Bakalářská práce na téma Výchovné aspekty volného času rodičů s dětmi řeší důležitou rovinu volnočasových aktivit realizovaných rodiči se svými dětmi. V první kapitole je vymezen pojem "volný čas" a jsou specifikovány funkce volného času. Další kapitola se věnuje vztahu výchovy a volného času. Ve třetí kapitole jsou objasněny čtyři složky výchovy, které jsou v rámci volného času nejvíce relevantní. Ve čtvrté kapitole jsou prezentovány výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo analyzovat volný čas trávený dětmi s rodiči, a to se zřetelem k pedagogickému hledisku.
Anotace v angličtině
The bachelor degree thesis entitled "The Educational Aspects of Leisure Spent by Parents with their Children" deals with the important area of leisure activities pursued by parents with their children. In the first chapter the author defines the concept of "leisure" and specifies leisure functions. The next chapter focuses on the relationship between education and leisure. The third chapter outlines four education components that are most relevant for leisure. The fourth chapter presents results of a survey that was targeted at analysing the leisure time spent by children and parents together from the point of view of education.
Klíčová slova
Volný čas, funkce volného času, výchova, složky výchovy, výchova ve volném čase, volnočasové aktivity, metody výchovy ve volném čase, rodiče, rodina, děti.
Klíčová slova v angličtině
leisure time, functions of leisure time, education, education components, leisure education, leisure activities, leisure education methods, parents, family, children.
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Výchovné aspekty volného času rodičů s dětmi řeší důležitou rovinu volnočasových aktivit realizovaných rodiči se svými dětmi. V první kapitole je vymezen pojem "volný čas" a jsou specifikovány funkce volného času. Další kapitola se věnuje vztahu výchovy a volného času. Ve třetí kapitole jsou objasněny čtyři složky výchovy, které jsou v rámci volného času nejvíce relevantní. Ve čtvrté kapitole jsou prezentovány výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo analyzovat volný čas trávený dětmi s rodiči, a to se zřetelem k pedagogickému hledisku.
Anotace v angličtině
The bachelor degree thesis entitled "The Educational Aspects of Leisure Spent by Parents with their Children" deals with the important area of leisure activities pursued by parents with their children. In the first chapter the author defines the concept of "leisure" and specifies leisure functions. The next chapter focuses on the relationship between education and leisure. The third chapter outlines four education components that are most relevant for leisure. The fourth chapter presents results of a survey that was targeted at analysing the leisure time spent by children and parents together from the point of view of education.
Klíčová slova
Volný čas, funkce volného času, výchova, složky výchovy, výchova ve volném čase, volnočasové aktivity, metody výchovy ve volném čase, rodiče, rodina, děti.
Klíčová slova v angličtině
leisure time, functions of leisure time, education, education components, leisure education, leisure activities, leisure education methods, parents, family, children.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na volný čas a jeho hlavní funkce;
- na metody výchovy ve volném čase;
- na složky výchovy a možnosti jejich realizace v rodině a ve volném čase.
Součástí práce bude výzkumné šetření zaměřené na množství společně tráveného volného času rodičů s dětmi a na analýzu aktivit realizovaných v tomto čase z pedagogického hlediska.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na volný čas a jeho hlavní funkce;
- na metody výchovy ve volném čase;
- na složky výchovy a možnosti jejich realizace v rodině a ve volném čase.
Součástí práce bude výzkumné šetření zaměřené na množství společně tráveného volného času rodičů s dětmi a na analýzu aktivit realizovaných v tomto čase z pedagogického hlediska.
Seznam doporučené literatury
BISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost - Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2000.
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2011.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004.
KAPLÁNEK, M., HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: Protisk, 2010.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk-výchova-prostředí: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakl., 2002.
PÁVKOVÁ, J., a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002.
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
SCHWENGELER, B.: SCHWENGELER, Y. Slasti a strasti výchovy. Ostrava: Ethos, 1993.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost - Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2000.
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2011.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004.
KAPLÁNEK, M., HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: Protisk, 2010.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk-výchova-prostředí: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakl., 2002.
PÁVKOVÁ, J., a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002.
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
SCHWENGELER, B.: SCHWENGELER, Y. Slasti a strasti výchovy. Ostrava: Ethos, 1993.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla částečně