jehož hlavním cílem je zjistit a analyzovat názory veřejnosti na tuto profesi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses how the public views the profession of social educator. The beginning of the theoretical part introduces historical background of the profession, and is followed by the introduction of social education as a scientific. Further on the characte-ristics of a social educator are outlined. The practical part sets a goal to investigate and analyse views of this profession
Klíčová slova
Sociální pedagogika, obsah sociální pedagogiky, úlohy sociální pedagogiky, sociální pedagog, profil sociálního pedagoga, kompetence sociálního pedagoga, názory veřejnosti
Klíčová slova v angličtině
Social education, social education content, social education tasks, social educator,social educator profile, competencies of social educator, views of the public
Rozsah průvodní práce
54 s. (59240 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává názory veřejnosti na profesi sociálního pedagoga. Úvod teoretické části práce uvádí historické kořeny oboru, představuje sociální pedagogiku jako vědeckou disciplínu a pokračuje charakteristikou profese sociálního pedagoga. Celek uzavírá průzkumné šetření praktické části práce, jehož hlavním cílem je zjistit a analyzovat názory veřejnosti na tuto profesi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses how the public views the profession of social educator. The beginning of the theoretical part introduces historical background of the profession, and is followed by the introduction of social education as a scientific. Further on the characte-ristics of a social educator are outlined. The practical part sets a goal to investigate and analyse views of this profession
Klíčová slova
Sociální pedagogika, obsah sociální pedagogiky, úlohy sociální pedagogiky, sociální pedagog, profil sociálního pedagoga, kompetence sociálního pedagoga, názory veřejnosti
Klíčová slova v angličtině
Social education, social education content, social education tasks, social educator,social educator profile, competencies of social educator, views of the public
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- teoretický koncept profese Sociální pedagog;
- vymezení kompetencí této profese, jak osobnostních, tak profesních;
- možnou náplň práce a uplatnění profese;
Součástí práce bude kvantitativní šetření zaměřené na zjištění názorů na profesi sociálního pedagoga.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- teoretický koncept profese Sociální pedagog;
- vymezení kompetencí této profese, jak osobnostních, tak profesních;
- možnou náplň práce a uplatnění profese;
Součástí práce bude kvantitativní šetření zaměřené na zjištění názorů na profesi sociálního pedagoga.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3. rozš. vyd.. Bratislava: Public promotion,, 2008.
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika. Bratislava: UK, 1994.
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vydání. Praha: Karolinum, 2011.
Gulová, L., Štěpanová, E. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: PdF MU, 2004.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
Klapilová, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: PdF UP, 1996.
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. 2. vydání. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Kraus, B., Poláčková, V. et al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 2003.
Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. 3. vydání. Praha: Portál, 2002.
Pelikán, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium, 1995.
Průcha, J. Multikulturní výchova: teorie, praxe, výzkum. Praha: ISV, 2001.
Přadka, M., Knotová, D. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PF MU, 1994.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3. rozš. vyd.. Bratislava: Public promotion,, 2008.
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika. Bratislava: UK, 1994.
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vydání. Praha: Karolinum, 2011.
Gulová, L., Štěpanová, E. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: PdF MU, 2004.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
Klapilová, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: PdF UP, 1996.
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. 2. vydání. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Kraus, B., Poláčková, V. et al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 2003.
Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. 3. vydání. Praha: Portál, 2002.
Pelikán, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium, 1995.
Průcha, J. Multikulturní výchova: teorie, praxe, výzkum. Praha: ISV, 2001.
Přadka, M., Knotová, D. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PF MU, 1994.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla dobře
3. Dr. Tannenbergerová: Co v hypotéze č. 2 znamená "za nepříliš užitečnou"?