Diplomová práce v úvodu stručně popisuje historii sociální pedagogiky a vymezuje tento vědní obor z pohledu několika autorů. V teoretické části se rovněž zabývá osobností sociálního pedagoga, jeho vlastnostmi a kompetencemi, s cílem nalézt analogii se sociální pedagogikou v životě katolického kněze Jakuba Demla.
Stejně je postupováno u dalších osobností, které mají s Jakubem Demlem buď osobní, nebo profesní vztah či jinou vazbu. Jedná se o Jiřího Mahena, Rudolfa Těsnohlídka a Jana Zahradníčka. V životě každé ze zkoumaných osobností najdeme činy, které vykonaly, a díla, která napsaly, jež stojí za připomenutí.
Anotace v angličtině
In the introduction of this thesis the history of social pedagogy is shortly described and this science is defined from the perspective of several authors. In the theoretical part it deals with the figure of social pedagogue, his qualities and competencies. The aim is to find a parallel with social pedagogy in the life of catholic priest Jakub Deml.
The same procedure is also applied with other figures that have either personal, professional or other type of relationship with Jakub Deml. Those are Jiří Mahen, Rudolf Těsnohlídek a Jan Zahradníček. In life of every of this individual we find deeds, they accomplished, and publications, they wrote, that are worth remembering.
Klíčová slova
Historie sociální pedagogiky, sociální pedagog, kompetence sociálního pedagoga, Jakub Deml.
Klíčová slova v angličtině
History of social pedagogy, social pedagogue, competencies of social pedagogue, Jakub Deml.
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce v úvodu stručně popisuje historii sociální pedagogiky a vymezuje tento vědní obor z pohledu několika autorů. V teoretické části se rovněž zabývá osobností sociálního pedagoga, jeho vlastnostmi a kompetencemi, s cílem nalézt analogii se sociální pedagogikou v životě katolického kněze Jakuba Demla.
Stejně je postupováno u dalších osobností, které mají s Jakubem Demlem buď osobní, nebo profesní vztah či jinou vazbu. Jedná se o Jiřího Mahena, Rudolfa Těsnohlídka a Jana Zahradníčka. V životě každé ze zkoumaných osobností najdeme činy, které vykonaly, a díla, která napsaly, jež stojí za připomenutí.
Anotace v angličtině
In the introduction of this thesis the history of social pedagogy is shortly described and this science is defined from the perspective of several authors. In the theoretical part it deals with the figure of social pedagogue, his qualities and competencies. The aim is to find a parallel with social pedagogy in the life of catholic priest Jakub Deml.
The same procedure is also applied with other figures that have either personal, professional or other type of relationship with Jakub Deml. Those are Jiří Mahen, Rudolf Těsnohlídek a Jan Zahradníček. In life of every of this individual we find deeds, they accomplished, and publications, they wrote, that are worth remembering.
Klíčová slova
Historie sociální pedagogiky, sociální pedagog, kompetence sociálního pedagoga, Jakub Deml.
Klíčová slova v angličtině
History of social pedagogy, social pedagogue, competencies of social pedagogue, Jakub Deml.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- charakteristiku doby, historických událostí a osobností,které se prolínaly životem Jakuba Demla;
- život a dílo Jakuba Demla;
- jeho odkaz pro sociální pedagogiku.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na vědomosti občanů o Jakubu Demlovi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- charakteristiku doby, historických událostí a osobností,které se prolínaly životem Jakuba Demla;
- život a dílo Jakuba Demla;
- jeho odkaz pro sociální pedagogiku.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na vědomosti občanů o Jakubu Demlovi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: FF UK, 2008.
BEDNÁŘOVÁ, V. Zakladatelky českého dívčího školství. Brno: Universitní knihovna v Brně, 1957.
DEML, J. Pro budoucí poutníky a poutnice. Olomouc: Votobia, 1995.
KOMENSKÝ, J. A. Obecná porada o nápravě věcí lidských. Praha: Svoboda, 1992.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
PRŮCHA, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2002.
RAMBOUSEK, J. Básník Otakar Březina a Jakub Deml. Kežmarok: Jan Rambousek, 1931.
VODIČKA, S. Básník Jakub Deml v Tasově tříšť vzpomínek k 100. výročí narození Jakuba Demla. Velké Meziříčí: Muzeum silnic a dálnic ČSFR, 1991.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: FF UK, 2008.
BEDNÁŘOVÁ, V. Zakladatelky českého dívčího školství. Brno: Universitní knihovna v Brně, 1957.
DEML, J. Pro budoucí poutníky a poutnice. Olomouc: Votobia, 1995.
KOMENSKÝ, J. A. Obecná porada o nápravě věcí lidských. Praha: Svoboda, 1992.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
PRŮCHA, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2002.
RAMBOUSEK, J. Básník Otakar Březina a Jakub Deml. Kežmarok: Jan Rambousek, 1931.
VODIČKA, S. Básník Jakub Deml v Tasově tříšť vzpomínek k 100. výročí narození Jakuba Demla. Velké Meziříčí: Muzeum silnic a dálnic ČSFR, 1991.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Ph.Dr. Palovčíková: Publikovala jste něco z této práce?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem Prof. Jílek: Tradice dle autora
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem