Bakalářská práce pojednává o jednotlivých etapách života Jana Amose Komenského,
popisuje jej v roli dítěte, studenta, manžela i otce. Popisuje jeho významná pedagogická a filozoficko-teologická díla a jeho vliv na sociální pedagogiku. Část práce zmiňuje problém marginálních skupin, které byly odjakživa hrozbou pro společnost a jejich výskyt je i nadále velmi aktuální, byť v odlišných podobách. Cílem bakalářské práce je vyhledat prvky sociální pedagogiky ve vybraných dílech Jana Amose Komenského.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses about several periods of life of Jan Amos Komenský, describes him in roles as a child, student, husband and father. It also describes his important pedagogical and philosophy-theological works and his influence on social pedagogy. One part of this thesis mentions the problem of marginal groups, which were ever a threat for society and their appearance is from now on still very actual, even in different forms. The target of the bachelor thesis is to find out the social pedagogic components in the selected works of Jan Amos Komenský.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, vzdělávání, výchova, škola, univerzita, pedagog, didaktika,
společnost, marginální skupiny, filozofie, teologie, náboženství, mravní výchova, mír,rovnoprávnost.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, education, training, school, university, pedagogue, didactics, society, marginal groups, philosophy, theology, religion, moral education, peace, equality.
Rozsah průvodní práce
66 s. (103 736)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o jednotlivých etapách života Jana Amose Komenského,
popisuje jej v roli dítěte, studenta, manžela i otce. Popisuje jeho významná pedagogická a filozoficko-teologická díla a jeho vliv na sociální pedagogiku. Část práce zmiňuje problém marginálních skupin, které byly odjakživa hrozbou pro společnost a jejich výskyt je i nadále velmi aktuální, byť v odlišných podobách. Cílem bakalářské práce je vyhledat prvky sociální pedagogiky ve vybraných dílech Jana Amose Komenského.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses about several periods of life of Jan Amos Komenský, describes him in roles as a child, student, husband and father. It also describes his important pedagogical and philosophy-theological works and his influence on social pedagogy. One part of this thesis mentions the problem of marginal groups, which were ever a threat for society and their appearance is from now on still very actual, even in different forms. The target of the bachelor thesis is to find out the social pedagogic components in the selected works of Jan Amos Komenský.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, vzdělávání, výchova, škola, univerzita, pedagog, didaktika,
společnost, marginální skupiny, filozofie, teologie, náboženství, mravní výchova, mír,rovnoprávnost.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, education, training, school, university, pedagogue, didactics, society, marginal groups, philosophy, theology, religion, moral education, peace, equality.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena na:
- charakteristiky etap života J.A.Komenského
- sociálně-pedagogické dílo J.A.Komenského
- marginální skupiny
Praktická část bude založena na analýze originálů děl J.A.Komenského se zřetelem na sociální pedagogiku.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena na:
- charakteristiky etap života J.A.Komenského
- sociálně-pedagogické dílo J.A.Komenského
- marginální skupiny
Praktická část bude založena na analýze originálů děl J.A.Komenského se zřetelem na sociální pedagogiku.
Seznam doporučené literatury
Hora-Hořejš, P., Toulky českou minulostí, 3. díl., Od nástupu Habsburků (1526) k pobělohorskému svítání (1627). Praha: Baronet, 1994.
Hora-Hořejš, P., Toulky českou minulostí, 4. díl., Od bitvy na Bílé hoře (1620) do nástupu Marie Terezie (1740). Praha: Baronet, 1995.
Komenský, J.A., Didaktika velká. Praha: Dědictví Komenského, 1930.
Komenský, J.A., Informatorium školy mateřské, Praha:Academia, 2007.
Komenský, J.A., Dvéře jazyků odevřené. Praha, Litomyšl: Paseka, 2003.
Komenský, J.A., Obecná porada o nápravě věcí lidských. Brno: Soliton, 2007.
Seznam doporučené literatury
Hora-Hořejš, P., Toulky českou minulostí, 3. díl., Od nástupu Habsburků (1526) k pobělohorskému svítání (1627). Praha: Baronet, 1994.
Hora-Hořejš, P., Toulky českou minulostí, 4. díl., Od bitvy na Bílé hoře (1620) do nástupu Marie Terezie (1740). Praha: Baronet, 1995.
Komenský, J.A., Didaktika velká. Praha: Dědictví Komenského, 1930.
Komenský, J.A., Informatorium školy mateřské, Praha:Academia, 2007.
Komenský, J.A., Dvéře jazyků odevřené. Praha, Litomyšl: Paseka, 2003.
Komenský, J.A., Obecná porada o nápravě věcí lidských. Brno: Soliton, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. prof. PhDr. Peter Ondrejkovič, DrSc.: Upřesněte, jaký byl přínos J. A. Komenského sociální pedagogice.
- odpověděl dobře