Téma diplomové práce se zaměřuje na úlohu pochvaly a trestu v procesu socializace jedince. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu socializace a socializačními činiteli. Dále je zde popsán jedinec v socializačním procesu v dětství, dospělosti a stáří, vysvětlení pojmů pochvala a trest a jejich význam. Závěrečná část je zaměřena na pojetí pochval a trestů v pedagogice. V praktické části byl proveden výzkum pomocí strukturovaných rozhovorů zaměřených na zjištění, zda a jak nás formují pochvaly a tresty v procesu socializace.
Annotation in English
The topic of the diploma thesis focuses on the role of praise and punishment in the process of socialization. The theoretical part deals with the explanation of the concept of socialization and socialization factors. Further the individual in the socialization process - in childhood, adulthood and old age, explain the concepts of praise and punishment and their importance. The final section focuses on the concept of praise and punishment in pedagogy. In the practical part of the research was conducted using a structured interview designed to determine whether and how our form of praise and punishment in the socialization process.
socialization, praise, punishment, family, upbringing, childhood, adulthood, old age
Length of the covering note
74 s.
Language
CZ
Annotation
Téma diplomové práce se zaměřuje na úlohu pochvaly a trestu v procesu socializace jedince. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu socializace a socializačními činiteli. Dále je zde popsán jedinec v socializačním procesu v dětství, dospělosti a stáří, vysvětlení pojmů pochvala a trest a jejich význam. Závěrečná část je zaměřena na pojetí pochval a trestů v pedagogice. V praktické části byl proveden výzkum pomocí strukturovaných rozhovorů zaměřených na zjištění, zda a jak nás formují pochvaly a tresty v procesu socializace.
Annotation in English
The topic of the diploma thesis focuses on the role of praise and punishment in the process of socialization. The theoretical part deals with the explanation of the concept of socialization and socialization factors. Further the individual in the socialization process - in childhood, adulthood and old age, explain the concepts of praise and punishment and their importance. The final section focuses on the concept of praise and punishment in pedagogy. In the practical part of the research was conducted using a structured interview designed to determine whether and how our form of praise and punishment in the socialization process.
socialization, praise, punishment, family, upbringing, childhood, adulthood, old age
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovu jedince;
- na socializaci jedince;
- na pochvaly a tresty v průběhu socializace.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na zjištění vlivu pochval a trestů v procesu socializace jedince.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovu jedince;
- na socializaci jedince;
- na pochvaly a tresty v průběhu socializace.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na zjištění vlivu pochval a trestů v procesu socializace jedince.
Recommended resources
HAUSER, Ulli. Rodiče potřebují hranice. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0064-2.
JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-39-7.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-504-2.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-325-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Aviceum, 1986.
MERTIN, Václav. Výchovné maličkosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80- 7367-857-9.
MONTOUSSÉ, Marc a Gilles RENOUARD. Přehled sociologie. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-976-3.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2006. ISBN 80-86429-58-X.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny: její vývoj, teorie a základní problémy. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-75-3.
PREKOPOVÁ, Jiřina. Jak být dobrým rodičem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247- 9063-3.
Recommended resources
HAUSER, Ulli. Rodiče potřebují hranice. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0064-2.
JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-39-7.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-504-2.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-325-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Aviceum, 1986.
MERTIN, Václav. Výchovné maličkosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80- 7367-857-9.
MONTOUSSÉ, Marc a Gilles RENOUARD. Přehled sociologie. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-976-3.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2006. ISBN 80-86429-58-X.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny: její vývoj, teorie a základní problémy. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-75-3.
PREKOPOVÁ, Jiřina. Jak být dobrým rodičem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247- 9063-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Tresty a Jezuité, druhy, výchovné prostředy.