Cílem této práce je sekundární prevence využívaná v projektu Resocializace dětí ohrožených rizikovými jevy chování "Duhové dny". Mimo jiné práce představuje projekt "Du-hové dny" samotný a srovnává též předpokládaný dopad projektu na jeho klienty s dopa-dem skutečným. Dále je zde uveden též náhled do problematiky dětí ohrožených rizikovými jevy chování a příslušná legislativa. Práce je psána empiricky v kvalitativním duchu za využití analýzy dokumentace projektu a rozhovorů s jeho klienty.
Annotation in English
The goal of this work is secondary prevention used in project Resocialization of children endangered by phenomena risk behavior called Rainbow Days. Among other things, the work presents the project "Rainbow days" itself and also compares the expected impact of the project on its clients with real impact. It also shows an insight of children endangered by risk behaviors and phenomena relevant legislation. The work is written in a qualitative empirical style for the using the analysis of project documentation and interviews with the clients.
Cílem této práce je sekundární prevence využívaná v projektu Resocializace dětí ohrožených rizikovými jevy chování "Duhové dny". Mimo jiné práce představuje projekt "Du-hové dny" samotný a srovnává též předpokládaný dopad projektu na jeho klienty s dopa-dem skutečným. Dále je zde uveden též náhled do problematiky dětí ohrožených rizikovými jevy chování a příslušná legislativa. Práce je psána empiricky v kvalitativním duchu za využití analýzy dokumentace projektu a rozhovorů s jeho klienty.
Annotation in English
The goal of this work is secondary prevention used in project Resocialization of children endangered by phenomena risk behavior called Rainbow Days. Among other things, the work presents the project "Rainbow days" itself and also compares the expected impact of the project on its clients with real impact. It also shows an insight of children endangered by risk behaviors and phenomena relevant legislation. The work is written in a qualitative empirical style for the using the analysis of project documentation and interviews with the clients.
Zadané téma bude vypracováno dle zásad uvedených v "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009) a dalších materiálů, některé z nich uvádím v seznamu literatury níže. V diplomové práci bude brána na zřetel etika výzkumu. Práce bude průběžně konzultována s vedoucím práce.
Práce bude zaměřena na:
- popis projektu a jeho poslání
- charakteristiku klientů
- preventivní možnosti projektu
- aktivity sekundární prevence využívané a využitelné v tomto projektu
Součástí práce bude kvalitativní šetření formou rozhovorů a analýzy dokumentace. Šetření bude zaměřeno na klienty projektu.
Research Plan
Zadané téma bude vypracováno dle zásad uvedených v "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009) a dalších materiálů, některé z nich uvádím v seznamu literatury níže. V diplomové práci bude brána na zřetel etika výzkumu. Práce bude průběžně konzultována s vedoucím práce.
Práce bude zaměřena na:
- popis projektu a jeho poslání
- charakteristiku klientů
- preventivní možnosti projektu
- aktivity sekundární prevence využívané a využitelné v tomto projektu
Součástí práce bude kvalitativní šetření formou rozhovorů a analýzy dokumentace. Šetření bude zaměřeno na klienty projektu.
Recommended resources
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada. 2009.
HENDL, J., Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
POLÁČEK, M.; FORÝTKOVÁ, D. Systém prevence sociálně patologických jevů: studijní text pro distanční studium. Olomouc: Hanex, 2006.
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál, 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a dále bude doplňována souběžně s vývojem práce.
Recommended resources
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada. 2009.
HENDL, J., Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
POLÁČEK, M.; FORÝTKOVÁ, D. Systém prevence sociálně patologických jevů: studijní text pro distanční studium. Olomouc: Hanex, 2006.
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál, 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a dále bude doplňována souběžně s vývojem práce.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. PhDr. Miloslav Jůzl, Ph.D.: Vysvětlete prosím název "Duhové dny".
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
PhDr. Zuzana Kalivodová: Čerpají se na tento projekt finance z jiných zdrojů než pouze z peněz regionu, například z dotací?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem