Cílem této práce je seznámit nejen pedagogy, ale i zainteresovanou veřejnost alespoň se základními problémy a faktory ovlivňujícími úspěšnou integraci.
Teoretická část pojednává nejen o faktorech úspěšné integrace, ale i o tom, jak by měla vypadat ,,škola pro všechny´´ a jak se integrace vyvíjela nejen u nás. V neposlední řadě také poukazuje na některé zákony a vyhlášky, které integraci ošetřují.
V praktické části seznamuji s výsledky průzkumu informovanosti pedagogických pracovníků o školské integraci. Svůj průzkum jsem provedla v únoru roku 2006 na zlínských základních a středních školách. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to introduce not only pedagogues, but also intereste people with basic problems and factors reacted the successful integration.
The theoretical part deals not only with factors of successful integration, but also about how car ,,school for everyone´´ looks and how was the integration developing not only in our country. And not least some laws and intimations that are tending the integration.
In the practical part I would like to introduce you with results of my research, it is about how are pedagogues informed about the school integration. I made my survey in February 2006 in basic school and secondary school in Zlín. The effects bring interesting findings.
Klíčová slova
Asistent, bariéry, běžná škola, děti s postižením, edukace, empatie, faktory, handicap, individuální přístup, individuální vzdělávací plán, integrace, integrované vzdělání, inkluze, odborný přístup, organizace zdravotně postižených, osoby se speciálními vzdělávacími potřebymi, pedagogičtí pracovníci, podmínky integrace, podpůrný učitel, rodiče, rodina, segregované vzdělávání, speciální školství, systém pedagogicko-psychologického poradenství, škola pro všechny, učitelé, výchova, vzdělání, výchovné a vzdělávací problémy, žáci se zvláštními vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova v angličtině
Assistant, barriers, common schools, handicap children, education, empathy, factors, handicap, individual access, individual educational plan, integration, integrated education, inclusion, special accession, organisation of handicap people, people with special needs, pedagogues, conditions of integration, promotive teacher, parents, segregacion education, special education, the system of educational-psychology consultancy, school for everyone, teachers, nurture, pedagogical and educational problems, pupils with individual educational needs.
Rozsah průvodní práce
79 s.,10 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je seznámit nejen pedagogy, ale i zainteresovanou veřejnost alespoň se základními problémy a faktory ovlivňujícími úspěšnou integraci.
Teoretická část pojednává nejen o faktorech úspěšné integrace, ale i o tom, jak by měla vypadat ,,škola pro všechny´´ a jak se integrace vyvíjela nejen u nás. V neposlední řadě také poukazuje na některé zákony a vyhlášky, které integraci ošetřují.
V praktické části seznamuji s výsledky průzkumu informovanosti pedagogických pracovníků o školské integraci. Svůj průzkum jsem provedla v únoru roku 2006 na zlínských základních a středních školách. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to introduce not only pedagogues, but also intereste people with basic problems and factors reacted the successful integration.
The theoretical part deals not only with factors of successful integration, but also about how car ,,school for everyone´´ looks and how was the integration developing not only in our country. And not least some laws and intimations that are tending the integration.
In the practical part I would like to introduce you with results of my research, it is about how are pedagogues informed about the school integration. I made my survey in February 2006 in basic school and secondary school in Zlín. The effects bring interesting findings.
Klíčová slova
Asistent, bariéry, běžná škola, děti s postižením, edukace, empatie, faktory, handicap, individuální přístup, individuální vzdělávací plán, integrace, integrované vzdělání, inkluze, odborný přístup, organizace zdravotně postižených, osoby se speciálními vzdělávacími potřebymi, pedagogičtí pracovníci, podmínky integrace, podpůrný učitel, rodiče, rodina, segregované vzdělávání, speciální školství, systém pedagogicko-psychologického poradenství, škola pro všechny, učitelé, výchova, vzdělání, výchovné a vzdělávací problémy, žáci se zvláštními vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova v angličtině
Assistant, barriers, common schools, handicap children, education, empathy, factors, handicap, individual access, individual educational plan, integration, integrated education, inclusion, special accession, organisation of handicap people, people with special needs, pedagogues, conditions of integration, promotive teacher, parents, segregacion education, special education, the system of educational-psychology consultancy, school for everyone, teachers, nurture, pedagogical and educational problems, pupils with individual educational needs.
Zásady pro vypracování
1.Práci vypracuji samostatně.
2.Uvedu všechny zdroje z kterých jsem čerpala.
Zásady pro vypracování
1.Práci vypracuji samostatně.
2.Uvedu všechny zdroje z kterých jsem čerpala.
Seznam doporučené literatury
Michalík Jan - Škola pro všechny aneb Integrace je když ...
Zelinková Olga - Poruchy učení
Hartl Pavel,Hartlová Helena - Psychologický slovník
Múller Oldřich a kol. - Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné
škole
Valenta Milan a kol. - Přehled spec. pedagogiky a školská integrace
Mertin Václav - Individuální vzdělávací program
Seznam doporučené literatury
Michalík Jan - Škola pro všechny aneb Integrace je když ...
Zelinková Olga - Poruchy učení
Hartl Pavel,Hartlová Helena - Psychologický slovník
Múller Oldřich a kol. - Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné
škole
Valenta Milan a kol. - Přehled spec. pedagogiky a školská integrace
Mertin Václav - Individuální vzdělávací program