Má bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání dětí na základní škole s poruchou ADHD a jejich příbuzných poruch. Je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Zabývá se pochopením a určením pojmu ADHD po celý historický vývoj, bere v potaz výchovu v rodině či vzájemnou pomoc rodičů, učitelů a školy obecně. Děti s ADHD hůře navazují přátelství a špatně mohou zvládat pravidla společenského chování. Mají problémy s učením a výchovou, proto se snažím v této práci najít a vyzdvihnout osvědčené metody, jak s těmito dětmi spolupracovat. Ze zjištěných skutečností se pokusím vytvořit podmínky pro výchovu a vzdělání těchto děti.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issue of primary school children with ADHD disorder and related disorders education. It is divided into a theoretical and an empirical part. It focuses on identifying and understanding the concept of ADHD throughout the historical development, takes into account education in the family and mutual assistance of parents, teachers and school in general. Children with ADHD make friendships worse and can manage the rules of social behaviour wrong. They have problems with learning and education, so I try to find and highlight the best practices of working with these children in this bachelor thesis. From the findings, I will try to create conditions for the upbringing and education of these children.
Má bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání dětí na základní škole s poruchou ADHD a jejich příbuzných poruch. Je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Zabývá se pochopením a určením pojmu ADHD po celý historický vývoj, bere v potaz výchovu v rodině či vzájemnou pomoc rodičů, učitelů a školy obecně. Děti s ADHD hůře navazují přátelství a špatně mohou zvládat pravidla společenského chování. Mají problémy s učením a výchovou, proto se snažím v této práci najít a vyzdvihnout osvědčené metody, jak s těmito dětmi spolupracovat. Ze zjištěných skutečností se pokusím vytvořit podmínky pro výchovu a vzdělání těchto děti.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issue of primary school children with ADHD disorder and related disorders education. It is divided into a theoretical and an empirical part. It focuses on identifying and understanding the concept of ADHD throughout the historical development, takes into account education in the family and mutual assistance of parents, teachers and school in general. Children with ADHD make friendships worse and can manage the rules of social behaviour wrong. They have problems with learning and education, so I try to find and highlight the best practices of working with these children in this bachelor thesis. From the findings, I will try to create conditions for the upbringing and education of these children.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- základní školství a problematiku ADHD na základních školách
- popis a definici ADHD
- intervenci a harmonizaci průběhu práce s dětmi s ADHD
- kazuistiku dítěte s ADHD a zaměření na jeho průchod ZŠ
- psychologické aspekty této diagnózy
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- základní školství a problematiku ADHD na základních školách
- popis a definici ADHD
- intervenci a harmonizaci průběhu práce s dětmi s ADHD
- kazuistiku dítěte s ADHD a zaměření na jeho průchod ZŠ
- psychologické aspekty této diagnózy
Seznam doporučené literatury
Drtílková, I. Hyperaktivní dítě. Praha:Galén,2007.
Jucovičová, D. Žáčková, H. Máte neklidné nesoustředěné dítě? Praha: D+H, 2007.
Munden, A.,Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha:Portál, 2002.
Pokorná, V. Cvičení pro děti se spec. poruchami učení. Praha: Portál, 2002.
Riefová, F. Sandra. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha:Portál, 1999.
Žáčková,H. Jucovičová, D. Metody práce s dětmi s ADHD- především pro rodiče a vychovatele. Praha: D-H, 1997.
Další literatura bude průběžně doplňována v textu bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Drtílková, I. Hyperaktivní dítě. Praha:Galén,2007.
Jucovičová, D. Žáčková, H. Máte neklidné nesoustředěné dítě? Praha: D+H, 2007.
Munden, A.,Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha:Portál, 2002.
Pokorná, V. Cvičení pro děti se spec. poruchami učení. Praha: Portál, 2002.
Riefová, F. Sandra. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha:Portál, 1999.
Žáčková,H. Jucovičová, D. Metody práce s dětmi s ADHD- především pro rodiče a vychovatele. Praha: D-H, 1997.
Další literatura bude průběžně doplňována v textu bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře