Bakalářská práce je zaměřena na vnímání a hodnocení nepedagogických pracovníků studenty. Teoretická část práce stručně vysvětluje základní pojmy, které se začleňováním mladého člověka do společnosti úzce souvisí. Práce také zahrnuje stručnou charakteristiku nepedagogického pracovníka a studenta, zaobírá se školním klimatem a socializační funkcí školy. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, jehož cílem je zjištění vlivu nepedagogických pracovníků na studenty. Získaná data jsou slovně interpretována a taktéž vyjádřena graficky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on perception and evaluation of nonpedagogical staff by students. Theoretical part of the thesis briefly explains basic terms relating to integration of a young person into the society. The thesis also includes brief characterization of a nonpedagogical worker and a pupil, deals with school climate and socialization function of the school. Practical part includes questionnaire survey the aim of which is finding out the influence of nonpedagogical staff on pupils. Obtained data are interpreted verbally and also shown in graphs.
Keywords: socialization, nonpedagogical worker, school, interpersonal relationships, secondary school student, interaction, school climate.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vnímání a hodnocení nepedagogických pracovníků studenty. Teoretická část práce stručně vysvětluje základní pojmy, které se začleňováním mladého člověka do společnosti úzce souvisí. Práce také zahrnuje stručnou charakteristiku nepedagogického pracovníka a studenta, zaobírá se školním klimatem a socializační funkcí školy. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, jehož cílem je zjištění vlivu nepedagogických pracovníků na studenty. Získaná data jsou slovně interpretována a taktéž vyjádřena graficky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on perception and evaluation of nonpedagogical staff by students. Theoretical part of the thesis briefly explains basic terms relating to integration of a young person into the society. The thesis also includes brief characterization of a nonpedagogical worker and a pupil, deals with school climate and socialization function of the school. Practical part includes questionnaire survey the aim of which is finding out the influence of nonpedagogical staff on pupils. Obtained data are interpreted verbally and also shown in graphs.
Keywords: socialization, nonpedagogical worker, school, interpersonal relationships, secondary school student, interaction, school climate.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, přápadně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na přehled a charakteristiku nepedagogických pracovníků střední školy;
- na stručnou charakteristiku středoškolského studenta;
- na proces a mechanismy socializace;
- na socializační funkci střední školy.
Součástí práce bude výzkumné šetření zaměřené na to, jak studenti vybrané střední školy vnímají a hodnotí nepedagogické pracovníky školy.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, přápadně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na přehled a charakteristiku nepedagogických pracovníků střední školy;
- na stručnou charakteristiku středoškolského studenta;
- na proces a mechanismy socializace;
- na socializační funkci střední školy.
Součástí práce bude výzkumné šetření zaměřené na to, jak studenti vybrané střední školy vnímají a hodnotí nepedagogické pracovníky školy.
Seznam doporučené literatury
GRECMANOVÁ H., HLOUŠOVÁ, D. a kol. Obecná pedagogika II. Olomouc: Hanex, 1998. ISBN 80-85783-24-X.
HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele: Pomoc pro každý všední den. Praha: PdF UK, 2001.181 s. ISBN 80-7290-053-6.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd.Praha: Grada Publishing, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 2009. 626 s. ISBN 978-80-200-1680-5.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. 500 s. ISBN: 978-80-200-1679-9.
PROKOP, J. Škola jako sociální útvar. Praha: PdF UK, 1996. ISBN 80-86039-01-3.
PROKOP, J. Školní socializace. Liberec: PdF TU, 2001. ISBN 80-7083-536-2.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. 320 s. ISBN 978-80-7367-387-1.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
GRECMANOVÁ H., HLOUŠOVÁ, D. a kol. Obecná pedagogika II. Olomouc: Hanex, 1998. ISBN 80-85783-24-X.
HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele: Pomoc pro každý všední den. Praha: PdF UK, 2001.181 s. ISBN 80-7290-053-6.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd.Praha: Grada Publishing, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 2009. 626 s. ISBN 978-80-200-1680-5.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. 500 s. ISBN: 978-80-200-1679-9.
PROKOP, J. Škola jako sociální útvar. Praha: PdF UK, 1996. ISBN 80-86039-01-3.
PROKOP, J. Školní socializace. Liberec: PdF TU, 2001. ISBN 80-7083-536-2.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. 320 s. ISBN 978-80-7367-387-1.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. et Mgr. Zdeňka Vaňková: Zaznamenáváte ve své praxi napětí mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky co se týče rozdílné výše odměn?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem