Teoretická část práce se věnuje charakteristice rodiny, stylům a chybám ve výchově, příčinám vzniku možných konfliktů mezi členy rodiny, následkům těchto konfliktů, způsobům řešení a případné prevenci. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou interview, jehož cílem bylo zjistit používaný styl výchovy dětí, příčiny vzniku konfliktů v rodinách a metody jejich řešení.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of families, styles and errors in the education, causes of potential conflicts between family members, their best possible solutions and ways of prevention. In the practical part of the qualitative research was carried out in the form of an interview, whose aim was to find out that the style of the education of children, the causes of conflicts in families and the methods of their solution.
Klíčová slova
rodiče, děti, rodina, výchova, konflikt.
Klíčová slova v angličtině
parents, children, family, education, conflict.
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce se věnuje charakteristice rodiny, stylům a chybám ve výchově, příčinám vzniku možných konfliktů mezi členy rodiny, následkům těchto konfliktů, způsobům řešení a případné prevenci. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou interview, jehož cílem bylo zjistit používaný styl výchovy dětí, příčiny vzniku konfliktů v rodinách a metody jejich řešení.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of families, styles and errors in the education, causes of potential conflicts between family members, their best possible solutions and ways of prevention. In the practical part of the qualitative research was carried out in the form of an interview, whose aim was to find out that the style of the education of children, the causes of conflicts in families and the methods of their solution.
Klíčová slova
rodiče, děti, rodina, výchova, konflikt.
Klíčová slova v angličtině
parents, children, family, education, conflict.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovné styly v rodině;
- na příčiny vzniku konfliktů v rodině;
- na vliv konfliktů v rodině;
- na následky konfliktů;
- na hledání možností, jak nejlépe konflikty řešit a popřípadě jim předcházet.
Součástí práce bude výzkumné šetření zaměřené na hledání odpovědi na otázku, proč dochází ke konfliktům v rodině, a jak je tyto rodiny zvládají.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovné styly v rodině;
- na příčiny vzniku konfliktů v rodině;
- na vliv konfliktů v rodině;
- na následky konfliktů;
- na hledání možností, jak nejlépe konflikty řešit a popřípadě jim předcházet.
Součástí práce bude výzkumné šetření zaměřené na hledání odpovědi na otázku, proč dochází ke konfliktům v rodině, a jak je tyto rodiny zvládají.
Seznam doporučené literatury
Eggert, M. Řešení konfliktů. Praha: Portál, 2005.
Kast-Zahn, A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press, 2007.
Křivohlavý, J. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2008.
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007.
Prachal, J. Konflikty dětí s rodiči. Praha: SPN, 1970.
Trélaun, B. Překonávání konfliktů v rodině. Praha: Portál, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Eggert, M. Řešení konfliktů. Praha: Portál, 2005.
Kast-Zahn, A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press, 2007.
Křivohlavý, J. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2008.
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007.
Prachal, J. Konflikty dětí s rodiči. Praha: SPN, 1970.
Trélaun, B. Překonávání konfliktů v rodině. Praha: Portál, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. PhDr. Miloslav Jůzl, Ph.D.: Kdy konflikty mezi matkou a dítětem narůstají, s věkem?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem