ABSTRAKT
Tématem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti jazykové školy Lingua, spol. s r. o. V první části práce je přiblížená teoretická problematika konkurence a konkurenceschopnosti. Teoretická část také obsahuje poznatky k vybraným metodám pro posouzení konkurenceschopnosti. Druhá část práce je zaměřena na analýzu současného stavu konkurenceschopnosti společnosti. Na základě provedených analýz se v závěru práce nacházejí návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
The topic of this bachelor thesis is the analysis of competitiveness of the Lingua language school Inc. The first part of the thesis is focused on theoretical issues of competition and competitiveness. The theoretical part also includes some findings related to selected methods for assessment of competitiveness. Next part is focused on the analysis of current situation of the competitiveness of the Lingua company. Based on performed analysis the conclusion includes some suggestions and recommendations to increase the competitiveness of the company.
Klíčová slova
Klíčová slova: konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda,SWOT analýza, IFE a EFE matice, benchmarking, Porterova teorie pěti konkurenčních sil, marketingový mix.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Competition, Competitiveness, Competitive Advantage, SWOT Analysis, IFE and EFE Matrix, Benchmarking, Porter's Five Forces of Competitive Position Analysis, Marketing Mix.
Rozsah průvodní práce
66 s. (13 428 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Tématem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti jazykové školy Lingua, spol. s r. o. V první části práce je přiblížená teoretická problematika konkurence a konkurenceschopnosti. Teoretická část také obsahuje poznatky k vybraným metodám pro posouzení konkurenceschopnosti. Druhá část práce je zaměřena na analýzu současného stavu konkurenceschopnosti společnosti. Na základě provedených analýz se v závěru práce nacházejí návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
The topic of this bachelor thesis is the analysis of competitiveness of the Lingua language school Inc. The first part of the thesis is focused on theoretical issues of competition and competitiveness. The theoretical part also includes some findings related to selected methods for assessment of competitiveness. Next part is focused on the analysis of current situation of the competitiveness of the Lingua company. Based on performed analysis the conclusion includes some suggestions and recommendations to increase the competitiveness of the company.
Klíčová slova
Klíčová slova: konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda,SWOT analýza, IFE a EFE matice, benchmarking, Porterova teorie pěti konkurenčních sil, marketingový mix.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Competition, Competitiveness, Competitive Advantage, SWOT Analysis, IFE and EFE Matrix, Benchmarking, Porter's Five Forces of Competitive Position Analysis, Marketing Mix.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů orientovaných na problematiku konkurenceschopnosti a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti společnosti dle vybraných parametrů.
Na základě provedených analýz navrhněte vhodná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů orientovaných na problematiku konkurenceschopnosti a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti společnosti dle vybraných parametrů.
Na základě provedených analýz navrhněte vhodná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CANNON, Joseph P., William D. PERREAULT a E. MCCARTHY. Basic marketing: a global-managerial approach. 16th ed. New York: McGraw-Hill, 2008, 790 s. ISBN 978-007-127747-1.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. Praha C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
SOLOMON, Michael R., Greg W. MARSHALL a Elnora W. STUART. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, 572 s. ISBN 80-251-1273-x.
Seznam doporučené literatury
CANNON, Joseph P., William D. PERREAULT a E. MCCARTHY. Basic marketing: a global-managerial approach. 16th ed. New York: McGraw-Hill, 2008, 790 s. ISBN 978-007-127747-1.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. Praha C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
SOLOMON, Michael R., Greg W. MARSHALL a Elnora W. STUART. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, 572 s. ISBN 80-251-1273-x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Ing. Jiří Vaněk - 47b. Otázky: Bude frma rozvádět do praktické roviny Vaše návrhy? zodpovězeno zcela. Uvažuje firma o tom rozšířit své působení i do jiných měst? Která jsou podle Vás nejlepší volbou co se do nízkého počtu konkurence týče? zodpovězeno zcela. Co praktického by firmě přineslo členství v asociaci? zodpovězeno zcela
Oponent BP: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. - 40b. Otázky: 1. Může studentka objasnit smysl příležitostí v rámci provedené SWOT analýzy jazykové školy Lingua, spol. s r. o.? zodpovězeno zcela. 2. Měla již studentka možnost projednat svá doporučení s představiteli jazykové školy Lingua, spol. s r. o., jaké byly případné reakce? zodpovězeno zcela
Další otázky:
Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D. - Jaké je portfolio? Zodpovězeno zcela