Práce se zabývá vlivem klasické hudby na rozvoj dětí a volnočasovými aktivitami dospělých zaměřenými na hudbu.
Teoretická část se věnuje vlivu hudby na rozvoj dětí, dále volnočasovými aktivitami zaměřenými na hudbu od předškolního věku až do dospělosti.
Praktická část je zaměřena na zjištění vlivu hudby na život dospělých od počátku jejich sborových aktivit. Respondenti byli vybráni ze čtyř pěveckých sborů, k výzkumnému šetření byla použita forma dotazníků.
Annotation in English
The thesis examines the effect of classical music on child development, and adult leisure time activities focusing on music.
The theoretical part of the thesis focuses on the effect of music on child development, and on leisure time activities focusing on music from pre-school age to adulthood.
The practical part of the thesis focuses on studying the effect of music on adults from their beginnings in the quire. Questionnaires were filled out by respondents from four quires.
Keywords
volnočasové aktivity, hudba, sbormistr, pěvecký sbor, sociální pedagogika, psychologie, zájmové skupiny, volný čas.
Práce se zabývá vlivem klasické hudby na rozvoj dětí a volnočasovými aktivitami dospělých zaměřenými na hudbu.
Teoretická část se věnuje vlivu hudby na rozvoj dětí, dále volnočasovými aktivitami zaměřenými na hudbu od předškolního věku až do dospělosti.
Praktická část je zaměřena na zjištění vlivu hudby na život dospělých od počátku jejich sborových aktivit. Respondenti byli vybráni ze čtyř pěveckých sborů, k výzkumnému šetření byla použita forma dotazníků.
Annotation in English
The thesis examines the effect of classical music on child development, and adult leisure time activities focusing on music.
The theoretical part of the thesis focuses on the effect of music on child development, and on leisure time activities focusing on music from pre-school age to adulthood.
The practical part of the thesis focuses on studying the effect of music on adults from their beginnings in the quire. Questionnaires were filled out by respondents from four quires.
Keywords
volnočasové aktivity, hudba, sbormistr, pěvecký sbor, sociální pedagogika, psychologie, zájmové skupiny, volný čas.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenského výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. Práce bude zpracována formou přehledové studie.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vliv hudby na rozvoj dítěte
- na charakteristiku sborového zpěvu a formování osobnosti
- na začlenění rodiny do volnočasových aktivit dítěte a jeho vliv na výchovu
- na život adolescentů v zájmových skupinách
- na celkové zhodnocení přínosu sborových aktivit v dospělém věku
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenského výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. Práce bude zpracována formou přehledové studie.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vliv hudby na rozvoj dítěte
- na charakteristiku sborového zpěvu a formování osobnosti
- na začlenění rodiny do volnočasových aktivit dítěte a jeho vliv na výchovu
- na život adolescentů v zájmových skupinách
- na celkové zhodnocení přínosu sborových aktivit v dospělém věku
Recommended resources
Franěk, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2005.
Chvalovský, Karel. Pěvecká výchova 1. vydání. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1962.
Kulínský, B., Škápíková, J. Volný pád - Kulínský. Praha: Nakladatelství XYZ, 2008.
Pávková, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002.
Reiner, Karel. Pěvecký soubor: Methodická příručka pro vedoucí a členy pěveckých souborů 1. vydání. Praha: Orbis, 1955.
Teplov, B.M. Psychologie hudebních schopností. Praha: Státní hudební nakladatelství , 1965.
Recommended resources
Franěk, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2005.
Chvalovský, Karel. Pěvecká výchova 1. vydání. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1962.
Kulínský, B., Škápíková, J. Volný pád - Kulínský. Praha: Nakladatelství XYZ, 2008.
Pávková, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002.
Reiner, Karel. Pěvecký soubor: Methodická příručka pro vedoucí a členy pěveckých souborů 1. vydání. Praha: Orbis, 1955.
Teplov, B.M. Psychologie hudebních schopností. Praha: Státní hudební nakladatelství , 1965.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Tannenbergerová: Která skupina tvořila respondenty Vašeho výzkumu?