Diplomová práce je zaměřena na komunikaci v procesu řízení vybraných městských úřadů. Komunikace v interním prostředí má zásadní vliv na fungování všech procesů a vztahů, je základním kamenem řízení každé organizace. Pokud je interní komunikace kvalitní, umožňuje zlepšit zejména výkonnost zaměstnanců, vytvářet zpětnou vazbu či podpořit pocit sounáležitosti. Bez fungující komunikace není možná týmová spolupráce.
Teoretická část popisuje získané poznatky, zejména z oblasti komunikace, komunikačních dovedností, řízení lidských zdrojů a veřejné správy. Praktická část zahrnuje analýzu současného stavu vnitrofiremních komunikací ve vybraných městských úřadech.
Anotace v angličtině
The dissertation is focused on communication in management processes of selected municipalities. Communication in an internal environment has fundamental influance on the workings of all processes and relations and is the cornerstone of managment in every organisation. If internal communication is of high quality, it allows in particular improved employee efficiency, creation of feedback and supports the sense of belonging. Team cooperation is impossible without working communication.
The theoretical part describes the knowledge gained, especially in the field of communication, communication skills, human resources management and public administration. The practical part includes an analysis of the current state of intra-company communication in selected municipalities.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační dovednosti, řízení lidských zdrojů, styly řízení a vedení, asertivita, veřejná správa, orgány obce.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication skills, human resources management, management styles, assertiveness, public administration, municipal autority.
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na komunikaci v procesu řízení vybraných městských úřadů. Komunikace v interním prostředí má zásadní vliv na fungování všech procesů a vztahů, je základním kamenem řízení každé organizace. Pokud je interní komunikace kvalitní, umožňuje zlepšit zejména výkonnost zaměstnanců, vytvářet zpětnou vazbu či podpořit pocit sounáležitosti. Bez fungující komunikace není možná týmová spolupráce.
Teoretická část popisuje získané poznatky, zejména z oblasti komunikace, komunikačních dovedností, řízení lidských zdrojů a veřejné správy. Praktická část zahrnuje analýzu současného stavu vnitrofiremních komunikací ve vybraných městských úřadech.
Anotace v angličtině
The dissertation is focused on communication in management processes of selected municipalities. Communication in an internal environment has fundamental influance on the workings of all processes and relations and is the cornerstone of managment in every organisation. If internal communication is of high quality, it allows in particular improved employee efficiency, creation of feedback and supports the sense of belonging. Team cooperation is impossible without working communication.
The theoretical part describes the knowledge gained, especially in the field of communication, communication skills, human resources management and public administration. The practical part includes an analysis of the current state of intra-company communication in selected municipalities.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační dovednosti, řízení lidských zdrojů, styly řízení a vedení, asertivita, veřejná správa, orgány obce.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication skills, human resources management, management styles, assertiveness, public administration, municipal autority.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- v teoretické části na formy, dělení, problémy i bariéry komunikace, na teorii řízení, styly řízení;
- v praktické části na analýzu komunikace v procesu řízení Městského úřadu Tišnov a dalších 2-3 městských úřadů v rámci okresu Brno-venkov, vždy na všech jeho úrovních (komunikace vertikální, horizontální, diagonální). Na základě zjištěných výsledků bude navrženo doporučení pro zlepšení komunikace napříč úřadem.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- v teoretické části na formy, dělení, problémy i bariéry komunikace, na teorii řízení, styly řízení;
- v praktické části na analýzu komunikace v procesu řízení Městského úřadu Tišnov a dalších 2-3 městských úřadů v rámci okresu Brno-venkov, vždy na všech jeho úrovních (komunikace vertikální, horizontální, diagonální). Na základě zjištěných výsledků bude navrženo doporučení pro zlepšení komunikace napříč úřadem.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007, 800 s., ISBN 978-80-247-1407-3.
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. Praha: Grada, 2009, 133 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-2313-6.
BĚLOHLÁVEK, F. 15 typů lidí. Jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 128 s., ISBN 978-80-247-3001-1.
BĚLOHLÁVEK, F. Desatero manažera. To nejdůležitější, co potřebuje znát a ovládat úspěšný manažer. 2. vyd. Brno: Computer Press, a. s., 2003, s. 90, ISBN 80-7226-873-2.
BĚLOHLÁVEK, F. Jak řídit a vést lidi. Brno: CP Books, 2005, 100 s., ISBN 80-251-0505-9.
BLÁHA, J., Z. DYTRT. Manažerská etika. Praha: Management Press, 2003, 155 s., ISBN 80-7261-084-8.
HALÍK, J. Vedení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2008, 128 s. ISBN 978-80-247-2475-1.
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003, 361 s. ISBN 80-247-0650-4.
ŘEHOŘ, A., Z. ŠIGUT. Základy teorie a praxe řízení. Brno: IMS, 2009.
ŠTĚPANÍK, J. Umění jednat s lidmi. Praha: Grada Publishing, 2005, 164 s. ISBN 80-247-0844-2.
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000, 264 s. ISBN 80-7178-291-2.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007, 800 s., ISBN 978-80-247-1407-3.
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. Praha: Grada, 2009, 133 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-2313-6.
BĚLOHLÁVEK, F. 15 typů lidí. Jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 128 s., ISBN 978-80-247-3001-1.
BĚLOHLÁVEK, F. Desatero manažera. To nejdůležitější, co potřebuje znát a ovládat úspěšný manažer. 2. vyd. Brno: Computer Press, a. s., 2003, s. 90, ISBN 80-7226-873-2.
BĚLOHLÁVEK, F. Jak řídit a vést lidi. Brno: CP Books, 2005, 100 s., ISBN 80-251-0505-9.
BLÁHA, J., Z. DYTRT. Manažerská etika. Praha: Management Press, 2003, 155 s., ISBN 80-7261-084-8.
HALÍK, J. Vedení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2008, 128 s. ISBN 978-80-247-2475-1.
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003, 361 s. ISBN 80-247-0650-4.
ŘEHOŘ, A., Z. ŠIGUT. Základy teorie a praxe řízení. Brno: IMS, 2009.
ŠTĚPANÍK, J. Umění jednat s lidmi. Praha: Grada Publishing, 2005, 164 s. ISBN 80-247-0844-2.
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000, 264 s. ISBN 80-7178-291-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Ocetková: Jaké jsou hlavní překážky v komunikaci v procesu řízení?