Bakalářská práce je zaměřená na současnou rodinu a výchovu dětí předškolního věku. V teoretické části vysvětluje základní pojmy, informuje o současných trendech ve výchově a zabývá se i vlivy nežádoucího působení na současnou výchovu. Praktickou částí je výzkumné šetření, které zjišťuje, jaký výchovný styl převládá v současné rodině. Dále se věnuje zjištění, jestli děti předškolního věku navštěvují zájmové kroužky a jak tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on contemporary family and education of preschool children. In the theoretical part it explains the basic terms, it informs about current trends in education and it also deals with effects of harmful influence on the contemporary educa-tion. The practical part is created by research that investigates which style of education prevails in the current family. The bachelor thesis also tries to find out if the preschool children attend school hobby clubs and how they spend their leisure time.
Klíčová slova
rodina,výchova, výchovné styly, prostředí, mateřská škola, au pair, zájmové kroužky
Bakalářská práce je zaměřená na současnou rodinu a výchovu dětí předškolního věku. V teoretické části vysvětluje základní pojmy, informuje o současných trendech ve výchově a zabývá se i vlivy nežádoucího působení na současnou výchovu. Praktickou částí je výzkumné šetření, které zjišťuje, jaký výchovný styl převládá v současné rodině. Dále se věnuje zjištění, jestli děti předškolního věku navštěvují zájmové kroužky a jak tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on contemporary family and education of preschool children. In the theoretical part it explains the basic terms, it informs about current trends in education and it also deals with effects of harmful influence on the contemporary educa-tion. The practical part is created by research that investigates which style of education prevails in the current family. The bachelor thesis also tries to find out if the preschool children attend school hobby clubs and how they spend their leisure time.
Klíčová slova
rodina,výchova, výchovné styly, prostředí, mateřská škola, au pair, zájmové kroužky
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na současnou rodinu (vlivy, které působí na rodinu předškolního dítěte v současných podmínkách)
-na součinnost rodiny a mateřské školy
- součástí práce bude výzkumné šetření, kterým bude pomocí dotazníků posouzen přístup rodičů k výchově
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na současnou rodinu (vlivy, které působí na rodinu předškolního dítěte v současných podmínkách)
-na součinnost rodiny a mateřské školy
- součástí práce bude výzkumné šetření, kterým bude pomocí dotazníků posouzen přístup rodičů k výchově
Seznam doporučené literatury
Aldort, Naomi. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010.
Delaroche, Patrick; Demková, Markéta. Rodiče,nebojte se říkat ne. Praha: Portál, 2000.
Eyr, Linda; Eyr, Richard. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2000.
Hauser, Uli; Simonová, Lucie. Rodiče potřebují hranice. Praha: Portál, 2012.
Matějček, Zdeněk. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 2007.
Matějček, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007.
Matějček, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém. Praha: Portál, 2007.
Rheinwaldová, Eva. Rodičovství není pro každého. Praha: MOTTO, 1993.
Rogge, Jan-Uwe; Babka, Petr. Rodiče určují hranice. Praha: Portál, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Aldort, Naomi. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010.
Delaroche, Patrick; Demková, Markéta. Rodiče,nebojte se říkat ne. Praha: Portál, 2000.
Eyr, Linda; Eyr, Richard. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2000.
Hauser, Uli; Simonová, Lucie. Rodiče potřebují hranice. Praha: Portál, 2012.
Matějček, Zdeněk. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 2007.
Matějček, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007.
Matějček, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém. Praha: Portál, 2007.
Rheinwaldová, Eva. Rodičovství není pro každého. Praha: MOTTO, 1993.
Rogge, Jan-Uwe; Babka, Petr. Rodiče určují hranice. Praha: Portál, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Zuzana Kalivodová: Čím to je, že rodiče tráví málo času s dětmi?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem