Bakalářská práce Změny v kvalitě života studujících + 30 v době distančního studia se zabývá dospělými studenty zapsaných do distančního studia, kteří obvykle pracují, mají rodinu a část svého času věnují studiu. Vysokoškolské studium přináší mnohé změny a náročné situace, které mohou významně ovlivňovat kvalitu jejich života.
Cílem práce je zjistit, jak distanční studium zasahuje do života dospělých studujících a jak studium ovlivňuje kvalitu jejich současného života. Teoretická část práce popisuje základní vymezení pojmů a determinanty kvality života, specifika studia na VŠ v dospělosti, vzdělávání, motivační zdroje ke vzdělávání a faktory ovlivňující život.
Cílem praktické části, realizované kvalitativní metodou formou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými komunikačními partnery je zjistit, zda změny v životě studujících dospělých jsou vnímány respondenty pozitivně či negativně a jaký vliv mají na celkové vnímání jejich životní spokojenosti.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis Changes in the quality of life of 30 + students during the time of distance learning is dealing with adult students who are enrolled in distance learning.
These students usually work, have a family and part of their time is spent by studying. Undergraduate studies bring many changes and challenging situations that can significantly affect their quality of life.
The aim of my thesis is to determine how distance learning affect the lives of adult learners and how learning affects their quality of contemporary life. The theoretical part describes the basic definitions and determinants of quality of life, the specifics of undergraduate studies in adulthood, development, motivational resources to education and the factors influencing life.
In the practical part which is realized by means of semi-structured qualitative interviews with selected communication partners is to determine whether changes in the lives of adult learners are perceived by the respondents positively or negatively and what effect they have on the overall perception of life satisfaction.
Klíčová slova
Distanční studium, vzdělávání dospělých, sociologie (člověk, práce, volný čas), kvalita života.
Klíčová slova v angličtině
Distance learning, adult education, sociology (man, work, leisure time), quality of life.
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Změny v kvalitě života studujících + 30 v době distančního studia se zabývá dospělými studenty zapsaných do distančního studia, kteří obvykle pracují, mají rodinu a část svého času věnují studiu. Vysokoškolské studium přináší mnohé změny a náročné situace, které mohou významně ovlivňovat kvalitu jejich života.
Cílem práce je zjistit, jak distanční studium zasahuje do života dospělých studujících a jak studium ovlivňuje kvalitu jejich současného života. Teoretická část práce popisuje základní vymezení pojmů a determinanty kvality života, specifika studia na VŠ v dospělosti, vzdělávání, motivační zdroje ke vzdělávání a faktory ovlivňující život.
Cílem praktické části, realizované kvalitativní metodou formou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými komunikačními partnery je zjistit, zda změny v životě studujících dospělých jsou vnímány respondenty pozitivně či negativně a jaký vliv mají na celkové vnímání jejich životní spokojenosti.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis Changes in the quality of life of 30 + students during the time of distance learning is dealing with adult students who are enrolled in distance learning.
These students usually work, have a family and part of their time is spent by studying. Undergraduate studies bring many changes and challenging situations that can significantly affect their quality of life.
The aim of my thesis is to determine how distance learning affect the lives of adult learners and how learning affects their quality of contemporary life. The theoretical part describes the basic definitions and determinants of quality of life, the specifics of undergraduate studies in adulthood, development, motivational resources to education and the factors influencing life.
In the practical part which is realized by means of semi-structured qualitative interviews with selected communication partners is to determine whether changes in the lives of adult learners are perceived by the respondents positively or negatively and what effect they have on the overall perception of life satisfaction.
Klíčová slova
Distanční studium, vzdělávání dospělých, sociologie (člověk, práce, volný čas), kvalita života.
Klíčová slova v angličtině
Distance learning, adult education, sociology (man, work, leisure time), quality of life.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení a determinanty kvality života
- na kvalitu života v kontextu vzdělávání a specifika studia na VŠ v dospělosti
- na faktory, které mohou při vysokoškolském studiu v dospělosti pozitivně i negativně ovlivňovat kvalitu života studujících
- na možnosti využití poznatků sociální pedagogiky při zvyšování adaptability a resilience dospělých studujících na VŠ.
Součástí práce bude empirické šetření, realizovaný kvalitativní výzkum, zaměřený na identifikaci oblastí související s kvalitou života, které studující vnímají jako nejvíce ovlivněné studiem v dospělosti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení a determinanty kvality života
- na kvalitu života v kontextu vzdělávání a specifika studia na VŠ v dospělosti
- na faktory, které mohou při vysokoškolském studiu v dospělosti pozitivně i negativně ovlivňovat kvalitu života studujících
- na možnosti využití poznatků sociální pedagogiky při zvyšování adaptability a resilience dospělých studujících na VŠ.
Součástí práce bude empirické šetření, realizovaný kvalitativní výzkum, zaměřený na identifikaci oblastí související s kvalitou života, které studující vnímají jako nejvíce ovlivněné studiem v dospělosti.
Seznam doporučené literatury
Basil, J. Kdo studuje na vysoké škole? Sociální profil studentů prvních ročníků vysokých škol. Praha: Academia, 2006.
Giddens, A. Sociologie . Praha: Argo, 2001.
Průcha, J., Míka, J. Distanční studium v otázkách (Průvodce studujících a zájemců o studium). Praha, 2000.
Palán, Z. Výkladový slovník vzdělávání dospělých, Praha: DAHA, 1997.
Slezáčková, A. Průvodce pozitivní psychologií - Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace.Praha: GRADA,2012.
Seznam doporučené literatury
Basil, J. Kdo studuje na vysoké škole? Sociální profil studentů prvních ročníků vysokých škol. Praha: Academia, 2006.
Giddens, A. Sociologie . Praha: Argo, 2001.
Průcha, J., Míka, J. Distanční studium v otázkách (Průvodce studujících a zájemců o studium). Praha, 2000.
Palán, Z. Výkladový slovník vzdělávání dospělých, Praha: DAHA, 1997.
Slezáčková, A. Průvodce pozitivní psychologií - Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace.Praha: GRADA,2012.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře