Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou života celkově a jeho životní pohodou (wellbeing). Dále je zaměřená na teoretické vymezení střední a starší dospělosti člověka, jeho hodnotovou orientací, životní spokojeností, také v souvislosti se vzděláním, vzděláváním a motivací, vzhledem k tématu bakalářské práce. Cílem práce je kvantitativním výzkumem (dotazníkovou formou) a následným rozborem tohoto výzkumu změn v kvalitě života studujících nad 30 let v distanční formě studia se zaměřením na studenty 3. ročníku kombinovaného studia oboru sociální pedagogiky na IMS v Brně, tedy mých spolužáků.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work is occupied with the quality of life of person itself and his/her lifewell-being. It is also focused on theoretical definition of middle and older aduldhood of a person, his/her worth orientation, lifesatisfaction, also in case of education, education and motivation, in consideration of thema of bachelor´s work. The goal of this work is by quantity study (questionnaires) and then by following analysis of this study by studying changes in quality of life for people studying over they are 30, in distance form of study with orientation on students in 3rd grade of combinated study - social pedagogy at IMS in Brno, it means my schoolmates.
Klíčová slova
kvalita života, životní pohoda (wellbeing), životní spokojenost, štěstí, dospělost, vzdělání, vzdělávání, motivace
Klíčová slova v angličtině
quality of life, wellbeing, lifesatisfaction, happiness, maturity, education, training, motivation
Rozsah průvodní práce
111 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou života celkově a jeho životní pohodou (wellbeing). Dále je zaměřená na teoretické vymezení střední a starší dospělosti člověka, jeho hodnotovou orientací, životní spokojeností, také v souvislosti se vzděláním, vzděláváním a motivací, vzhledem k tématu bakalářské práce. Cílem práce je kvantitativním výzkumem (dotazníkovou formou) a následným rozborem tohoto výzkumu změn v kvalitě života studujících nad 30 let v distanční formě studia se zaměřením na studenty 3. ročníku kombinovaného studia oboru sociální pedagogiky na IMS v Brně, tedy mých spolužáků.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work is occupied with the quality of life of person itself and his/her lifewell-being. It is also focused on theoretical definition of middle and older aduldhood of a person, his/her worth orientation, lifesatisfaction, also in case of education, education and motivation, in consideration of thema of bachelor´s work. The goal of this work is by quantity study (questionnaires) and then by following analysis of this study by studying changes in quality of life for people studying over they are 30, in distance form of study with orientation on students in 3rd grade of combinated study - social pedagogy at IMS in Brno, it means my schoolmates.
Klíčová slova
kvalita života, životní pohoda (wellbeing), životní spokojenost, štěstí, dospělost, vzdělání, vzdělávání, motivace
Klíčová slova v angličtině
quality of life, wellbeing, lifesatisfaction, happiness, maturity, education, training, motivation
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na prediktory, faktory a komponenty ovlivňující kvalitu života;
- na význam sociálních dimenzí osobní pohody;
- na otázku, zda je vzdělání jeden z významných faktorů životní spokojenosti;
- na možnosti využití poznatků sociální pedagogiky v této oblasti.
Součástí práce bude empirický kvalitativní a kvantitativní výzkum realizovaný technikami rozhovoru a dotazníku, zaměřený na motivaci, na očekávání před a po zahájení studia a na otázku, zda a jak distanční studium ovlivnilo život studujích 30+ nyní a do budoucna.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na prediktory, faktory a komponenty ovlivňující kvalitu života;
- na význam sociálních dimenzí osobní pohody;
- na otázku, zda je vzdělání jeden z významných faktorů životní spokojenosti;
- na možnosti využití poznatků sociální pedagogiky v této oblasti.
Součástí práce bude empirický kvalitativní a kvantitativní výzkum realizovaný technikami rozhovoru a dotazníku, zaměřený na motivaci, na očekávání před a po zahájení studia a na otázku, zda a jak distanční studium ovlivnilo život studujích 30+ nyní a do budoucna.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M., Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003.
Doňková, O., Novotný, J. S. Vývojová psychologie pro sociální pedagogy. Brno: IMS, 2010.
Dorotíková, S. Filozofie hodnot, problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: Univerzita Karlova, 1998.
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2010.
Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996.
Rabušicová, M., Rabušic, L. Učíme se celý život? Brno: Masarykova univerzita, 2008.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007.
Vízdal, F. Základy psychologie. Brno: IMS, 2009.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M., Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003.
Doňková, O., Novotný, J. S. Vývojová psychologie pro sociální pedagogy. Brno: IMS, 2010.
Dorotíková, S. Filozofie hodnot, problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: Univerzita Karlova, 1998.
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2010.
Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996.
Rabušicová, M., Rabušic, L. Učíme se celý život? Brno: Masarykova univerzita, 2008.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007.
Vízdal, F. Základy psychologie. Brno: IMS, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Ocetková: V jakém smyslu a čím předčily výsledky výzkumu Vaše očekávání?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Ocetková: Mohla jste své výsledky srovnat s jinými výzkumy?