Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou edukace dětí se zdravotním postižením ve škole a v rodině, dále vzájemnou spoluprací mezi těmito dvěma institucemi, nalézáním spojovacích článků a odlišností v edukaci dítěte, která probíhá ve škole a v rodině. Práce je rozdělena do několika kapitol, které se postupně zabývají tématy, jako je rodina, škola, školní a rodinná edukace. Výzkum je prováděn formou rozhovorů s rodiči zdravotně postižených dětí.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issue of education of children with disabilities at school and in the family. Furthermore, it focuses on the mutual cooperation between these twoinstitutions, by finding linkages and differences in the edication of children, which takes placeat school and in the family. The thesis is divided into several chapters, which are gradually dealing with topicssuch as family, school, school and family education. The research is cunducted trough interviews with parents of disabled children.
Klíčová slova
Rodina, škola, edukace, zdravotní postižení, inkluze, odlišnosti a spojitosti školní a rodinná edukace.
Klíčová slova v angličtině
Family, school, education, disability integration, inclusion, differences and linkages of school and family education.
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou edukace dětí se zdravotním postižením ve škole a v rodině, dále vzájemnou spoluprací mezi těmito dvěma institucemi, nalézáním spojovacích článků a odlišností v edukaci dítěte, která probíhá ve škole a v rodině. Práce je rozdělena do několika kapitol, které se postupně zabývají tématy, jako je rodina, škola, školní a rodinná edukace. Výzkum je prováděn formou rozhovorů s rodiči zdravotně postižených dětí.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issue of education of children with disabilities at school and in the family. Furthermore, it focuses on the mutual cooperation between these twoinstitutions, by finding linkages and differences in the edication of children, which takes placeat school and in the family. The thesis is divided into several chapters, which are gradually dealing with topicssuch as family, school, school and family education. The research is cunducted trough interviews with parents of disabled children.
Klíčová slova
Rodina, škola, edukace, zdravotní postižení, inkluze, odlišnosti a spojitosti školní a rodinná edukace.
Klíčová slova v angličtině
Family, school, education, disability integration, inclusion, differences and linkages of school and family education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- postihnutí spojovacích článků a odlišností edukaci dítěte realizovanou v rodině a ve škole
- seznámení s problematikou spojenou s edukací dítěte se zdravotním postižením,možnosti integrace
Součástí práce bude empirické šetření formou rozhovoru s rodiči dětí se zdravotním postižením.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- postihnutí spojovacích článků a odlišností edukaci dítěte realizovanou v rodině a ve škole
- seznámení s problematikou spojenou s edukací dítěte se zdravotním postižením,možnosti integrace
Součástí práce bude empirické šetření formou rozhovoru s rodiči dětí se zdravotním postižením.
Seznam doporučené literatury
Fischer, S., Škoda, J. Speciální pedagogika edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým, a sociálním znevýhodněním. Praha:Triton, 2008.
Lechta, V. Základy pedagogiky dítě s postižením,narušením a ohrožením ve škole. Praha:Portál, 2010.
Matějček, Z.Co,kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000.
Matoušek, O.,Pazlarová, H.Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny v kontextu plánování péče. Praha:Portál, 2010.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009.
Průcha, J. Učitel současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.
Vítková, M. Integrativní speciální pedagogika integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Fischer, S., Škoda, J. Speciální pedagogika edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým, a sociálním znevýhodněním. Praha:Triton, 2008.
Lechta, V. Základy pedagogiky dítě s postižením,narušením a ohrožením ve škole. Praha:Portál, 2010.
Matějček, Z.Co,kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000.
Matoušek, O.,Pazlarová, H.Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny v kontextu plánování péče. Praha:Portál, 2010.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009.
Průcha, J. Učitel současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.
Vítková, M. Integrativní speciální pedagogika integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - možnosti vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami