Bakalářská práce se věnuje socializaci dítěte s Downovým syndromem v mateřské škole. Vymezuje základní pojmy týkající se danému tématu, popisuje integraci, která je nezbytná pro umístění dítěte s DS v mateřské škole, individuálně vzdělávací plán, podle kterého se dítě s postižením vzdělává, pracovní náplň asistenta pedagoga, pedagogickou diagnostiku, Dále objasňuje úlohu rodiny, styly výchovy a jejich dopady na dítě, sociální vývoj dítěte s Downovým syndromem.
V praktické části je obsaženo pozorování dítěte s Downovým syndromem v pravidelných intervalech, sledování celkového vývoje a hledání příčin, které mohou ovlivnit proces socializace v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the socialization of children with Down syndrome in kindergarten. It defines the basic concepts related to the topic, describes the integration that is necessary for the placement of a child with DS in nursery school, individual education plan, according to which a child with disabilities, educates, teacher assistant job description, educational diagnostics, as well as clarifying the role of the family, styles of education and their impact on child social development of children with Down syndrome.
The practical part is included observation of the child with Down syndrome at regular intervals to monitor the overall development and the search for the causes that can affect the process of socialization in kindergarten.
Klíčová slova
Socializace, integrace, Downův syndrom, výchova, vývoj dítěte, asistent pedagoga, individuálně vzdělávací plán, pedagogická diagnostika, rodina
Klíčová slova v angličtině
The socialization, integration, Down syndrome, education, child development, the wizard from the educators, the individual education plan, educational diagnostics, the family.
Rozsah průvodní práce
60 s. (77 009 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje socializaci dítěte s Downovým syndromem v mateřské škole. Vymezuje základní pojmy týkající se danému tématu, popisuje integraci, která je nezbytná pro umístění dítěte s DS v mateřské škole, individuálně vzdělávací plán, podle kterého se dítě s postižením vzdělává, pracovní náplň asistenta pedagoga, pedagogickou diagnostiku, Dále objasňuje úlohu rodiny, styly výchovy a jejich dopady na dítě, sociální vývoj dítěte s Downovým syndromem.
V praktické části je obsaženo pozorování dítěte s Downovým syndromem v pravidelných intervalech, sledování celkového vývoje a hledání příčin, které mohou ovlivnit proces socializace v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the socialization of children with Down syndrome in kindergarten. It defines the basic concepts related to the topic, describes the integration that is necessary for the placement of a child with DS in nursery school, individual education plan, according to which a child with disabilities, educates, teacher assistant job description, educational diagnostics, as well as clarifying the role of the family, styles of education and their impact on child social development of children with Down syndrome.
The practical part is included observation of the child with Down syndrome at regular intervals to monitor the overall development and the search for the causes that can affect the process of socialization in kindergarten.
Klíčová slova
Socializace, integrace, Downův syndrom, výchova, vývoj dítěte, asistent pedagoga, individuálně vzdělávací plán, pedagogická diagnostika, rodina
Klíčová slova v angličtině
The socialization, integration, Down syndrome, education, child development, the wizard from the educators, the individual education plan, educational diagnostics, the family.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- sociální a psychický rozvoj dítěte s Downovým syndromem
- přínos integrace dítěte s Downovým syndromem do mateřské školy
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- sociální a psychický rozvoj dítěte s Downovým syndromem
- přínos integrace dítěte s Downovým syndromem do mateřské školy
Seznam doporučené literatury
Janovcová, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3204-9
Kubová, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: TECH MARKET, 1996. ISBN 80-2134-1-3
Selikowitz, M. a kol. Downov syndrom. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-973-9.
Šustrová, M. a kol. Diagnóza : Dovnov syndrom. 1. vyd. Bratislava: Perfekt, 2004. ISBN 80-8046-259-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průbežne doplňována během práce na tomto textu
Seznam doporučené literatury
Janovcová, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3204-9
Kubová, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: TECH MARKET, 1996. ISBN 80-2134-1-3
Selikowitz, M. a kol. Downov syndrom. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-973-9.
Šustrová, M. a kol. Diagnóza : Dovnov syndrom. 1. vyd. Bratislava: Perfekt, 2004. ISBN 80-8046-259-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průbežne doplňována během práce na tomto textu
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - integrace chlapce s Downovým syndromem